2021-08-14, 21:17
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Alltså vad fan är det för fel med dessa incels? Jag är varken smal, snygg eller rik men har i vuxen ålder aldrig haft problem med att fixa tjejer?
Självförtroende i grund och botten?
Citera
2021-08-15, 11:02
Bannlyst
Jag som är incel kille kan svara på att vissa av oss i denna rörelsen är så här extrema. Vi kan bli farliga.
Allt handlar om hur mentalt stark man är.
Citera
2021-08-15, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Självförtroende i grund och botten?

Killen var överviktig, men i övrigt inte särskilt normbrytande utseende. Att han inte fick tjejer, berodde snarare på hans beteende. Att fläka ut sig på YouTube där man gormar om orättvisor och att vara vapenfixerad, är inte något motsatta könet dras till

Mördatens pappa är en våldsam dömd fånge, så jag misstänker att hans uppväxt formade honom på ett dåligt sätt
Citera
2021-08-15, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Rent statistiskt är det ju män som begår brott med skjutvapen.. Kanske man ska sluta att ge män vapenlicens då? För att minska dödsfallen.
Statistiskt sett så är det olagligt skaffade vapen som används vid majoriteten av dödsskjutningar, som mord och dråp.
Vid självmord med skjutvapen är det dock lagliga vapen som oftast används .

Ditt resonemang håller inte för fem öre mer än att ett gäng självmord skulle utföras med annan metod än skjutvapen.
Citera
2021-08-15, 14:42
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
När det gäller autism…

Jag har sett folk med autism bryta sig ut ur sitt skal och bevisa sig vara fullt normala diagnosfria människor. Så jag tror inte på den vetenskap som säger att autism är medfött och något man måste leva med. Jag tror 100% det har med samhället och föräldrarnas uppfostran som skapar autism och att alla dessa diagnoser bara är beskrivningar av beteenden och vanor.

Så att den biten tror jag är ganska farlig. Att säga till folk att ”Du har autism. Det går att hitta sätt att leva med diagnosen.”. Detta är arrogant pseudointellektuellt skitsnack. Att intala folk att dom är förevigt är förpassade som i princip mentalt värdelösa.

Om samhället dömer ut en på det viset varför är det konstigt om man öppnar eld? Vad har man egentligen att leva för? Plymouthautisten. Ska han hela livet bara sitta och kolla på porr och känna sig värdelös?

Men det är bara min åsikt, då min tro på diagnoser är att dom är inte alls vetenskapliga.
Där visade du hur mycket du vet om autism, om du tror att alla problem som hör autism till enbart är sociala

Du drog inte upp det som är "mest" autism. Sinnesöverkänsligheten, hur vi tolkar omvärlden och hur intryck bearbetas.

Det stämmer att man kan lära sig det sociala spelet på maskinell väg, menndet betyder inte att vår autism försvinner. Det betyder att vi blir väldigt duktiga på att maska.

Men som sagt, autism är så mycket mer än bara sociala problem. Jag skulle vilja påstå att problemen med autism är 80% neurologiska symptom och 20% sociala.

Och vad för "skal" ska man krypa ur förresten? Bara för att man är autistisk är man inte blyg eller osocial. Däremot blir det ofta fel i det sociala livet, vilket gör att vissa drar sig tillbaka, men det är inte pga. att autism i sin helhet är en osocial diagnos.
Citera
2021-08-15, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Där visade du hur mycket du vet om autism, om du tror att alla problem som hör autism till enbart är sociala

Du drog inte upp det som är "mest" autism. Sinnesöverkänsligheten, hur vi tolkar omvärlden och hur intryck bearbetas.

Det stämmer att man kan lära sig det sociala spelet på maskinell väg, menndet betyder inte att vår autism försvinner. Det betyder att vi blir väldigt duktiga på att maska.

Men som sagt, autism är så mycket mer än bara sociala problem. Jag skulle vilja påstå att problemen med autism är 80% neurologiska symptom och 20% sociala.

Och vad för "skal" ska man krypa ur förresten? Bara för att man är autistisk är man inte blyg eller osocial. Däremot blir det ofta fel i det sociala livet, vilket gör att vissa drar sig tillbaka, men det är inte pga. att autism i sin helhet är en osocial diagnos.

Nej. Löser man på 1177, i princip allt med autism har med socialt samspel att göra, samt individens tänkande OM socialt samspel. Känslighet inför smaker o ljus o sånt är inte alls det stora problemet.

Och jag tror dom sakerna kan vara förknippade jag tror att om man är så att säga undernärd socialt, så kan det leda till en överkänslighet för ljus o sånt. Ungefär som ifall man är ensam väldigt länge och har svårt att ta in nya intryck.

Det jag sett är att personer med grovt sociala svårigheter har återhämtat sig fullständigt. Jag har sett detta med egna ögon helt enkelt, och jag menar inte som du säger ”maskinell” fungerande. Nej. Från att vara i princip helt invalida att bli respektabla ledare.

Allting beror på den familj/samhälle man uppfostras i. Om din familj inte uppfostrat dig väl och om samhället inte funkar, så blir det diagnosbarn. Men om du här och nu idag skulle placeras i ett fungerande samhälle, så skulle det dröja ungefär lika länge som att få solbränna innan du började bli av med dina symptom. Det här vet jag för att jag helt enkelt har sett det.

Så att det är fullt möjligt. Det som behövs är det som saknas i början. Det som orsakar diagnoser är en depraverad uppfostran som sagt. Så att lösningen är då en ny familj, och ett nytt samhälle som är kompetent.

Jag säger inte att autism inte finns. Jag säger bara att det inte behöver vara permanent. Jag har sett folk helt och fullständigt återhämta sig från det, och andra sjukdomar. Träffade en paranoid schizofreni person som ofta hamnade i problem med lagen eftersom han hotade med terrorism. Efter några månader med en kompetent fadersgestalt så var han seriöst som en helt ny människa.
Senast redigerad av fr0g 2021-08-15 kl. 22:11.
Citera
2021-08-17, 11:35
Bannlyst
Jag förstår den här killen. Är själv incel och ibland går jag runt i liknande tankar. Sett hans videos också och kan relatera.
Citera
2021-08-17, 11:54
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Nej. Löser man på 1177, i princip allt med autism har med socialt samspel att göra, samt individens tänkande OM socialt samspel. Känslighet inför smaker o ljus o sånt är inte alls det stora problemet.

Och jag tror dom sakerna kan vara förknippade jag tror att om man är så att säga undernärd socialt, så kan det leda till en överkänslighet för ljus o sånt. Ungefär som ifall man är ensam väldigt länge och har svårt att ta in nya intryck.

Det jag sett är att personer med grovt sociala svårigheter har återhämtat sig fullständigt. Jag har sett detta med egna ögon helt enkelt, och jag menar inte som du säger ”maskinell” fungerande. Nej. Från att vara i princip helt invalida att bli respektabla ledare.

Allting beror på den familj/samhälle man uppfostras i. Om din familj inte uppfostrat dig väl och om samhället inte funkar, så blir det diagnosbarn. Men om du här och nu idag skulle placeras i ett fungerande samhälle, så skulle det dröja ungefär lika länge som att få solbränna innan du började bli av med dina symptom. Det här vet jag för att jag helt enkelt har sett det.

Så att det är fullt möjligt. Det som behövs är det som saknas i början. Det som orsakar diagnoser är en depraverad uppfostran som sagt. Så att lösningen är då en ny familj, och ett nytt samhälle som är kompetent.

Jag säger inte att autism inte finns. Jag säger bara att det inte behöver vara permanent. Jag har sett folk helt och fullständigt återhämta sig från det, och andra sjukdomar. Träffade en paranoid schizofreni person som ofta hamnade i problem med lagen eftersom han hotade med terrorism. Efter några månader med en kompetent fadersgestalt så var han seriöst som en helt ny människa.
Läser man på 1177:
https://www.1177.se/Stockholm/sjukdo...-minne/autism/

...så har två av fyra "[v]anliga egenskaper vid autism" med det sociala att göra.

Om en människa blev helt återställd från autism bara för att de bytt umgänge så misstänker jag att de var feldiagnosticerade. Samma sak om en paranoid schizofren människa som blev botad av "några månader med en kompetent fadersgestalt." Sen framgår det inte riktigt av din text om alla dessa människor med svårigheter som du träffat faktiskt vad utredda och diagnosticerade, eller om det var den typ av "diagnoser" som ofta förekommer här på Flashback: "Fan vad skum du är. Jävla diagnosbarn!"

Dessutom är cirka 40% av autister dessutom förståndshandikappade, och det kureras knappast av ett nytt umgänge eller social träning.

Det var en jäkla massa störda människor du verkar ha träffat, förresten. Hur kommer det sig? Jag har träffat en människa i mitt liv med bekräftad autismspektrumdiagnos (Asperger), och en människa med schizofreni. Och det är nog mer än medel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in