Alla sår ett frö.....
Citat:
Du inser väl att det oftast är unga, osäkra kvinnor som lägger ut sådana bilder? Inte fan är det Greta 57 som gör det. Utan snarare Lisa 19. Men hade "högklasskvinnan" Greta 57 haft möjlighet att som 19-åring lägga ut sexiga bilder på sig själv, eller bilder överhuvudtaget, så hade hon kanske gjort detta. Och Lisa kommer också "växa upp" och bli en "högklasskvinna" en dag, hon med, ska du se. Men om män som du placerar Lisa 19 bast i "trash"-facket, innan hennes hjärna och konsekvenstänkande ens är färdigutvecklat. Tja, då kanske hon blir kvar där och aldrig får en chans att utvecklas till den "Högklasskvinna" hon egentligen har potential att bli. Och då är det män som du, som genom en sunkig kvinnosyn har placerat henne i "trash"-facket, istället för att se vad som finns bakom hennes osäkra (men sexiga) fasad, inte hon själv. Och då kanske hon går miste om fin kärlek och någon bra man går miste om hennes fina kärlek som hon har att ge. Se bakom hennes osäkra (men sexiga) fasad. Döm inte hunden efter håren.
Det är lite liknande som den snälla, bra fina killen som jämt blir friendzoonad. Om ingen väljer att se bakom hans fina fasad och se att han har goda pojkvänskvaliteér, så kan han bli kvar i sitt "kompis"-fack för evigt. Och både gå miste om kärleken. Men någon kvinna kommer också gå miste om allt fint han har att erbjuda.
Ibland måste man kika bakom fasaden på folk. Inte bara gå efter yta. Inte bara gå efter hurvida de har ett Instagramkonto eller inte, eller något annat lika ytligt. Se människan för vem hon/han verkligen är.
En kvinna är mycket mer än sitt eventuella Instagramkonto. Ganska rejält ytligt att bara se till om en dam har Instagramkonto eller inte och bedöma henne utifrån bara denna enda variabel...
Själv bedömer jag en dam efter hur hon är som person. Hur hon är mot mig. Hur hon är mot andra. Nu är jag dock i en sådan ålder att när jag förr träffade damer så hade ingen i regel Instagramkonton. Jag antar att du är rejält mycket yngre än mig?
Det är lite liknande som den snälla, bra fina killen som jämt blir friendzoonad. Om ingen väljer att se bakom hans fina fasad och se att han har goda pojkvänskvaliteér, så kan han bli kvar i sitt "kompis"-fack för evigt. Och både gå miste om kärleken. Men någon kvinna kommer också gå miste om allt fint han har att erbjuda.
Ibland måste man kika bakom fasaden på folk. Inte bara gå efter yta. Inte bara gå efter hurvida de har ett Instagramkonto eller inte, eller något annat lika ytligt. Se människan för vem hon/han verkligen är.
En kvinna är mycket mer än sitt eventuella Instagramkonto. Ganska rejält ytligt att bara se till om en dam har Instagramkonto eller inte och bedöma henne utifrån bara denna enda variabel...
Själv bedömer jag en dam efter hur hon är som person. Hur hon är mot mig. Hur hon är mot andra. Nu är jag dock i en sådan ålder att när jag förr träffade damer så hade ingen i regel Instagramkonton. Jag antar att du är rejält mycket yngre än mig?