2021-08-11, 23:58
Medlem
JabbatheHut360s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbax
Japp Ludde och hans bil, hoppas den efterblivna fanskapet får fängelse och bilen skrotad. Leker med andras liv för se häftig ut framför 15-16 åriga tjejer 🤦🏻‍♂️

Hur är reglerna nu? En Mustang skrotades väl för några år sedan då den medverkat i brottslighet i form av streetrace?
Kan det bli tal om skrotning här med?
Citera
2021-08-12, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maskoten
Snyggt! Rätt bil. Notera fälgar samt huvuddelen på sätena. Nu sitter pojken i skiten.

Körkortet är sannolikt redan omhändertaget av polis. Dessutom är föraren frihetsberövad enligt blaljusbilder
Föraren är omhändertagen och ska kontrolleras för rattfylleri och drogonykterhet.
Citera
2021-08-12, 00:06
Medlem
rovmuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JabbatheHut360
Detta hjälper nog inte...

Besiktigas senast
2018-04-30

Senast godkända besiktning
2017-04-10

Mätarställning
273613

OMP står på nackstödet på båda.
Runda hålen på sidan längst fram i motorhuven finns på båda bilderna.

Vet inte hur vanliga dessa detaljer är?
Citera
Medlem
Maskotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Körkortet är sannolikt redan omhändertaget av polis. Dessutom är föraren frihetsberövad enligt blaljusbilder
Föraren är omhändertagen och ska kontrolleras för rattfylleri och drogonykterhet.
Kan det tillkomma fler brottsrubriceringar tror ni och vilka skulle det vara isåfall? Jag är en rejäl färsking inom juridik men vill lära mig. Försök till mord/dråp eftersom det var hög hastighet mitt i stan bland folk? Eller framställan av fara eller vad det heter? Eller ingår sådana rubriceringar i trafikbrott/grovt trafikbrott?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JabbatheHut360
Hur är reglerna nu? En Mustang skrotades väl för några år sedan då den medverkat i brottslighet i form av streetrace?
Kan det bli tal om skrotning här med?

Mustangen som skrotades var ombyggd och inte kunde användas som en normal bil, därför kunde inte kronofogden sälja den, och valde skroten. Det kan väl bli samma sak här, om bilen nu inte redan är skrotfärdig efter krocken.
Citera
2021-08-12, 00:13
Medlem
Citat:
Kan det tillkomma fler brottsrubriceringar tror ni och vilka skulle det vara isåfall? Jag är en rejäl färsking inom juridik men vill lära mig. Försök till mord/dråp eftersom det var hög hastighet mitt i stan bland folk? Eller framställan av fara eller vad det heter? Eller ingår sådana rubriceringar i trafikbrott/grovt trafikbrott?

Grov vårdslöshet i trafik till att börja med, möjligtvis Framkallande av fara för annan
Citera
2021-08-12, 00:17
Medlem
Citat:

Grov vårdslöshet i trafik är det mest troliga

Någon skrev i tråden att bilen inte är besiktad - därför även olovlig körning.

Rattfylleri om föraren är påverkad.

Försök till mord/dråp är inte aktuellt.

Citat:
Ursprungligen postat av djbn
Grov vårdslöshet i trafik till att börja med, möjligtvis Framkallande av fara för annan

Grov vårdslöshet i trafik konsumerar "Framkallande av fara för annan", annars hade det kunnat vara aktuellt.
Citera
2021-08-12, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Grov vårdslöshet i trafik är det mest troliga

Någon skrev i tråden att bilen inte är besiktad - därför även olovlig körning.

Rattfylleri om föraren är påverkad.

Försök till mord/dråp är inte aktuellt.

Grov vårdslöshet i trafik konsumerar "Framkallande av fara för annan", annars hade det kunnat vara aktuellt.

Att köra obesiktad bil ger inte en olovlig körning.
Du får böter för framförande av obesiktat fordon såvida du inte är på väg till eller från verkstad eller besiktning.
Citera
2021-08-12, 00:26
Medlem
Maskotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterWhite
Att köra obesiktad bil ger inte en olovlig körning.
Du får böter för framförande av obesiktat fordon såvida du inte är på väg till eller från verkstad eller besiktning.
"Jag var på väg till verkstaden ikväll"
Citera
2021-08-12, 01:17
Medlem
Fyfan.. jag såg det inte.. men hörde allt. Trodde det var en MC typ minst 750 kubik. Han gasade precis som man gör med en motorcykel när man varvar upp motorn, till högsta varvtal, sedan släppte han loss och spann iväg, 100-200 m längre fram hörde man krasch men mer som om han körde in i butiksglas fönster typ.. och sedan blev det helt tyst. Polisen var snabbt på plats. Med tanke på att det rör sig folk och cyklister på gatan och sidogatorna kunde det lätt ha kommit någon ut på gatan när han körde då det är många som korsar den vägen hela tiden, unga som gamla, även de många cykel och mopedbuden från foodora Airmee, Budbee, svajar hela tiden fram på den där gatan, så jag tycker det borde vara grovt brott typ "mordförsök" i brottsrubriceringen. han krockskadade 3-4 bilar, där den första blev helt kvaddad.
Citera
2021-08-12, 02:13
Medlem
Maskotens avatar
Ni är rejält offtopic nu. Har killen skitit på sig än tror ni? Ligger han och sover av sig ruset eller grillas han oavsett?
Citera
2021-08-12, 03:16
Medlem
Maskotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterflykniv
Jaja vi låter dig hållas lite sen så tar det stopp. Grymt bra jobbat med ditt detektivarbete, pappa skulle varit stolt. God natt.
Haha fegis, pwnad av en finnig 18-åring.

MGM är släppt, baserat på att han ändrat sin Instagram till privat. Instagram innehöll inget av intresse, bara bilder på bilen. Allt är dumpat, alla kommentarer och likes, följare och dom konton han följer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in