Citat:
Ursprungligen postat av
Hankypanky14
Mycket bra laginsats av Sverige!
Mona Brorsson skjuter 0+0 MEN hon tappar 7 sekunder efter första liggande skjutning. Hon tappar ca 10 sekunder efter stående och tappar ryggen mot Braisaz..förlorar dock bara 5 sekunder på Braisaz på sista varvet.
Detta är en skjutvall och bana som Mona under många år tränat på. Lättaste skjutvallen. Att höra Ferry och Brännholm säga att Mona skall in i en OS-stafett efter det här gör att man inte gjort hemläxan. Man får inte invaggas i falsk säkerhet och låta luras av en prestation på en skjutvall och bana som flera tränat på tidigare. Mona skjuter för långsamt och har inte den mentala kapaciteten ( trots dagens insats). Kom ihåg att hon missade i mixed i OS 2018, 1.53 m efter 1:a sträckan, Sverige 11:a. Mona växlade 1.30 min efter i damstafetten med 6 extraskott.
I OS är det på hög höjd och en helt annan press. Stina är klart bäst av alla i hennes första VC- stafett.
Det handlar dock att undvika straffrundor i OS för Sverige. Det är huvuduppgiften för 3:e och 4:e åkare.
Damstafett i OS: Linn Persson- Hanna Öberg-Anna Magnusson- Elvira Öberg
Med Stina har vi den bästa maxkapaciteten. Persson-Nilsson-H. Öberg- E.Öberg
Följer med stort intresse alla inlägg i denna tråd. Kollar in skidskytte så fort jag kan. Såg dagens stafett. Insatsen för dagens laguppställning torde vara mer än godkänd. Eller mycket godkänd.
Mycket bra skytte och åkning överlag.
Håller helt med om att de inte gjort hemläxan, de kära TV-kommentatorerna. Jag såg iofs på Eurosport men hörde SVT:s kommentarer efteråt.
Klart Stina ska ha OS-platsen.
Är det Anders Byström (eller vad han heter ?) som har sista ordet här också ?
Undrar då om han viker ner sig för MB....?