Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Market
Den amerikanska varukorgen har idag bara tre varor
Linser
Halloumi
Oatly
Och nachos. Dom äter mycket nachos har jag märkt. Vi försöker alltid äta ganska internationellt och liksom samma mat som vi äter hemma i Sverige när vi är i vårt hus i USA så det är svårt att veta vad vanligt folk handlar. Vi gör inte våra egna matinköp i USA utan det får vår mexikanska hushållerska sköta. Om hon nu är mexikan, kanske från El Salvador nu när jag tänker efter... Mexarna har blivit så kräsna dom senaste åren.
Men det är i alla fall så att mina matvanor så klart har förändrats en del sedan jag var tjugoåring och bodde i New York för då kunde man ju äta vilken skit som helst, se matkorgen jag nämnde i min första inlägg.
Sen, såklart, när jag flyttade till L.A. så var det ju en helt annan kultur där kanske mer lik den som vi ser i dag som självklar, vi som är mer internationella och hälsomedvetna. Även om det så klart gick mode i saker då också som grapefrukt och sånt där tråkigt skit som ingen vettig menniska längre äter. En sån halva och en kopp kaffe, typ. Trist. Men sen blev det ju mer tofu och sånt. Ja mycket nyttigare än majjo och vitt bröd och så.
Fast Diet Coke var stort både på öst- och västkusten. Huh..