• 1
  • 2
2021-08-09, 18:04
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Det låter som att du vet hur man ordnar detta? Kan du inte förklara eller länka mig till en guide. Tackar ytterst i förväg.

Finns guides på OpenDNS's hemsida.
Citera
2021-08-09, 18:27
Medlem
Snaskalasets avatar
Citat:
Hej alla. Jag vet i tusan om jag placerat tråden rätt men jag tänker ändå att det är en helt legitim plats för ändamålet.

Jag behöver seriös hjälp. Jag klarar hålla mig i 1-2 veckor sen brister det. Det känns som tusen nålar och så fort jag drar på något i vuxen material är det som att få en iskall öl på en vindstilla het dag i en öken! Jag behöver blockera porr på mitt Wi-Fi och min telefon. Hur gör jag? Vi pratar i termer om att låsa och spola ner nyckeln. Jag är för svag för att inte klistras i det.

Någon som kan tipsa om app för luren och vad/hur man stänger Wi-Fi portar eller liknande?

Ifall du har en iPhone så har jag för mig att det finns en inbyggd funktion du kan sätta på för att begränsa hemsidor med vuxeninnehåll. Sedan borde du jobba på självdisciplinen och begränsa dig själv också.
Citera
2021-08-09, 21:33
Medlem
Majsmans avatar
Har hört från många som gör en jättegrej av att bli runk-munk, no-fap eller "see-through-walls" gänget och visst för vissa fungerar det faktiskt. Men jag tror i ditt fall att det är bättre att du avdramatiserar det hela lite. Det blir bara en stor fixering och du får massa skuld när du failar.
Citera
2021-08-09, 21:36
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Hej alla. Jag vet i tusan om jag placerat tråden rätt men jag tänker ändå att det är en helt legitim plats för ändamålet.

Jag behöver seriös hjälp. Jag klarar hålla mig i 1-2 veckor sen brister det. Det känns som tusen nålar och så fort jag drar på något i vuxen material är det som att få en iskall öl på en vindstilla het dag i en öken! Jag behöver blockera porr på mitt Wi-Fi och min telefon. Hur gör jag? Vi pratar i termer om att låsa och spola ner nyckeln. Jag är för svag för att inte klistras i det.

Någon som kan tipsa om app för luren och vad/hur man stänger Wi-Fi portar eller liknande?

Då är vi två mannen. Jävla skit att man är så pass svag att man inte klarar av att sluta kolla porr. Jag har lyckats sluta med benzo, amfetamin, alkohol, nikotin och socker. Nu har jag bara porren kvar av mina beroenden, men här tar det stopp efter 2 års tragglande. Försökt med allt jag kan komma på.
Citera
2021-08-10, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Då är vi två mannen. Jävla skit att man är så pass svag att man inte klarar av att sluta kolla porr. Jag har lyckats sluta med benzo, amfetamin, alkohol, nikotin och socker. Nu har jag bara porren kvar av mina beroenden, men här tar det stopp efter 2 års tragglande. Försökt med allt jag kan komma på.

Ja, folk förstår inte att mobilen är levande fix kanon.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in