Flashback bygger pepparkakshus!
  • 6
  • 7
2021-08-09, 17:11
Medlem
Storbråk? var ju inget bråk alls bara folk som vandaliserade restaurangen, svenskar kan inte slåss
Citera
2021-08-09, 17:25
Medlem
Uppstrutsigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Man saknar ju ungdomstiden när man satte spikar på bältet,inväntar AIK, GBG,heif,,fans och slogs..detta känns inget allvarligt..
Det måste varit ni bajjare som satte spikar i bältet.
Aldrig hört talas om det tidigare, men inte förvånad då det lär vara svårt att fajtas helt nerrökt på brajj.
Då behövs såklart spikbälte.
Att du är bajjare framgår tätt tydligt av ditt val av nick.
Citera
2021-08-09, 18:05
Medlem
erwynns avatar
Gårdare som kliver ut i slutet av klippet och sular bengalen. Den andra snubben som hamnar på backe och får motta det ena och andra är tydligen ägaren av restaurangen.
Citera
2021-08-09, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erwynn
Gårdare som kliver ut i slutet av klippet och sular bengalen. Den andra snubben som hamnar på backe och får motta det ena och andra är tydligen ägaren av restaurangen.

De skrev på sin facebook att allt är okej med personalen. Antar att ägaren inte räknas in dit då?

Stod även i expressens artikel "En person som jobbar på krogen säger: Tyvärr inträffade en incident på restaurangen. Det är första gången det händer något sådant här. Men alla är okej."
Citera
2021-08-09, 20:05
Avstängd
Odagans avatar
Har bott i gamla Råsunda under 20 år och sett hur dessa "fans" lyckas bete sig i lagets namn.
Bara för polisen att rensa med batongen..
Citera
2021-08-09, 20:06
Medlem
MulierFoediuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Huliganism är mer att betrakta som en extremsport typ fallskärmshoppning.

Det kan ligga en del i det. Men det här var inte som det "borde" vara. När dom träffas upp i en gränd, förutbestämt, så är jag benägen att hålla med. Men nu var det verkligen bara smutsigt gjort. Och då ska jag tillägga att jag är en dedikerad AIK:are, som t.o.m. kan fascineras en del av subkulturen kring huliganer, världen över.
Citera
2021-08-09, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erwynn

Det är inte ägaren i de blåa jeansen som verkar vara mest utsatt. Jag har besökt restaurangen vid ett par tillfällen och känner till ägaren. Det är han som står i mitten på bilden 18 sekunder in i klippet och försöker få stopp på vandaliseringen. Verkar dock som att han fastnar i tumultet när de påstådda gnagarna överfaller killen i de blå jeansen.
Citera
2021-08-09, 23:50
Medlem
Bara för att fotbollshuliganerna råkar vara svenska gör ju inte det blattarna mindre importerades för det.
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det finns flera trådar om storbråk mellan invandrare den senaste tiden (Ali-Kahn-bråket bla) där mängder av kommentatorer menar att dessa bråk är ett importerat problem och inget som etniska svenskar sysslar med. Bara gå in och läsa.
Citera
2021-08-10, 00:39
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Varför hakar du upp dig på vad vissa användare på flashback har skrivit om att storbråk är ett importerat problem?

Alla vet att just huliganbråk kanske inte är ett importerat problem.

Däremot så är det som hände i Göteborg ett importerat problem eftersom svenskar inte har klanslagsmål.

Är vi överens om det?

Det är ju dessutom bra att svenskar får se att svenskar KAN ställa till med våldsdåd om dom vill. Höjer liksom moralen att se sina landsmän vara lite macho, istället för ha svenska mesiga bögar som förebilder hela tiden.
Citera
2021-08-10, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoqiet
Det är ju dessutom bra att svenskar får se att svenskar KAN ställa till med våldsdåd om dom vill. Höjer liksom moralen att se sina landsmän vara lite macho, istället för ha svenska mesiga bögar som förebilder hela tiden.

Finns inget mer moralhöjande att se ett gäng kasta in bengaler i en restaurang pga fotboll. Mycket heterosexuellt beteende.
Citera
2021-08-11, 21:25
Medlem
vodericks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det kan det vara. Det kanske var två muslimska huligangäng med somalier som slogs i Sumpan. Jag var inte där så jag vet inte.

Jag såg gänget springa från kyrkan ned mot tuletorget. Alla hade svarta hoodies med gul text.
Bråttom hade dom.
20-30st typ.
Skumle nog till tbana stn näckrosen.

Fegt att springa....
Citera
2021-08-11, 23:22
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av voderick
Jag såg gänget springa från kyrkan ned mot tuletorget. Alla hade svarta hoodies med gul text.
Bråttom hade dom.
20-30st typ.
Skumle nog till tbana stn näckrosen.

Fegt att springa....

Även fegt att vara maskerad.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto