• 1
  • 2
2021-08-08, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
Och du kommer inte komma in och kopiera dina filer utan lösenord.
En liten standard HD kostar inte många kronor.

Hoppas det löser sig, lycka till!

Jag tar dina tips till mig iallafall och tackar så mycket för all din hjälp ändå. 😁
Citera
2021-08-08, 17:33
Medlem
RedForces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LunaLightwood
Tack för ditt svar.

Jag kommer in på mitt konto online på mobilen och har även ändrat lösenord där. Men det är min lokala profil jag inte kommer in på. För jag har haft en annan typ av inloggning där jag klickat i ett mönster på en bild. Den sidan kommer jag inte ens fram till nu utan den kräver inloggning till min lokala profil med ett lösenord som jag då inte har använt på säkert 7-8 år om inte mer...

Detta blev när jag skulle starta i felsäkert läge, innan dess har jag inte kommit till den sidan utan har direkt kommit till sidan där jag kan klicka mitt mönster.

Jag har sett flera inlägg också där folk haft problem med sina Microsoftkonton men det är ju inte det problemet jag har. För jag kommer in utan problem på min profil på mobilen. Där står även datorn med som en enhet men jag kan inte göra något åt min lokala profil där.

Men det är just din dator och ditt operativ jag talar om. Jag talar inte om problem med Microsoftkonton.
Citera
2021-08-08, 23:02
Medlem
Guys! Jag blir vansinnig! Jag lyckades komma in.... Det som gör mig skogstokig är att jag kom in på mitt standardlösenord som jag har till de flesta saker jag inte är så försiktig med... Eftersom det är mitt vanligaste lösenord så har jag också provat det mååååånga gånger nu när jag bråkat med datorn... Efter en promenad med pojkvännen och lite troubleshooting med honom så gick vi hem och ni vet... En envis kvinna provar alla gamla saker igen... Och jag provade alla mina standardlösenord en gång till. Varav det som fungerade provade jag 3 ggr.. Och på tredje försöket kom jag in... Va? Efter att ha provat just det lösenordet minst 30 gr innan så fungerar det nu helt plötsligt! Vad i...?

Så jag kom in i felsäkert läge. Ändrar till normalt och tänker äh vad fan vi provar! Startar om, jag kommer in på min ordinarie inloggning med den klickbara bilden och datorn startar utan problem! Ingen BSOD, alla mina foton är säkerhetskopierade nu och två avsnitt av Motherland: Fort Salem har betats av uta än minsta protest från stenåldersburken.....

Så den får gå nu och ger den sig helt och hållet så har min pojkvän en fullt fungerande laptop som ska doneras till förmån för våra musik- och filmkvällar och mina foton finns i säkert förvar online och på en bärbar hårddisk som pojkvännen bidrog med.

Jag vet inte om jag ska vara stolt eller om jag ska gråta över att jag inte har någon aning om varför det lösenordet plötsligt började fungera men min dator ville väl ge mig ett nervöst sammanbrott sista dagen på semestern.

Stort tack till alla som hjälpt mig!
Citera
2021-08-08, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedForce
Men det är just din dator och ditt operativ jag talar om. Jag talar inte om problem med Microsoftkonton.

Förlåt jag missuppfattade nog dig då men jag hittade ingen som hade exakt det problemet som jag hade... Sen var jag nog lite för stressad för att kontrollera alla hundratals trådar på detta forum...

Men jag lyckades ju lösa det till slut även om jag inte har den blekaste om hur! 😁
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in