2021-08-08, 15:36
Medlem
Nyligen fick jag en ide att laga traditionell japansk mat hemma det vill säga inte bara sushi eller sashimi utan de många andra sorterna av traditionell japansk mat eller åtminstånde det som går att laga hemma till och med det bizzara och det som är främmande för en svensk

Det finns Takoyaki(en typ av dumplings med bläckfisk),Natto, och många andra maträtter vars namn jag har svårt att komma ihåg men sen finns det maträtter som är näst intill omöjliga att ens få tag på ingredienser till som Shirako det vill säga sädesvätska från fisk eller druvorna från en typ av sjögräs som brukar ätas rå(sea grapes).

Finns det några bra resurser om detta på svenska eller var man kan hitta tillbehören till sån här matlagning tex så behövs det en Takoyakipanna för att laga Takoyaki.

Vad är dom bästa tipsen ni har angående detta från er som har lagat den här typen av matlagning hemma?
Citera
2021-08-08, 15:49
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarpskaparen
Vad är dom bästa tipsen ni har angående detta från er som har lagat den här typen av matlagning hemma?

Sök på YouTube, finns hur många instruktionsvideos som helst.
Citera
2021-08-08, 16:20
Medlem
Låter som du krånglar till det. vad sägs om att lära dig EN japansk rätt
Citera
2021-08-09, 01:21
Medlem
Jag lagar en del japans mat.
Det är bara att leta reda på det du vill ha. Finns en butik i England som säljer div saker man ej hittar i Sverige.
Citera
2021-08-09, 01:30
Medlem
EastClintfoods avatar
Jag beställde hem japanskt mat för länge sen och allt var tipp och topp.
Har dock glömt bort vad stället hette men vid första träff på google dök denna upp:

https://japanskmat.com/

Någonting sånt du söker efter? Annars gå till asiatisk matbutik, dom har allt. Bör finnas i alla städer om inte man bor i gällivare.
Senast redigerad av EastClintfood 2021-08-09 kl. 01:35.
Citera
2021-08-09, 14:15
Bannlyst
Dumplings med bläckfisk?

Hur duktiga tror du vi är här i kanalen?

Citat:
Ursprungligen postat av knarpskaparen
Nyligen fick jag en ide att laga traditionell japansk mat hemma det vill säga inte bara sushi eller sashimi utan de många andra sorterna av traditionell japansk mat eller åtminstånde det som går att laga hemma till och med det bizzara och det som är främmande för en svensk

Det finns Takoyaki(en typ av dumplings med bläckfisk),Natto, och många andra maträtter vars namn jag har svårt att komma ihåg men sen finns det maträtter som är näst intill omöjliga att ens få tag på ingredienser till som Shirako det vill säga sädesvätska från fisk eller druvorna från en typ av sjögräs som brukar ätas rå(sea grapes).

Finns det några bra resurser om detta på svenska eller var man kan hitta tillbehören till sån här matlagning tex så behövs det en Takoyakipanna för att laga Takoyaki.

Citera
2021-08-09, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bensindriven
Dumplings med bläckfisk?

Hur duktiga tror du vi är här i kanalen?

Det finns några användare här i kanalen som är rätt vassa, det märker du snart, du är ju nykomling.

Takoyaki är inte alls avancerat att göra, det fixar även dom med mycket lite erfarenhet i köket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in