Flashback bygger pepparkakshus!
2021-08-08, 00:10
Medlem
Har en MB Air 2013. Vid uppkoppling mot bla skype och teams kan jag se och höra de andra men de varken ser eller hör mig. Kluckat på mikrofonen Av/på, skruvat upp o ljudet men får inte till det. Finns det nån annan inställning jag inte hittat?
Citera
2021-08-08, 07:54
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DorisDiesel
Har en MB Air 2013. Vid uppkoppling mot bla skype och teams kan jag se och höra de andra men de varken ser eller hör mig. Kluckat på mikrofonen Av/på, skruvat upp o ljudet men får inte till det. Finns det nån annan inställning jag inte hittat?
Du har alltså varit i Systeminställningar > Ljud in > Inbyggd mikrofon > Höjt reglaget på ljud in till max?
Kollat Systeminställningar > Säkerhet och Integritet > Sekretess och välj “Mikrofon” > Där kan du se alla program som har tillgång till mikrofonen, är Skype/Teams ibockade?
Annars får du prova och ansluta en extern mikrofon eller hörlurar.
Citera
2021-08-08, 13:07
Moderator
Rassas avatar
Inlägg utbrutna till ny tråd. /Moderator
Citera
2021-08-08, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Du har alltså varit i Systeminställningar > Ljud in > Inbyggd mikrofon > Höjt reglaget på ljud in till max?
Kollat Systeminställningar > Säkerhet och Integritet > Sekretess och välj “Mikrofon” > Där kan du se alla program som har tillgång till mikrofonen, är Skype/Teams ibockade?
Annars får du prova och ansluta en extern mikrofon eller hörlurar.

Japp, all the above!
Citera
2021-08-08, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Inlägg utbrutna till ny tråd. /Moderator

Tack mod. 😀
Citera
2021-08-08, 13:16
Citat:
Ursprungligen postat av DorisDiesel
Har för mig att teams per default vill använda sig av kamerans inbyggda mikrofon. Minns inte om det var direkt i inställningarna för teams eller om jag fick göra det i inställningarna för datorn, alltså byta till den mick som du vill ska användas.
Citera
2021-08-08, 13:25
Medlem
WindowsSetups avatar
Kan andra program använda mikrofon och kamera? Prova med Photo Booth (finns förinstallerad).
Citera
2021-11-01, 20:54
Medlem
1. öppna photobooth och se om kameran funkar alls. - om inte, kolla om du kan uppdatera MacOS, det kan hjälpa med en allmän systemuppdatering

2. Sök på "kamera" eller "camera" i Macens inställningar och se om programmet har rättigheter att komma åt kamera. Kolla sen om den kommer åt ljud, på ungefär samma plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in