2021-08-08, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vampyrmorsa
Halm stod de i bärsingen.
Lös eller rullad?
Citera
2021-08-08, 19:33
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ska inte en upphittad kropp som har utsatts för ett grovt brott köras till rättsmedicin för att konstatera hur den blev mördad och säkra spår efter GM?
De har väl också bårhus? Det jag ville få sagt var bara att ambulans transporterar inte dödförklarade.
Citera
2021-08-08, 19:33
Medlem
Finns en tråd om en tjej som försvann för ca 4 veckor sedan, visserligen långt från Kungsör men kan stämma tidsmässigt
(FB) Sara försvunnen i Svedala 2021-07-05
Citera
2021-08-08, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vampyrmorsa
Halm stod de i bärsingen.

Hmm är inte spannmål som varit på den åkern där tältet står som amn får halm från utan gräs/hö och de slås först med slåttermaskin/cross sedan tar man igen de med press, hack,självlastarvagn.
Citera
2021-08-08, 19:34
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Det är ju en viss nyansskillnad i det vi skrev..

Inlägget jag skrev berör inte uppgiften om barnkläder överhuvudtaget. Det var du som tog upp det.

Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Varför skulle någon stycka en kropp annars? Om en man hittas styckad på en åker är det knappast ett ”vanligt mord”

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vanligt och vanligt är det kanske inte, men det är ju inte en omständighet som tyder på en kriminell uppgörelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Snarare tvärt om, att barnkläderna tyder på att det _inte_ är en kriminell uppgörelse ...
Citera
2021-08-08, 19:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Hur får du ihop det med detta fallet?

Jag vet inte hur man får ihop det, vi vet ju inte så mycket än, dock ligger fyndplatsen relativt nära Hallsberg tycker jag. Det är inte orimligt långt för en person som tar sig fram till fots.

Min tanke är att fyndet har gjorts i det som ser ut som ett snår kring en märgelgrav eller stenröse, och där kan en kropp ha legat länge.

Det pratas om en väska med barnkläder, vet vi ens om det har med fyndet av mänskliga kvarlevor att göra?
Citera
2021-08-08, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inta-msinoiS
Brukar det alltid bli obduktion hos rätts-? Tänker om det är ett barn som har dött i en olyckshändelse, föräldrarna erkänner vad som har hänt och deras berättelse stämmer överens med den undersökning de (rättsväsende) själva genomförde ute på fältet?

Tycker att det borde ske obduktion oavsett för att säkerhetsställa ev. bevis, men det skulle i sådana fall kunna förklara varför det inte råder någon fara för allmänheten.

Alt om polisen går ut med det för att inte skapa panik, känns som de slänger ut den meningen hela tiden oavsett situation.

Fast jag kanske är helt ute och cyklar.

När en person dör under oklara omständigheter så görs alltid obduktion. Är det unga personer (läs ”unga” som i sådan ålder att man inte avlider av ålderdom) görs obduktion normalt även om ingen brottsmisstanke finns. Så denna kroppen kommer garanterat obduceras av rättsläkare för att fastställa dödsorsak.
Citera
2021-08-08, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Finns en tråd om en tjej som försvann för ca 4 veckor sedan, visserligen långt från Kungsör men kan stämma tidsmässigt
(FB) Sara försvunnen i Svedala 2021-07-05
60 mil plus mellan Svedala och Kungsör?

Visst kan det vara hon, men tror det är långsökt.
Citera
2021-08-08, 19:37
Avstängd
Om det är en kropp, vad är det som gör polisen så tvärsäkra om att det inte kommer att hända igen?

Vet man redan vem det är, och varför? Det lär ju inte vara självmord eftersom det är svårt för liket att lägga sig i en väska.
Citera
2021-08-08, 19:38
Medlem
Prisonchicks avatar
Enligt närstående till bonden som gjorde fyndet är det en ung kvinna som hittats.
Citera
2021-08-08, 19:38
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
De har väl också bårhus? Det jag ville få sagt var bara att ambulans transporterar inte dödförklarade.
Ok. Jag trodde polisen hade egen transportbil när det gäller grovt brott.
Citera
2021-08-08, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prisonchick
Enligt närstående till bonden som gjorde fyndet är det en ung kvinna som hittats.
Fyfan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in