2026-08-07, 23:28
Medlem
RomernasKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekbo251
Det som förbryllar mig är varför inte TS bara tittar vilka transaktioner som gjorts under en månad. Det ser TS på kontot eller hos kreditkortsföretaget.

DÅ ser ju TS var inkomsten tar vägen. Enklet.

Hur han lyckas bli högavlönad men ändå inte riktigt begripa det är lite utav en gåta.

Det är kanske en vänstermänniska som har fått ett vänsterjobb som högavlönad genuspedagog eller något.
Citera
2026-08-07, 23:31
Medlem
Hur vaknade denna tråden till liv efter 5 år? Varför börjar man kommentera på en sån gammal tråd?
Citera
2026-08-09, 04:30
Medlem
Kan känna igen mig. Vi har som familj oftast uppåt 100.000 in netto per månad, ibland över 100.000, sedan några år tillbaka. Är bra på att spara månadsvis men också lika bra på att bränna sparandet på diverse saker. Har inget långsiktigt sparande som aktier eller pensionsspar. Det klokaste vi lagt pengar på är väl renovering av vårat boende, där har vi plöjt in ca 1,5 milj sedan 2017. Annars känns det som att pengarna försvinner i ett svart hål (även fast jag tycker att jag har rätt bra koll på vår ekonomi). Ett par hundratusen har gått till bil de senaste åren.

Nåja, är inte överbelånad iaf. Man får inte mycket för sina pengar längre med tanke på hur dyrt allt har blivit. Upplevde nästan att jag var rikare innan covid även fast våra inkomster var betydligt lägre (ca 80.000/mån netto).
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in