2021-08-06, 16:03
Medlem
Idag i morgonstudion 01:16:00 in i programmet råkar ena journalisten göra en felsägning att vädret kommer när han skulle sagt sporten. Som svar på det skrattar Therese Bosta som ska leverera sport och säger "neger" (01:16:18), för att snabbt rädda det med "det är ett namn".

Jag tolkar det som ett internskämt om journalisten Negar Josephi som har jobbat för SVT/SR men också Bulletin som de hatar.

Vad har de för värdegrund bakom kulisserna när hon lägger ett så politiskt inkorrekt skämt så avslappnat? Lever de som de lär?

Här är länk till programmet: https://www.svtplay.se/video/3164374...-6-aug-07-00-2 ni får spola själva. Programmet tas dessvärre bort 13/8 och jag bryr mig inte tillräckligt för att spara.
Citera
2021-08-06, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Idag i morgonstudion 01:16:00 in i programmet råkar ena journalisten göra en felsägning att vädret kommer när han skulle sagt sporten. Som svar på det skrattar Therese Bosta som ska leverera sport och säger "neger" (01:16:18), för att snabbt rädda det med "det är ett namn".

Jag tolkar det som ett internskämt om journalisten Negar Josephi som har jobbat för SVT/SR men också Bulletin som de hatar.

Vad har de för värdegrund bakom kulisserna när hon lägger ett så politiskt inkorrekt skämt så avslappnat? Lever de som de lär?

Här är länk till programmet: https://www.svtplay.se/video/3164374...-6-aug-07-00-2 ni får spola själva. Programmet tas dessvärre bort 13/8 och jag bryr mig inte tillräckligt för att spara.

Hon säger "veeder" "veeger" eller något åt det hållet
Citera
2021-08-06, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Hon säger "veeder" "veeger" eller något åt det hållet
Vad betyder det och varför skulle både hon och den manliga journalisten känna behovet att rädda det med "det är ett namn"?

Jag tror fortfarande på min teori att det är en freudiansk felsägning som blivit ett internskämt. Sammanhanget tyder på det.
Citera
2021-08-06, 16:48
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Har dem klippt bort det eller??
Citera
2021-08-06, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Har dem klippt bort det eller??
Mycket möjligt, jämför längden på avsnitten. De gör det ibland.

Edit: Det är kvar för mig.
Senast redigerad av erskungligahoghet 2021-08-06 kl. 16:52.
Citera
2021-08-06, 16:58
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Mycket möjligt, jämför längden på avsnitten. De gör det ibland.

Edit: Det är kvar för mig.
Jag hör följande:
Killen: "Tack så mycket för den prognosen Tora, nu dags för väder Therese, nej va, väder har vi ju fått, nu dags för sport"
Tjej 1: "Vi reagerade knappt"
Killen: "Ingen reagerar"
Tjej 2: "Det är ett namn ja"

Missar jag det helt?
Citera
2021-08-06, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Jag hör följande:
Killen: "Tack så mycket för den prognosen Tora, nu dags för väder Therese, nej va, väder har vi ju fått, nu dags för sport"
Tjej 1: "Vi reagerade knappt"
Killen: "Ingen reagerar"
Tjej 2: "Det är ett namn ja"

Missar jag det helt?
Wow nej du missar inget, de måste lagt voice-over. Herregud nu önskar jag att jag hade spelat in...

Synd att de missade "det är ett namn ja" för det är konstigt med kontexten. Men det är mannen som säger det och inte "tjej 2". Aja, det var det. Ni får tro mig eller inte.
Citera
2021-08-06, 17:09
Medlem
Therese säger: Det var rätt namn iaf.
Han: Ja, rätt namn iaf.

Inga n-ord, inga bortförklaringar, inga konstigheter.
Citera
2021-08-06, 17:10
Bannlyst
Citat:
Wow nej du missar inget, de måste lagt voice-over. Herregud nu önskar jag att jag hade spelat in...

Synd att de missade "det är ett namn ja" för det är konstigt med kontexten. Men det är mannen som säger det och inte "tjej 2". Aja, det var det. Ni får tro mig eller inte.
Sluta ljuga din jävla åsna. Han säger väder.
Citera
2021-08-06, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Sluta ljuga din jävla åsna. Han säger väder.
Du missförstår, han säger "det är ett namn ja" efter Therese säger "neger.. det är ett namn". Det är nu redigerat. Titta första svaret av NickLidström som också har svårt att höra
Med voice-over är det supertydligt vad de säger och hennes "det är ett namn" är borta.

Med större skärm än min mobil är jag säker på att det även ser dubbat ut.
Citera
2021-08-06, 17:20
Medlem
Det låter faktiskt som en av tjejerna säger N ordet under själva skrattet. Fick lyssna 3-4 gånger innan jag hörde riktigt
Citera
2021-08-06, 17:21
Medlem
Tittar nogranare och det stämmer att jag hörde fel.

Mannen: Väder med Therese (hon ska göra sport)
Tjej 2: Vi reagerade knappt.
Therese: Det är rätt namn iallafall.
Mannen: Det är rätt namn.

My bad, man hör det man vill höra. Hur jag missade "knappt" och "iallafall" är däremot fortfarande en gåta.
Senast redigerad av erskungligahoghet 2021-08-06 kl. 17:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in