• 3
  • 4
2021-08-19, 16:20
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Verkar ju vara en autist. Vill du inte polisanmäla så gillade jag tipset med en vän som spelar pojkvän över en helg, ni kramas och går hand i hand och sådär så grannen ser det.
Citera
2021-08-19, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jag har en granne som i ett års tid försökt få med mig på dejt. Jag är dels inte intresserad av honom, dels inte intresserad av att dejta, och verkligen inte en granne, om jag hade velat dejta.

Jag har sagt båda delarna till honom. Han slutar inte försöka, har börjat försöka kommunicera med mig på sociala medier, vilket jag ignorerat helt. Han accepterar inte ens när jag bara går förbi honom och inte svarar. Han accepterar inte när jag sagt enbart NEJ och gått vidare. Han har lyckats hitta en dejtingprofil jag satte upp för två år sedan och hade glömt att jag hade, och ifrågasätter varför jag inte dejtar honom när jag "vill dejta".

Jag är introvert och tycker detta är skitjobbigt. Vad krävs för han ska fatta?

Säg att du är feminist så lär han tappa intresset?
Citera
2021-08-19, 22:44
Medlem
Demokraturdns avatar
Citat:
Menade miner och ögonkast? Du har nog missbedömt mig som person. Men självklart vill jag ha koll på var exakt han står när jag ska till affären och handla mat, då han alltid står nära min ytterdörr i stort sett och jag vill undvika honom i den mån det går.

Jag tror inte han är mentalt instabil, möjligtvis har han extremt höga tankar om sig själv.
Eller möjligen låga tankar om sig själv, om han känner sig starkt underlägsen bland de kvinnor han egentligen intresserar sig för.
Citera
2021-08-22, 16:25
Medlem
Snacks avatar
Citat:
Jag har en granne som i ett års tid försökt få med mig på dejt. Jag är dels inte intresserad av honom, dels inte intresserad av att dejta, och verkligen inte en granne, om jag hade velat dejta.

Jag har sagt båda delarna till honom. Han slutar inte försöka, har börjat försöka kommunicera med mig på sociala medier, vilket jag ignorerat helt. Han accepterar inte ens när jag bara går förbi honom och inte svarar. Han accepterar inte när jag sagt enbart NEJ och gått vidare. Han har lyckats hitta en dejtingprofil jag satte upp för två år sedan och hade glömt att jag hade, och ifrågasätter varför jag inte dejtar honom när jag "vill dejta".

Säg att du dejtar vem fan du vill och att han inte är din typ om det nu är så det är.
Citera
2021-08-24, 06:43
Medlem
Demokraturdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snack
Säg att du dejtar vem fan du vill och att han inte är din typ om det nu är så det är.
Hon klarar kanske inte av det. Grannmannen attraheras av exakt det och känner att han kontrollerar henne.
Citera
2021-08-24, 12:41
Medlem
Snacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demokraturdn
Hon klarar kanske inte av det. Grannmannen attraheras av exakt det och känner att han kontrollerar henne.
Du kanske tycker att hon ska gå över och bjuda på fika istället?
Senast redigerad av Snack 2021-08-24 kl. 12:44.
Citera
2021-08-24, 15:09
Medlem
Demokraturdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snack
Du kanske tycker att hon ska gå över och bjuda på fika istället?
Hade det funkat i något stadium? De har ju ingen kontakt och han verkar förfölja henne. Det är mer Brott och brottsbekämpning än Relationsakuten över det.
Citera
2021-08-24, 15:16
Medlem
Snacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demokraturdn
Hade det funkat i något stadium? De har ju ingen kontakt och han verkar förfölja henne. Det är mer Brott och brottsbekämpning än Relationsakuten över det.
Du har fortfarande inga konkreta råd.
Citera
2021-08-24, 15:23
Medlem
Citat:

Tröga människor brukar inte fatta eller ser inte längre än näsan räcker

Kan du liksom inte påtala att du kommer snacka med hyresvärden för att säga att du blir trakasserad av grannen?

Själv så skiter jag i grannar som inte hälsar. Det roliga är att ibland har de hälsat för att sedan inte hälsa, då skiter jag i och ignorerar dessa i trappuppgången...

Sjåpiga människor som finns i det här landet, förvånar mig inte längre eftersom "svensk kultur" har gjort en helomvändning i socialt beteende och mönstren i att kommunicera med varandra är ju helt absurt.
Men som man bäddar får man ligga (gillar ibland ordvitsar haha) och då menar jag allmänt hur folk beter sig. Sverige är fan ett bakåtsträvande land och det säger sig mycket väl vad som "kommer ut ur ugnen", bränt och hårt. Klandrar svågerpolitik och jantelagen, miffon kommer också bosätta sig i områden som vissa anser sig "äga", men sådär fungerar det inte och mamma/pappa kan inte betala precis allt inklusive vilka som kommer bo näst intill dig.

Tänk att det finns människor som håller på sådär och lägger ner sin energi såpass mycket på bagateller som att försöka skapa intresse för en kvinna eller man när man kan lägga det på något bättre exempelvis sin hälsa.
Senast redigerad av Locho 2021-08-24 kl. 15:35.
Citera
2021-08-24, 15:28
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:

Polisanmäl. Det är en sak om han frågar några gånger och du säger nej på lite olika sätt och sen är det slut. Det är en helt annan sak om det fortsatt i ett års tid.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in