Citat:
Ursprungligen postat av
f30malmo
Jag har en granne som i ett års tid försökt få med mig på dejt. Jag är dels inte intresserad av honom, dels inte intresserad av att dejta, och verkligen inte en granne, om jag hade velat dejta.
Jag har sagt båda delarna till honom. Han slutar inte försöka, har börjat försöka kommunicera med mig på sociala medier, vilket jag ignorerat helt. Han accepterar inte ens när jag bara går förbi honom och inte svarar. Han accepterar inte när jag sagt enbart NEJ och gått vidare. Han har lyckats hitta en dejtingprofil jag satte upp för två år sedan och hade glömt att jag hade, och ifrågasätter varför jag inte dejtar honom när jag "vill dejta".
Jag är introvert och tycker detta är skitjobbigt. Vad krävs för han ska fatta?
Tröga människor brukar inte fatta eller ser inte längre än näsan räcker
Kan du liksom inte påtala att du kommer snacka med hyresvärden för att säga att du blir trakasserad av grannen?
Själv så skiter jag i grannar som inte hälsar. Det roliga är att ibland har de hälsat för att sedan inte hälsa, då skiter jag i och ignorerar dessa i trappuppgången...
Sjåpiga människor som finns i det här landet, förvånar mig inte längre eftersom "svensk kultur" har gjort en helomvändning i socialt beteende och mönstren i att kommunicera med varandra är ju helt absurt.
Men som man bäddar får man ligga (gillar ibland ordvitsar haha) och då menar jag allmänt hur folk beter sig. Sverige är fan ett bakåtsträvande land och det säger sig mycket väl vad som "kommer ut ur ugnen", bränt och hårt. Klandrar svågerpolitik och jantelagen, miffon kommer också bosätta sig i områden som vissa anser sig "äga", men sådär fungerar det inte och mamma/pappa kan inte betala precis allt inklusive vilka som kommer bo näst intill dig.
Tänk att det finns människor som håller på sådär och lägger ner sin energi såpass mycket på bagateller som att försöka skapa intresse för en kvinna eller man när man kan lägga det på något bättre exempelvis sin hälsa.