• 1
  • 2
2021-08-07, 14:23
Medlem
zlizzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Det är inte en passiv inkomst.

Ställningen tjänar pengar medan jag ligger på soffan.
Citera
2021-08-07, 14:26
Medlem
zlizzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Hyr ut min byggställning på Hygglo sedan några år tillbaka. Får i runda slängar 1500 per månad året om. Har även en bil trailer som jag hyr ut per dag.

Det låter lovande. Vill du dela med dig om vad folk efterfrågar mest? Hur du ut den?
Senast redigerad av zlizzard 2021-08-07 kl. 14:31.
Citera
2021-08-07, 14:56
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlizzard
Ställningen tjänar pengar medan jag ligger på soffan.

Vem tar emot bokningar, lämnar ut byggnadsställningen, vem kontrollerar att allt är med vid återlämnandet och att ingenting är trasigt?

Vem ringer till kunder som inte återlämnanar i tid, vem ringer till kunder som inte hämtar fast de har bokat?

Vem kräver kunder som har haft sönder delar?

Vem kräver kunder när det fattas saker vid återlämnandet?

Vem är ALLTID tillgänglig vid utlämning och återlämning?
Citera
2021-08-07, 14:58
Medlem
zlizzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Vem tar emot bokningar, lämnar ut byggnadsställningen, vem kontrollerar att allt är med vid återlämnandet och att ingenting är trasigt?

Vem ringer till kunder som inte återlämnanar i tid, vem ringer till kunder som inte hämtar fast de har bokat?

Vem kräver kunder som har haft sönder delar?

Vem kräver kunder när det fattas saker vid återlämnandet?

Vem är ALLTID tillgänglig vid utlämning och återlämning?

Samma sak som att hyra ut ett rum eller se över sin aktieportfölj. Men jag fattar din poäng.
Citera
2021-08-07, 15:22
Medlem
swedsters avatar
Ja det är en perfekt affärsplan,det finns ju inga som håller på med sådant redan
Citera
2021-08-07, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zlizzard
Det låter lovande. Vill du dela med dig om vad folk efterfrågar mest? Hur du ut den?

Det är en blandad kompott. Biltrailer pga alla epa-traktorer, folk race och entusiast bilar. Byggställningar pga alla renoveringar, måleri och nybyggen som göra. Jag hyr ut bägge delarna.
Citera
2021-09-10, 10:12
Medlem
Mina svärföräldrar gjorde precis detta för några år sedan. De skulle göra en omfattande renovering på sitt hus och tyckte att priset för att hyra var alldeles för högt i relation till vad det skulle kosta dem att köpa en egen byggställning. Jag hjälpte dem att hitta en som passade deras behov och till slut köpte de en byggställning från MonZon.

Sedan dess har de hyrt ut den flera gånger till grannar och folk i området. De hyr ut till en lägre kostnad än de flesta, och har garanterat tjänat in det extra de behövde betala för att köpa istället för att hyra. Sen har väl byggställningar ett ganska bra andrahandsvärde också, så de kommer nog att ha gjort en vinst den dag de bestämmer sig för att flyttta från huset.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in