2021-08-06, 07:53
Medlem
Vad finns det mer för ångestdämpande som inte är benzo, men ändå starkare än atarax/lergigan/theralen?
Citera
2021-08-06, 08:07
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xanaxbby
Vad finns det mer för ångestdämpande som inte är benzo, men ändå starkare än atarax/lergigan/theralen?
Antar det är läkemedel du tänker på. Kanske Propavan (också en antihistamin) kan fungera?

Bland naturläkemedel tror jag att det finns visst evidens för Johannesört.

Har du provat KBT?
Senast redigerad av constant 2021-08-06 kl. 08:17.
Citera
2021-08-06, 08:23
Bannlyst
Tramadol, gabapentin, lyrica, finns mycket.
Citera
2021-08-06, 08:48
Medlem
CarlXIIs avatar
Phenibut är effektiv och inte så skadligt. Kan missbrukas, men inte så skadligt som bensodiazepiner.
Citera
2021-08-06, 08:57
Medlem
2 lergigan forte, akineton. risk för illamående efter ett tag.
Citera
2021-08-06, 09:47
Medlem
Enzymes avatar
Klometiazol är bra. Funkar lite som benzo men är tekniskt sett inte det. Zopiklon är och så bra.
Citera
2021-08-06, 10:42
Medlem
Ifall ens receptorer inte är alltför körda så kan man väl testa L-theanine vilka jag hört verkar funka för många. Ev kan man behöva gå lite över rekommenderad dosering, men vet för lite om just denna substans för att stå bakom den rekommenderationen dock, men prova dig fram...

Kava Kava är en substans som verkar fått ett mindre uppsving i och med att man verkar raffinerat den på något sätt och blivit av med vissa biverkningar samt gjort att det lättare tas upp av kroppen. (detta är dock endast hörsägen då jag ej kommit till skott att kolla upp det hela själv så jag kan ha fel...)

Kratom används av rätt många. Allt för flitig användning ökar dock toleransen fort samt att effekten inte alls blir lika bra, enligt mig iaf, vid användning mer än 1-2ggr/v.

Damiana?

Neuroleptika? Zyprexa anser jag funkar för mig lika bra som Iktorivil, men det är ju för mig det, och jag har aldrig fattat grejen med Ikto vilken vissa prisas till skyarna, men jag får bättre effekt av Sobril...

Sedan som redan nämnts phenibut, där väl Baklofen är ett läkemedel med mycket liknande effekt, det kan vara samma substans t om tror jag?

Hemeverin, CBD, THC, SSRI... Det finns många kandidater som funkar för vissa, men sämre för andra...

Peace!
Citera
2021-08-06, 11:02
Moderator
evilhoneys avatar
0.02 - Trådstart och forumval.

Psykisk hälsa --> Psykiatri och psykofarmaka
/Moderator
Citera
2021-08-06, 11:06
Medlem
svartenQQQs avatar
Alkohol
Citera
2021-08-06, 11:12
Medlem
Port-charlottes avatar
Mat
Citera
2021-08-06, 16:11
Medlem
Prata med en god vän, helst en med livserfarenhet dvs som har sin egen "skit together" so to spiik😁
Citera
2021-08-07, 19:30
Medlem
Nozinan är säkert en av de effektivaste utöver benso. Finns typ ingen psykofarmaka som sänker en lika hårt. Nu skulle jag inte rekommendera denna då den gör en extremt trött samt har andra obehagliga biverkningar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in