Citat:
Ursprungligen postat av
M.Labingi
Det är helt enkelt felaktigt att ideologier och fördomar är biologiskt betingade, och att de utgör eller bör utgöra en grund för politik. Allt det där handlar om att vissa vill få ursäkt för att mörda andra.
"Vår sida"? Jag ser inte det hela som sidor.
Jag ser att det finns en extrem pol som vill söndra och skapa konflikter, som består av SD-AFS-NMR, där SD är NSDAP, AFS är SA och NMR är SS, och de alla samarbetar för att göra Sverige otryggt (Arnstad), och sedan finns alla vi andra som blir oroliga för utvecklingen och rädda för att den svenska demokratin ska strypas, framförallt nu när demokratisk bildning inte ska kunna tillgodogöra sig offentligt stöd.
Partier och politiker försöker bara säga det de tror att sin väljargrupp vill höra för att få mer röster och makt.
Låt oss därför lägga undan partipolitik för ett ögonblick och
titta mer på den vita befolkningen (ljushyade människor) och försöka förstå splittringen mellan vita människors åsikter, känslor, attityder och uppfattningar när det kommer till just ämnet
ras och
invandring av bruna människor.
Här skulle jag säga att det finns
fyra distinkta grupper.
Det folk kategoriserar som ”vänstern”.
Falang 1: Woke, allierade. ”Anti-rasist 2.0”. <—
Denna tillhör du Frodo.
Falang 2: Woke-light. De färgblinda. Klassiska individualister. ”Anti-rasist 1.0”
Det folk kategoriserar som ”högern”.
Falang 1: Konservativa. Reaktionärer. De utan inre teoretisk kompass.
Falang 2: Nationalister. Dissidenter. Pragmatiker. Realister.
Woke-light upplever woke som extrema och löjliga, som besatta av ”hudfärg”. Att ni är dumsnälla och direkt kontraproduktiva. De menar att territoriella och rasliga instinkter finns hos alla grupper men att det är djuriskt att följa dem. Det är därför de ser ned på ”högern” och ser dem som djur. De tror heller inte att det längre finns några vita privilegier eftersom den formella diskrimineringen är över. De tror inte att strukturell diskriminering finns för att de är övertygade om att de flesta vita människor ”inte bryr sig om hudfärg”.
Skulle du kunna summera upp hur du ser på denna falang (woke light) på din sida?