• 1
  • 2
2021-08-06, 16:35
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Hoppas AfS får betala deras rättegångskostnader. Det ska bli roligt att se HBTQ-juristerna sopa mattan med AfS advokater! 5400 för några flygblad som säkert gick för 540 eller något...

Rödingarna får smisk in på bara stjärten men det kanske de bara njuter av!
Omaket att städa upp är mycket kostsamt. 54 000:- är för lite! När HBTQ slöddret får äta kattmat i månader efteråt då är det rätt skadeståndsnivå.
Citera
2021-08-06, 18:01
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Skall man som jurist tacka nej till uppdrag bara för att den som vill anlita en har fel politiska åsikter? Då blir man inte gammal i Advokatsamfundet.

Genom att sluta belasta rättssystemets resurser med groll som borde lösas privat.

Jurister? Well, jurister är en nödvändighet för ett fungerande rättssamhälle, vilket är något SD gärna vill fortsätta ha i Sverige.

Rättssmhälle?

Haha, ja om du med 'rättssamhälle' menar att vänsterpack ska slippa ta ansvar för sina handlingar, då måste Sverige verkligen te sig som ett ideal.
Citera
2021-08-06, 20:52
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Rättssmhälle?

Haha, ja om du med 'rättssamhälle' menar att vänsterpack ska slippa ta ansvar för sina handlingar, då måste Sverige verkligen te sig som ett ideal.
Det är ganska liten risk att vänsteraktivisterna vinner målet.
Citera
2021-08-07, 10:13
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det är ganska liten risk att vänsteraktivisterna vinner målet.

Jag önskar jag kunde dela din optimism i frågan, men för mig är risken ca 50/50.

Du har emellertid helt rätt i din bedömning rent juridiskt. Jag har förmodligen långt mindre tilltro till det svenska rättssystemet än du, då det gäller att hålla rent från ideologiska färgade domar.

Sverige har ju, när allt kommer omkring, en av västvärldens mest politiserade dolstolsväsenden. Åtminstone vad gäller lägsta instans i rena brottmål. Vi har t.o.m. lyckats med bedriften att få till ett shatia-liknande domslut där en av nämndemännen var muslimsk kvinna (centern)...

Men men, snart vet vi utgången i detta specifika fall. Hoppas du får rätt.
Citera
2021-08-07, 10:28
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Jag önskar jag kunde dela din optimism i frågan, men för mig är risken ca 50/50.
Jag har förtroende för att Afs inte stämmer någon om de inte är säkra på att vinna.
De har ju filmbevis och hela faderittan?
Citera
2021-08-07, 20:03
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:

Du har emellertid helt rätt i din bedömning rent juridiskt. Jag har förmodligen långt mindre tilltro till det svenska rättssystemet än du, då det gäller att hålla rent från ideologiska färgade domar.

Sverige har ju, när allt kommer omkring, en av västvärldens mest politiserade dolstolsväsenden. Åtminstone vad gäller lägsta instans i rena brottmål. Vi har t.o.m. lyckats med bedriften att få till ett shatia-liknande domslut där en av nämndemännen var muslimsk kvinna (centern)...

Men men, snart vet vi utgången i detta specifika fall. Hoppas du får rätt.

Video, massor med vittnen inklusive Poliser som bevakade mötet och ett erkännande, fallet är redan vunnet, om de inte fäller sina egna bröder så kommer det bli ännu mer plus för AfS, de måste offra bögbönderna i det här schackdraget annars blir de av med viktigare pjäser i nästa drag.
Citera
2021-09-04, 10:05
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
De borde göra en JK-anmälan av polismyndigheten. Har en sådan gjorts?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in