• 1
  • 2
2021-08-05, 18:56
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Framförallt skall väl du skita i det?

Håller med här. Det huvudsakliga problemet här är väl att du tycker att du har rätt att uttrycka en åsikt om vad din tjej gråter över, när det inte ens har med dig att göra. Sköt du ditt och låt henne gråta ifred.
Citera
2021-08-06, 00:42
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetalltisverige
Är jag känslokall när jag menar att gamla relationer som man ej har idag bryr man sig inte om!

Min sambo lipar över att hennes vän dog men dem har inte haft kontakt på 7-10 år och jag tycker varför lipa ? Om den var så viktigt varför höll den ej ? Dags o lipa när ngn dör lite sent då
Jag har inte träffat många människor på många år, men skulle ändå sörja om det var någon som jag delat många bra stunder med plötsligt försvann från jorden.
Visa lite förståelse till din sambo.
Citera
2021-08-06, 00:49
Medlem
neuron-drones avatar
Ja, det är känslokallt.

Sedan är folk dumma i huvudet som inte håller kontakt. De fattar inte hur skört livet är.
Citera
2021-08-06, 14:22
Medlem
Geomeisters avatar
Beror väl på vänskapen i sig kan jag tycka. Varför har man inte haft kontakt med en vän? Finns många anledningar.

Ibland blir man ovänner och båda håller avstånd. Att börja gråna över någon man aktivt undvikit i många år känns märkligt...

Annars kan det vara att man med åldern blev för olika. En kanske dricker mycket, festar och är social. Den andra håller sig mest hemma. Man kanske fortfarande gillar personen, men klyftorna att umgås är för stora. Ena gillar fredagsmys den andra vill knarka och dra på stan. Blir lite svårt då. Betyder inte att man inte gillar eller bryr sig om personen som så.

Hade någon avlägsen vän till mig dött hade det kunnat bero på VEM som dör. Vissa skulle mest bli "Oh Shi! Är det sant?" och sedan gå vidare då sannolikheten att vi någonsin skulle träffats igen varit liten. Andra hade jag nog tänkt mycket på. Gråtit dag ut och dag in? Förmodligen inte, men alla är olika.

Hade jag varit TS hade jag nog bara låtit partnern fått göra sitt. Om det verkligen påverkar det sociala.. Hitta på saker själv en tid framöver.
Citera
2021-08-07, 00:33
Medlem
HighwayDelights avatar
Ja, det var fittigt.
Även om du inte känner samma, kan du väl finnas där för henne?
Det är verkligen mångas primära mål, att vara en le fitta tydligen.

Själv hade jag inte sörjt relationer som är döda, 7-10 år är lång tid.
Är kvinna, och rationell realist.
Hade någon av dem varit seriösa, hade relationen överlevt, & hade de då blivit tighta, kan man ju förstå sorgen.
Citera
2021-08-16, 00:34
Medlem
Hur kan du säga det var fittigt av mig om du själv inte sörjer i min sambos sits?
Citera
2021-08-16, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Håller med här. Det huvudsakliga problemet här är väl att du tycker att du har rätt att uttrycka en åsikt om vad din tjej gråter över, när det inte ens har med dig att göra. Sköt du ditt och låt henne gråta ifred.

Blir ju mitt problem när jag ska trösta varje kväll utan att förstå över vad ? Lättare o trösta då samt vi är sambos kan spendera vår lediga tid bättre , tycker det drar ner varje kväll i 2 veckors tid o det rör mig då när det går ut över mig och vår tid! Annars hade jag inte brytt mig
Citera
2021-08-16, 13:05
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetalltisverige
Blir ju mitt problem när jag ska trösta varje kväll utan att förstå över vad ? Lättare o trösta då samt vi är sambos kan spendera vår lediga tid bättre , tycker det drar ner varje kväll i 2 veckors tid o det rör mig då när det går ut över mig och vår tid! Annars hade jag inte brytt mig

Men låt bli att trösta henne då, men lämna henne ifred från dina taskiga kommentarer. Hon bor ju där, var ska hon annars gråta? Brutalt osympatiskt att tycka att din sambo inte får gråta i sitt eget hem, över en sak som inte ens har med dig att göra. Hon får inte gråta över en väns död för att "det går ut över mig och vår tid". Seriöst?
Senast redigerad av Katzyn 2021-08-16 kl. 13:09.
Citera
2021-08-16, 13:15
Medlem
Ser att du själv, och vissa andra tråddeltagare, bagatelliserar ditt beteende genom att använda uttrycket ”känslokallt”.

Jag tycker uttrycket emotionellt låg-intelligent är mer talande för hur du uppför dig gentemot din partner.

Självklart kan man sörja en människas bortgång även om man inte träffat denna människa på många år.

Varför försöker du äga rätten till vad din partner ska- respektive inte ska känna?
Citera
2021-08-17, 00:15
Medlem
Jag försöker men försöker liksom förstå henne och undrar Vrf man sörjer först när ngn är död hade köpt era påståenden om jag med fick prata ut ,men är bara hennes vilja o alltid på hennes villkor så bespara mig ert nedrack på mig ! Tack
Citera
2021-08-17, 13:15
Medlem
Merwinnas avatar
Sorg ÄR inte alltid rationell. Jag har själv varit med om att bli "konstigt" ledsen, när jag fått höra att t.ex. en gammal klasskamrat har gått bort. Trots att jag inte sett personen på många år, och troligen aldrig skulle ha sett den igen om den hade levat. Det läskiga med döden är ju att den är definitiv. Det är det där "nu får jag AAAAAALDRIG se honom mer!" Så länge som folk lever, så vet man ju att dom finns någonstans, och att man kan söka upp dem om man skulle känna för det. Ofta tänker man också att man ska göra det, men man har fullt upp, annat kommer emellan, man skjuter upp det... och rätt som det är, är det för sent - for ever and ever and ever. Det kan vara chockartat.
Citera
2021-08-18, 22:56
Medlem
Bra input men tre veckor totalt gå ner sig o allt o vi har barn hushåll etc släppte allt dessutom sjukskrev sig enbart för detta

Löjligt o omoget
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in