• 1
  • 2
2021-08-07, 21:00
Medlem
Det låter bra, att du är som jag, och inte vill läsa "The Game" och sådan där skit.

Kolla om du inte kan få träffa någon terapeut, sexolog eller psykolog. Kanske räcker med 10 ggr för att du ska få lite mer på fötterna och så kan ni stämma av allt eftersom du testar råden.

Du verkar ju ändå ha rätt bra kunskaper, utifrån vad du beskriver. Mer tålamod och inte ge upp så fort kanske?

Personligen hatar jag terapeuter, och psykologer, och skiter jag i att vara social om jag inte känner för att vara social, och är urusel på det mesta du efterfrågar.
Citera
2021-08-07, 21:41
Medlem
godboys avatar
Skit i alla dessa böcker med råd och tips, så kallade självhjälpsböcker hjälper bara den som skrivit den, ingen annan. Det finns ju hur mycket såna böcker som helst och alla är lika värdelösa. Det är en sak att läsa teori och en annan att omsätta det i specifika situationer.

Varje situation är unik och hanteras olika av olika individer, det som är rätt när en gör en sak behöver inte vara rätt för en annan, det kan till och med bli jättefel. Det är den sammanhängande mellanmänskliga kommunikationen som är unik mellan två individer och den kan man inte läsa sig till, i alla fall inte fullt ut, just för att den är så olika mellan individerna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in