2021-08-04, 15:41
Medlem
krautbrains avatar
Med tanke på "Ei saa peittää (får ej övertäckas) är det ens möjligt? Dom flesta har tyg även på hängena. Att lägga en tjock filt under elementet borde inte vara någon brandfara va? I och med att värme stiger uppåt, eller finns det någon annan bättre lösning? Katten är pensionär och får värre krämpor på vintern i ryggen så jag vill gärna ordna någon varm plats åt henne.
Citera
2021-08-04, 15:46
Medlem
DonaldTrummps avatar
https://www.zooplus.se/shop/katt/kattsangar_kattkorgar/varmekuddar_termotacken/395062?mkt_source=1267240&variantid=395062.0&gclid =CjwKCAjw9aiIBhA1EiwAJ_GTSt_-HQnOgbcMPApLxPv-cwfLd7kXJRi9F1m7A47TfJ917nsp8n5zIxoCLfoQAvD_BwE

Finns även olika typer av värmefiltar.

Mike Bagge
Citera
2021-08-04, 16:04
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Med tanke på "Ei saa peittää (får ej övertäckas) är det ens möjligt? Dom flesta har tyg även på hängena. Att lägga en tjock filt under elementet borde inte vara någon brandfara va? I och med att värme stiger uppåt, eller finns det någon annan bättre lösning? Katten är pensionär och får värre krämpor på vintern i ryggen så jag vill gärna ordna någon varm plats åt henne.

Köp en så elektrisk värmefilt. Uppskattat av de ledbrutna gubbarna (hundar) här hemma.
Citera
2021-08-04, 16:07
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Elementsängar funkar inte med elelement. Dels blir de för heta, dels funkar inte upphängningen.

Mitt tips är att du köper en kattsäng på låga ben eller ett klösträd för seniorer, ställer nära elementet. Då blir det varmt och gott utan att brännas.

Katter brukar gilla att ligga högt och att titta ut genom fönstret. Om du inte har nåt klösträd tycker jag det är vad du ska satsa på i första hand.

Det finns speciella för seniorer, så de ska kunna komma upp utan att behöva klättra, men vanliga klösträd kan funka de med. Man får titta hur plattformarna är placerade.

Här är ett exempel, inte den modell jag skulle valt men visar principen:
https://www.zooplus.se/customerpicturedisplay/shop/katt/senior_katt/senior_kloestraad/636530
Citera
2021-08-04, 17:48
Medlem
Annars så finns det kattbäddar som är eluppvärmda som du kan lägga på fönsterbrädan.
Citera
2021-08-04, 23:34
Medlem
neuron-drones avatar
Eluppvärmd dyna kan funka.
Citera
2021-08-04, 23:45
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Jag föreslår ett seniorklösträd med mysig koja och eluppvärmd dyna/värmefilt framför fönstret.
Citera
2021-08-05, 00:54
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain

Du får ta med denne till thai massage, dom är duktiga med småting
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in