2021-08-04, 08:22
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Vad är det för kosttillskott som kostar 3000 kr per månad?

Du betalar även ovanligt mycket i hyra och kreditkortslån (vad ligger räntan på här, och hur stor är din skuld)?
Bola.
Citera
2021-08-04, 08:47
Medlem
http://www.scb.se/hitta-statistik/ar...-mest-skulder/

Det lär ju öka ännu mer pga av C19 skiten
Citera
2021-08-04, 09:06
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Jag får ut ungefär 26k efter skatt. 11k tar hyran, 6000 återbetalning av lån (en kreditkort och CSN), 3000 kosttillskott, gymkort, telefon abonnemang och annat hygienprodukter. Kvar blir knappt 4000 kr som går till mat.

Men sen ser man unga tjejer mellan 22-27 år festa varenda helg, köpa alkohol ute, dyra restauranger, resa ena veckan till Visby för att festa därefter andra veckan till marbella och slösa ännu mer pengar på alkohol och mat. Allt detta utöver kostnader som tjejer slösar i månaden, ni vet kläder, smink och även äta ute med vänner.

Jag tror knappast att de här unga tjejerna tjänar mer än vad jag gör så frågan är var får de dessa pengar ifrån? Är det föräldrarna som sitter och swishar eller är det lånade krediter?

Du har hög hyra och lån att betala.
Om din hyra låg 3k lägre och lån 3k lägre.
Det är 6k mer i månaden
Citera
2021-08-04, 12:07
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Jag tror tyvärr att många lever på lånade pengar idag.

Jag har en god vän som gärna flashar med sin villa vid havet, städhjälp, vrålshopping, hästar, Jaguar och Porche, flera utlandsresor varje år.
Jag råkar veta att dem lever på lånade pengar och på lånade pengar från mannens företag.
Denna kvinna i denna familj har berättat i förtroende hur illa ställt dem egentligen har det. Dem lånar pengar varje månad från deras familjer, dem belånar huset, skjuter fram betalningar, lånar pengar från makens företag som egentligen går på knäna. Kvinnan i familjen arbetar som undersköterska och hon tjänar inga miljoner.

Dem har vänt sina barn vid detta leverne och skäms över hur det spårat ur.
Dem lever på lån och krediter.
Och kvinnan i familjen åker in och ut från psyk för hon mår så dåligt över situationen.
Tragiskt. Men dem har själv försatt sig i sitt elände.
Men bra ska det låta inför andra!

Låter konstigt. Vem skulle låna ut pengar till någon som har villa vid havet och porsche? Gamla rika päronen som har för mycket pengar?
Citera
2021-08-04, 13:21
Medlem
K-Glitchens avatar
Du har ingen dålig lön. Du tjänar mer än dom flesta i sverige.
Det är dina utgifter du måste sänka men det säger väl sig självt!
Citera
2021-08-04, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonasost
4000kr till mat varje månad låter mycket. Jag brukar snitta runt 2500kr i månaden på mat och då äter jag ute minst en gång per vecka.

Det är också helt stört? Vad fan äter du för något då luft? Jag ser ofta folk skriva att de bara äter för 2500 kr men eran kroppar behandlar ni som cigarettlungor. Det kostar inte 2500 kr att äta mångsidigt och nyttigt.
Citera
2021-08-04, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airsalt
Jag personligen tycker att tusen spänn på hygienartiklar låter dyrt. Speciellt de månader man inte går till frisören, alternativt man rakar huvudet själv (män) eller klipper håret själv (eller med hjälp av någon som man känner). Alla går inte till frisör. Då måste man spendera pengar på dyrare schampon, balsam etc. Långt ifrån alla gör det, då det finns folk som tar någon billigare sort från tex en matbutik. Lägg till åtminstone tandkräm, nya tandborstar emellanåt, och deodorant. Då det är vanliga hygienartiklar som många använder. Resterande produkter som du nämner, långt ifrån alla använder det.

Alltså. Har man hår och är modern klipper man sig inte själv. Det är 2021
Citera
2021-08-04, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Skojar du? 4000 kr/mån är VÄLDIGT normalt, jag skulle säga att det är riktigt svårt komma under tusen kronor i veckan för en helt normal person, sju middagar, luncher, frukostar.

Folk trollar på Flashback. Varje gång utgifter tas upp så äter folk som hamstrar och är så snåla att jag blir förbannad. Idioter ingen idé och skriva till dom ens, dom dör i drivor innan dom fyllt 55 om de äter för 2lax i månaden
Citera
2021-08-04, 14:15
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Folk trollar på Flashback. Varje gång utgifter tas upp så äter folk som hamstrar och är så snåla att jag blir förbannad. Idioter ingen idé och skriva till dom ens, dom dör i drivor innan dom fyllt 55 om de äter för 2lax i månaden
Ja det är ju märkligt. De kanske lägger pengarna på kokain istället, vad vet jag?
Citera
2021-08-04, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Jag får ut ungefär 26k efter skatt. 11k tar hyran, 6000 återbetalning av lån (en kreditkort och CSN), 3000 kosttillskott, gymkort, telefon abonnemang och annat hygienprodukter. Kvar blir knappt 4000 kr som går till mat.

Men sen ser man unga tjejer mellan 22-27 år festa varenda helg, köpa alkohol ute, dyra restauranger, resa ena veckan till Visby för att festa därefter andra veckan till marbella och slösa ännu mer pengar på alkohol och mat. Allt detta utöver kostnader som tjejer slösar i månaden, ni vet kläder, smink och även äta ute med vänner.

Jag tror knappast att de här unga tjejerna tjänar mer än vad jag gör så frågan är var får de dessa pengar ifrån? Är det föräldrarna som sitter och swishar eller är det lånade krediter?

Lån, arv, horeri, only fans, leva billigt i smyg för att leva dyrt på instagram, tagthesponsor (knulla med kameler osv), ätstörningar, golddiggers, dåliga prioriteringar, osv,
såklart?
Ta en tripp till Dubai med någon sheik så har du också några 100k hahah
Citera
2021-08-04, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe

Varför? Vad är grejen?
Jag äter för mindre än 2lax i månaden, mest hemma, gröt, ägg, fisk, grönsaker, osv, lagar gott, varför skulle det inte gå?
Citera
2021-08-04, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenHeligaBullfitta
Lån, arv, horeri, only fans, leva billigt i smyg för att leva dyrt på instagram, tagthesponsor (knulla med kameler osv), ätstörningar, golddiggers, dåliga prioriteringar, osv,
såklart?
Ta en tripp till Dubai med någon sheik så har du också några 100k hahah

Jag vet tillexempel en tjej som fick en lägenhet för 3 miljoner av en amerikansk miljardär för att de legat trots att han var gift + att hon visste familjehenligheter som inte får komma ut...
Jag vet en annan som tjänar flera tusen i månaden på sugar daddys på nätet från andra delar av världen, som hon inte träffar men troligtvis skickar bilder till.
Så, det är inget att avundas, man undrar ju snarare varför du jämför dig med dessa brudar??
Om pengar och status är det enda viktiga i någons liv kan du försäkra dig om att de inte skyr många medel för att nå dit.
Så varför avundas du dem???
Sälj din kropp och själ du med, eller fokusera på hållbara riktiga grejer, och börja kolla på rediga riktiga tjejer istället för dessa som 1. inte är eftersträvansvärda på något sätt, 2. inte har en hållbar plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in