2021-08-03, 06:19
Medlem
Psychoos avatar
Hej, (Admin får flytta om det är fel.)

Jag vet att det garanterat finns trådar i exakt samma ämne, men jag har inte en chans att ha fokus att läsa genom dom och ta med mig nytta.
Aningen lång background:
Jag är en person som utan tvekan behöver ta tag i livet och fixa det innan det är för sent. Dricker alldeles för mycket (på gränsen eller troligen över för mycket). Spenderar alledeles för mycket pengar på skit via klarna, klarar mig men ändå.

Tar annat skit för att vänner vill det (kostar mycket), vem vill inte passa in?
När alkoholen tar i och inte annat går som jag tänker, smått som stort så kan det bli illa.

Ev. andra diagnoser är att jag just fått genom utredning om ADHD (ADD), Bipolär och Borderline.

Är det fler här som känner igen sig och har tips och tricks? Sluta dricka går inte just nu, inte där än.

Mvh Psychoo (passande)
Citera
2021-08-03, 06:47
Medlem
MordFustangs avatar
Du får spola kröken med hjälp av piller.

Hur mycket dricker du om dagarna? Hur ser det ut? Arbetar du på det?
Citera
2021-08-03, 07:00
Medlem
WykkedWitchs avatar
Vissa är svaga karaktärer i grunden utan det kan växa bort. Livet är tufft. Kanske du blir starkare efter några reinkarnationer.

För att göra det så bra som möjligt får du la skola dig till behandlingsassistent eller nåt.
Citera
2021-08-03, 07:49
Medlem
Psychoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MordFustang
Du får spola kröken med hjälp av piller.

Hur mycket dricker du om dagarna? Hur ser det ut? Arbetar du på det?

Behöver inte vara dagligen men 4-7 gånger i veckan dricker jag rejält. Jobb eller inte jobb.
Senaste 6-9 månader har jag börjat endera missa jobb för jag är "sjuk", försovit mig eller varit där i sämre tillstånd vissa dagar.
Jag har börjat arbeta på det men är fortfarande väldigt lätt övertalad för "ska vi ta en aw".
Blivit bättre på att inte köpa hem för då går det åt.

Piller är det sånna som får en att må dåligt av alkohol du menar?
Citera
2021-08-03, 07:50
Medlem
Psychoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Vissa är svaga karaktärer i grunden utan det kan växa bort. Livet är tufft. Kanske du blir starkare efter några reinkarnationer.

För att göra det så bra som möjligt får du la skola dig till behandlingsassistent eller nåt.

Vet inte om det är karaktär som är problemet men visst.

Vad skulle att plugga hjälpa mig? Plugga att hjälpa andra är inte ens nära att hjälpa en själv.
Citera
2021-08-03, 08:26
Medlem
Cannibalizations avatar
Så som du beskriver det så verkar en stor del av problemet vara det umgänge du har.
Citera
2021-08-03, 11:49
Medlem
MordFustangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychoo
Behöver inte vara dagligen men 4-7 gånger i veckan dricker jag rejält. Jobb eller inte jobb.
Senaste 6-9 månader har jag börjat endera missa jobb för jag är "sjuk", försovit mig eller varit där i sämre tillstånd vissa dagar.
Jag har börjat arbeta på det men är fortfarande väldigt lätt övertalad för "ska vi ta en aw".
Blivit bättre på att inte köpa hem för då går det åt.

Piller är det sånna som får en att må dåligt av alkohol du menar?
Ja du dricker mängder och tar skada. Behöver inte ha någon diagnos överhuvudtaget utan det är klart man mår piss om livet är en pendel mellan fylla och bakfylla.

Jag menar typ stesolid som lindrar ångest och eventuell alkoholabstinens så du kan kliva av det här lindrigare. Du måste väl ändå vara nykter för att kunna utföra utredningen?
Citera
2021-08-03, 18:18
Medlem
Psychoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Så som du beskriver det så verkar en stor del av problemet vara det umgänge du har.

Det kan ligga en del i det! Försöker hitta nån aktivitet att hitta andra vänner.
Citera
2021-08-03, 18:20
Medlem
Psychoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MordFustang
Ja du dricker mängder och tar skada. Behöver inte ha någon diagnos överhuvudtaget utan det är klart man mår piss om livet är en pendel mellan fylla och bakfylla.

Jag menar typ stesolid som lindrar ångest och eventuell alkoholabstinens så du kan kliva av det här lindrigare. Du måste väl ändå vara nykter för att kunna utföra utredningen?

Än så länge slipper jag bakfylla oftast. Dock blir jag skakig delux dagen efter.
Ah ja det kanske skulle vara nåt att fråga vården om.

Jag behöver vara nyktrare för utredningen men inte helt nykter, vilket var skönt. Inte innan det drar igång helt iaf. Är en del väntetid.
Citera
2021-08-04, 07:58
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychoo
Det kan ligga en del i det! Försöker hitta nån aktivitet att hitta andra vänner.

Jag kan förstå om det är en svår bit att hantera, kanske en av de svårare.

Det du kan prova att börja göra om du vill, är att öva på att stå på dig och exempelvis tacka nej till en aw om du känner att du är tveksam till det, t.ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in