Citat:
Ursprungligen postat av
Stopcock
Tror inte jag har några tjejkompisar nu. Ingen jag skulle kunna ringa utan att de skulle uppfatta det som att jag raggar på dem. De senaste jag kontaktat hade jag i och för sig tänkt försöka få omkull också.
Det som ställt till det med tidigare tjejkompisar är pojkvänner som inte litar på en, i samtliga fall obefogat. Och att vissa tjejer ska vara lite smådryga för att visa att de inte är intresserade, i vissa fall befogat. Eller att de blir intresserade. Lättare om det är en ful tjej, om nu inte hon blir intresserad.
Sedan tror jag game-industrin har förstört en hel del i normala vänskapsrelationer. Killar/män som vill vara alfa och tänker att vanliga sociala regler ska sluta gälla för då blir de minsann dominanta och alfa. I praktiken bara jobbiga att umgås med. De som drar sig till gamegrejer är ofta lite socialt störda från början och tar allting som sanning och sedan försöker imitera någon högstatusinfluencer med få riktiga vänner.
Jo precis det du nämnde med game och pickup har ju som sagt sabbat en del känns det som. Lite toxiskt helt den branschen. En del killar blir som "sociala robotar" med inlärda manus för vad de ska säga, hur de ska bete sig i varje situation etc. för att maxa på attraktionen.
Funderade ett tag på om det inte skulle gå att starta någon slags vänskapsförmedlings-tjänst som enbart riktar sig till vänskap mellan män och kvinnor. "Friendzone.se" eller något.
Men utfallet hade väl säkert blivit likadant som på en vanlig dejtingsida; d.v.s. 20% av männen får några svar, kvinnorna tror man raggar, killarna tror tjejen är intresserad etc. Ja det är ju lite knepigt det där med enbart vänskap mellan man och kvinna, vilket många redan nämnt exempel på här.
Det ska dock inte vara något problem för en civiliserad och intellektuell människa tycker jag. Se bara på Victoria och Daniel som var vänner i flera år innan de blev ett kärlekspar.