• 1
  • 2
2021-08-03, 09:33
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Det är inte det att man har avsikt att ragga på sina polare av det motsatta könet. Det är att man behandlar varandra på ett annat sätt, SOM OM det fanns en chans att det skulle bli något. Män är inte alls lika kritiska mot eventuella tjejkompisar som de är mot killkompisar. Tjejer som har en killkompis blir behandlade som prinsessor, jämfört med den behandling de får av vänner av samma kön.

Hos tjejer ser jag också ofta ett sorts dominansbeteende. Om killkompisen har flickvän, som testar man gränserna för hur långt man kan gå med killkompisen. Det ska kramas, sittas i knät och hållas handen. Och om flickvännen reagerar negativt, så är hon en svartsjuk bitch.
Det är verkligen en tjejgrej, att spela spel på det viset. Man erkänner det givetvis inte, inte ens för sig själv. Killkompisen blir bara plötsligen så mycket mysigare och intressantare när det finns en annan tjej som man kan bräda.
Citera
2021-08-03, 10:49
Medlem
Har haft en tjejkompis en gång där jag tänkte såhär: Hon är alldeles för snygg för mig. Helt annan liga. Men hon är trevlig och verkar gilla att umgås med mig av någon anledning. Så friendzone, varför inte? Blir ju som vilken vän som helst, bara att det är en hon som dessutom är porrsexig. Så gav upp helt om att det skulle bli något annat.

Bara någon timme efter den insikten och friendzoningen försvann när hon gränslade mig och kysste mig. Då gick jag från friendzone till "omg omg omg hon kommer suga på min penis!".

Vi var ihop nästan 2 år. (Hon dumpade mig).
Citera
2021-08-03, 11:37
Medlem
Tror inte jag har några tjejkompisar nu. Ingen jag skulle kunna ringa utan att de skulle uppfatta det som att jag raggar på dem. De senaste jag kontaktat hade jag i och för sig tänkt försöka få omkull också.
Det som ställt till det med tidigare tjejkompisar är pojkvänner som inte litar på en, i samtliga fall obefogat. Och att vissa tjejer ska vara lite smådryga för att visa att de inte är intresserade, i vissa fall befogat. Eller att de blir intresserade. Lättare om det är en ful tjej, om nu inte hon blir intresserad.

Sedan tror jag game-industrin har förstört en hel del i normala vänskapsrelationer. Killar/män som vill vara alfa och tänker att vanliga sociala regler ska sluta gälla för då blir de minsann dominanta och alfa. I praktiken bara jobbiga att umgås med. De som drar sig till gamegrejer är ofta lite socialt störda från början och tar allting som sanning och sedan försöker imitera någon högstatusinfluencer med få riktiga vänner.
Citera
2021-08-03, 17:43
Medlem
dooeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopcock
Tror inte jag har några tjejkompisar nu. Ingen jag skulle kunna ringa utan att de skulle uppfatta det som att jag raggar på dem. De senaste jag kontaktat hade jag i och för sig tänkt försöka få omkull också.
Det som ställt till det med tidigare tjejkompisar är pojkvänner som inte litar på en, i samtliga fall obefogat. Och att vissa tjejer ska vara lite smådryga för att visa att de inte är intresserade, i vissa fall befogat. Eller att de blir intresserade. Lättare om det är en ful tjej, om nu inte hon blir intresserad.

Sedan tror jag game-industrin har förstört en hel del i normala vänskapsrelationer. Killar/män som vill vara alfa och tänker att vanliga sociala regler ska sluta gälla för då blir de minsann dominanta och alfa. I praktiken bara jobbiga att umgås med. De som drar sig till gamegrejer är ofta lite socialt störda från början och tar allting som sanning och sedan försöker imitera någon högstatusinfluencer med få riktiga vänner.

Jo precis det du nämnde med game och pickup har ju som sagt sabbat en del känns det som. Lite toxiskt helt den branschen. En del killar blir som "sociala robotar" med inlärda manus för vad de ska säga, hur de ska bete sig i varje situation etc. för att maxa på attraktionen.

Funderade ett tag på om det inte skulle gå att starta någon slags vänskapsförmedlings-tjänst som enbart riktar sig till vänskap mellan män och kvinnor. "Friendzone.se" eller något.
Men utfallet hade väl säkert blivit likadant som på en vanlig dejtingsida; d.v.s. 20% av männen får några svar, kvinnorna tror man raggar, killarna tror tjejen är intresserad etc. Ja det är ju lite knepigt det där med enbart vänskap mellan man och kvinna, vilket många redan nämnt exempel på här.

Det ska dock inte vara något problem för en civiliserad och intellektuell människa tycker jag. Se bara på Victoria och Daniel som var vänner i flera år innan de blev ett kärlekspar.
Citera
2021-08-03, 21:04
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karrankarran
Att en man och en kvinna umgås ensamma regelbundet och kallar det vänskap (utan att någon vill något mer) tror jag inte är särskilt vanligt.

Hur vanligt det är törs jag inte säga något om, men ungefär 90% av mina vänner är tjejer. Jag får mer ut av att umgås med dem, helt enkelt. Några hade jag gärna kunnat gå längre med, andra inte, men jag har aldrig varit intresserad av att sabba vår vänskap med att försöka. Manlig vänskap brukar vara så jävla torftig. Någon enstaka gång har någon av mina flickvänner grymtat om saken, men inte särskilt ofta.
Citera
2021-08-18, 20:45
Medlem
dooeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Hur vanligt det är törs jag inte säga något om, men ungefär 90% av mina vänner är tjejer. Jag får mer ut av att umgås med dem, helt enkelt. Några hade jag gärna kunnat gå längre med, andra inte, men jag har aldrig varit intresserad av att sabba vår vänskap med att försöka. Manlig vänskap brukar vara så jävla torftig. Någon enstaka gång har någon av mina flickvänner grymtat om saken, men inte särskilt ofta.

Huruvida manlig vänskap skulle vara "torftig" beror väl på isf. vilken man det är.
Att ha en tjejkompis man snackar med i telefon eller umgås med ibland ser jag inget fel i, men gränsen går väl någonstans vid att umgås sent på kvällen hemma hos en själv och se film.

Gjorde det en gång med en tjej jag faktiskt var intresserad av. Hon satt tätt intill mig och vi såg på film hemma hos mig. När jag försöker eskalera lite fysiskt så stelnar hon till som att det var värsta grejen.
Men att sätta sig tätt intill en kille sent på kvällen hemma hos honom å se film är ju liksom att signalera intresse? Så tänkte inte hon uppenbarligen. Skumt. Tjejer kan ibland sakna lite social kompetens dom också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in