• 2
  • 3
2022-07-03, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
När du slänger ur dig ett sånt påstående att det inte var chauffören som sa det så vore det ju fint om du har nån källa på det.

Jag var född och minns uttalandet väl. Men du hade tydligen inget att komma med. Bara din egen åsikt. Det är såna inlägg som drar ner Flashbacks rykte. Håll dig till sanningen istället för att skriva om dina önskedrömmar.
Citera
2024-01-09, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Oroväckande att hon vill bli polis…
Extremt vänsterorienterad och med en fäbless för kriminella utlänningar.
Fler poliser av den sorten är det sista svenska polisväsendet behöver.

Ja det förstör ju polisens Kärna, fascistuida väldigt högerorienterade snutar kryllar det ju av. Det är väl väldigt bra att få in en vettig människa, är alla jobb i sverige bättre om det bara var män på en plats kvinnor på en. Detsamma gäller här men politiskt, Snuten behöver i synnerligt beblandning av politiska åsikter och annat. Sedan 100 år har Poliser bara lutat åt höger och återkommande grupper som Baseboll ligan, visar bara spetsen av starka åsikter!
Så jag anser du har helt fel i denna frågan, det finns såklart redan flertal poliser idag med hennes åsikter, likväl som det finns M och SD sjuksköterskor som förr bara var (Vänster). Är du nöjd med det, var nöjd med att polisen blandas mer med!
Citera
2024-01-09, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetenskap666
Ja det förstör ju polisens Kärna, fascistuida väldigt högerorienterade snutar kryllar det ju av. Det är väl väldigt bra att få in en vettig människa, är alla jobb i sverige bättre om det bara var män på en plats kvinnor på en. Detsamma gäller här men politiskt, Snuten behöver i synnerligt beblandning av politiska åsikter och annat. Sedan 100 år har Poliser bara lutat åt höger och återkommande grupper som Baseboll ligan, visar bara spetsen av starka åsikter!
Så jag anser du har helt fel i denna frågan, det finns såklart redan flertal poliser idag med hennes åsikter, likväl som det finns M och SD sjuksköterskor som förr bara var (Vänster). Är du nöjd med det, var nöjd med att polisen blandas mer med!
Du får nog ta ett snack med din skolpsykolog i morgon. Din ”analys” avslöjar dessutom att du släpar efter i samhällskunskap.

Polisen har generellt inte ”lutat” åt något håll. Tyvärr finns en tendens att människor på vänsterkanten anser sig stå över den Oxenstiernska kodex om den oväldige tjänstemannen. Dessa har fått för sig att myndighetsutövning är det samma som att fritt få omsätta sina högst privata åsikter och drömmar i handling. Det har lett till ett par rätt flagranta och uppseendeväckande händelser som i grunden skakat demokratin. Jag begär inte att en mellanstadieelev ska känna till detta men nu vet du.
Citera
2024-03-06, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Du får nog ta ett snack med din skolpsykolog i morgon. Din ”analys” avslöjar dessutom att du släpar efter i samhällskunskap.

Polisen har generellt inte ”lutat” åt något håll. Tyvärr finns en tendens att människor på vänsterkanten anser sig stå över den Oxenstiernska kodex om den oväldige tjänstemannen. Dessa har fått för sig att myndighetsutövning är det samma som att fritt få omsätta sina högst privata åsikter och drömmar i handling. Det har lett till ett par rätt flagranta och uppseendeväckande händelser som i grunden skakat demokratin. Jag begär inte att en mellanstadieelev ska känna till detta men nu vet du.

Jag tror, facket, kriminologer kan detta bättre än du, ingen kan veta säkert men tydliga tecken av lång tids högerlutande är ju självklart. Samt att SD kan nog ta en bit av kakan vill säga mer extremhöger som en del dårar saknat.
Har jag genomgått universitetet bör jag nog inte omskola min samhällskunskap, tror du ska ta och torka dig själv på förskolan framöver..,..

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...od-for-partiet
Citera
2024-09-20, 12:31
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Gillar inte kritiska frågor - eller frågor alls om Kombispel (S-lotteriet)

Citat:
Kombispel, ett lotteribolag ägt av Socialdemokraterna och deras ungdomsförbund SSU, har hamnat i hetluften på grund av kontroversiella säljmetoder, vilket har lett till att bolagets ledning fått sparken och styrelsen ombetts att avgå.
SSU-ordförande Lisa Nåbo undvek frågor från Aftonbladet om skandalen, men i ett senare skriftligt uttalande förnekar hon kännedom om de tvivelaktiga säljmetoderna innan de avslöjades av DN, och föreslår att drabbade kunder kontaktar Kombispel.
Partiledare Magdalena Andersson har lovat att städa upp i bolaget genom att tillsätta en ny ledning för Kombispel och säkerställa att de aggressiva försäljningsmetoderna upphör.

)...(

Förra året hade Kombispel intäkter på 47 miljoner kronor. Bolaget ägs av föreningen A-lotterierna som i sin tur ägs av Socialdemokraterna och ungdomsförbundet SSU. SSU får därmed ta del av de mångmiljonvinster som lotteriverksamheten har dragit in genom åren. Efter att partisekreterare Tobias Baudin beordrat styrelsen att avgå, lämnade två SSU-representanter sina stolar i styrelsen.

Men SSU:s ordförande, Lisa Nåbo, som också sitter i S högst beslutande organ; verkställande utskottet, vill inte svara på Aftonbladets frågor om lotteriskandalen.

När Aftonbladet möter Lisa Nåbo i riksdagen på torsdagen lägger hon locket på.
– Jag har en lunchdejt nu jag behöver hinna till, säger Lisa Nåbo och tar på sig ett par solglasögon innan hon går vidare till en av hissarna i riksdagshuset.

På frågan om varför S-toppen inte vill svara på frågor säger Lisa Nåbos pressekreterare Simon Boerenbeker Klang att SSU-ordföranden inte tar några frågor om lotterierna nu eftersom hon ska till ett möte.
– Nu ska jag ringa till den jag ska träffa på möte, säger Lisa Nåbo och tar upp sin telefon för att ringa ett samtal.

Några svar om lotteriskandalen får Aftonbladet inte.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...r-en-lunchdate
Citera
2025-05-04, 17:57
Medlem
upplaenningens avatar
Hon ser ut som en typisk vänsterbrud - totalt pantad.
Citera
2025-05-04, 18:22
Medlem
Starobrnos avatar
Runt 1980 fanns två duktiga bröder i OK (orienteringsklubben) Ravinen, Olle och Arne Nåbo, södra sidan av stan, landslagsnivå och respekt. Släktskap?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in