2021-08-01, 22:50
Medlem
Arnold15s avatar
Så blev då den första resan till FKK-land av sedan september 2020.

Blixtvisit med destination Düsseldorf.
Jag hade hållit mig väl underrättad om läget med en tjej som jobbar på ACA Gold i Ratingen.

Klubben skulle vara öppen. Men Corona-läget i Kreis (kommun) Mettmann, alldeles norr om Düsseldorf, hade fått höjt varningsläge till Stufe 1 (vilket innebär att man måste ha vaccinationsbevis el. negativt test för att få komma in, samt måste bära mask när man går omkring på klubben, men inte när man sitter ner) från Stufe 0 (inga restriktioner).
I Düsseldorf kommun gällde däremot Stufe 2 (= Alla klubbar stängda, t.ex. Dolce Vita, Living-Room, Magnum).
Så det var ju en Herrans tur att ACA Gold låg i Ratingen som tillhör Mettmann.

Det finns alltså INTE någon gemensam Stufe-nivå för hela Nordrhein-Westfalen

Trots att trafiken på Arlanda bara är 25-30 % jämfört med normalt, så har jag aldrig sett så mycket strul på denna flygplats tidigare. Enorma köer till incheckning och säkerhetskontroll och dessutom flygförseningar som bara kan bero på inkompetens.
Dessa strul gjorde att jag inte brydde mig om att gå till någon klubb på fredagskvällen.

Lördagen och halva söndagen ägnade jag min tid på ACA Gold. Det högre varningsläget för Covid = Stufe 1 sedan 26 juli, hade verkligen skrämt bort klienterna enligt tjejerna. Men bland tjejerna var det många välbekanta ansikten och en del nya. Bland klienterna kändes det som att jag var den ende turisten - alla jag pratade med var faktiskt boende i Tyskland. Mest äldre tyskar som kom dit för att äta. Grill utomhus på lördagen var riktigt bra med tanke på entrépriset på 25 Euro. Kanske var det de stängda klubbarna inne i Düsseldorf som trots allt delvis räddade tillströmningen av klienter till ACA?
En sak är säker - Tjejerna har inte haft det fett de senaste 16 månaderna.

Kontroll av vaccinationsbevis eller negativt test i receptionen var väldigt noggrann. Personer utan bevis nekades faktiskt inträde! Därefter fick man en blankett som man skulle fylla i och lämna in när man lämnade klubben. I praktiken kunde man fylla i vilket namn och vilken adress som helst.
Vilket jag också gjorde.

Jag hade totalt 5 sessioner med 2 stam-tjejer. 5 * 50 (40 euro + 10 Euro dricks) + 2 * 25 (inträde) = 300 Euro för 2 dagar

Jag var rejält ringrostig första sessionen efter att inte ha besökt FKK på 10 månader och mega-strulet under redan hade fått min mage i total oordning.
Men allt satt som det skulle till sist. Fick det jag ville ha. Lättare för de övriga sessionerna. Kyssar ingick. Hade velat stanna fler dagar, men enormt svårt att hitta bra flyg. Normalt går det 20 direktflyg per vecka Sthlm-Düsseldorf/Köln. Nu endast 4 per vecka.

Den som i nuläget planerar att resa ner måste var flexibel. Det råder enorm osäkerhet om läget i Tyskland. Varningsläget för Corona kan ändras hipp som happ från den ena dagen till den andra. Och detta är på KOMMUN(Kreis)-NIVÅ. Man måste hålla sig väl informerad vilket Corona-läge som gäller i den kommun man ska besöka. Skillnaden mellan Stufe 1 (öppet med restriktioner) och Stufe 2 (stängt för klubbarna) är viktigast.
Senast redigerad av Arnold15 2021-08-01 kl. 23:35.
Citera
2021-08-01, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Så blev då den första resan till FKK-land av sedan september 2020.

Blixtvisit med destination Düsseldorf.
Jag hade hållit mig väl underrättad om läget med en tjej som jobbar på ACA Gold i Ratingen.

Klubben skulle vara öppen men Corona-läget i Kreis (kommun) Mettmann, alldeles norr om Düsseldorf, hade fått höjt varningsläge till Stufe 1 (vilket innebär att man måste ha vaccinationsbevis el. negativt test för att få komma in, samt måste bära mask när man går omkring på klubben, men inte när man sitter ner) från Stufe 0 (inga restriktioner).
I Düsseldorf kommun gällde däremot Stufe 2 (= Alla klubbar stängda, t.ex. Dolce Vita, Living-Room, Magnum). Så det var ju en Herrans tur att ACA Gold låg i Ratingen som tillhör Mettmann.

Det finns alltså INTE någon gemensam Stufe-nivå för hela Nordrhein-Westfalen

Trots att trafiken på Arlanda bara är 25-30 % jämfört med normalt, så har jag aldrig sett så mycket strul på denna flygplats tidigare. Enorma köer till incheckning och säkerhetskontroll och dessutom flygförseningar som bara kan bero på inkompetens.
Dessa strul gjorde att jag inte brydde mig om att gå till någon klubb på fredagskvällen.

Lördagen och halva söndagen ägnade jag min tid på ACA Gold. Det högre varningsläget för Covid = Stufe 1 sedan 26 juli, hade verkligen skrämt bort klienterna enligt tjejerna. Men bland tjejerna var det många välbekanta ansikten och en del nya. Bland klienterna kändes det som att jag var den ende turisten - alla jag paratde med var faktiskt boende i Tyskland. Men äldre tyskar som kom dit för att äta. Grill utomhus på lördagen var riktigt bra med tanke på entrépriset på 25 Euro. Kanske var det de stängda klubbarna inne i Düsseldorf som trots allt delvis räddade tillströmningen av klienter till ACA?
En sak är säker - Tjejerna har inte haft det fett de senaste 16 månaderna.

Kontroll av vaccinationsbevis eller negativt test i receptionen var väldigt noggrann. Personer utan bevis nekades faktiskt inträde! Därefter fick man en blankett som man skulle fylla i och lämna in när man lämnade klubben. I praktiken kunde man fylla i vilket namn och vilken adress som helst.
Vilket jag också gjorde.

Jag hade totalt 5 sessioner med 2 stam-tjejer. 5 * 50 (40 euro + 10 Euro dricks) + 2 * 25 (inträde) = 300 Euro för 2 dagar

Jag var rejält ringrostig första sessionen efter att inte ha besökt FKK på 10 månader och mega-strulet under redan hade fått min mage i total oordning.
Men allt satt som det skulle till sist. Fick det jag ville ha. Lättare för de övriga sessionerna. Kyssar ingick. Hade velat stanna fler dagar, men enormt svårt att hitta bra flyg. Normalt går det 20 direktflyg per vecka Sthlm-Düsseldorf/Köln. Nu endast 4 per vecka.

Den som i nuläget planerar att resa ner måste var flexibel. Det råder enorm osäkerhet om läget i Tyskland. Varningsläget för Corona kan ändras hipp som happ från den ena dagen till den andra. Och detta är på KOMMUN(Kreis)-NIVÅ. Man måste hålla sig väl informerad vilket Corona-läge som gäller i den kommun man ska besöka. Skillnaden mellan Stufe 1 (öppet med restriktioner) och Stufe 2 (stängt för klubbarna) är viktigast.

Tack Arnold för uppdateringen med förstahandsinformationen! Det där med ringrostigheten känner jag igen – i fredags hade jag min första eskortträff på över ett år, men istället för Tyskland gjorde jag en resa inom Sverige och bokade in mig på ett hotell i en mindre svensk stad och träffade en svensk eskort. Men man ser prisskillnaden mellan FKK och Sverige – min träff (intimitet plus middag) kostade 4000 kr förutom resa, hotell och själva middagen, medan dina intimiteter med fem sessioner kostade 300 €. Jag förstod på min eskort att det inte heller hade varit så många träffar under sista året fastän Sverige inte har varit lika nedstängt som Tyskland och Danmark.

Tyvärr verkar det som att det fortfarande är väldigt svårt att planera resor till Tyskland eftersom läget vad gäller restriktioner kan ändra sig rätt snabbt och det är svårt att få en översikt vad som gäller eftersom det fattas beslut om restriktioner på bundesland-nivå som sedan kan skärpas på kommun (kreis) nivå. Efter din rapport så inser jag att det (tyvärr) nog är klokt att vänta med att åka till Tyskland i januari som jag har planerat.
Senast redigerad av kopenhamnlover 2021-08-01 kl. 23:24.
Citera
2021-08-01, 23:38
Medlem
Tack för rapporten. Var det avsugning med eller utan kondom som ingick för €40/halvtimme?
Citera
2021-08-01, 23:47
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kopenhamnlover
Tack Arnold för uppdateringen med förstahandsinformationen! Det där med ringrostigheten känner jag igen – i fredags hade jag min första eskortträff på över ett år, men istället för Tyskland gjorde jag en resa inom Sverige och bokade in mig på ett hotell i en mindre svensk stad och träffade en svensk eskort. Men man ser prisskillnaden mellan FKK och Sverige – min träff (intimitet plus middag) kostade 4000 kr förutom resa, hotell och själva middagen, medan dina intimiteter med fem sessioner kostade 300 €. Jag förstod på min eskort att det inte heller hade varit så många träffar under sista året fastän Sverige inte har varit lika nedstängt som Tyskland och Danmark.

Tyvärr verkar det som att det fortfarande är väldigt svårt att planera resor till Tyskland eftersom läget vad gäller restriktioner kan ändra sig rätt snabbt och det är svårt att få en översikt vad som gäller eftersom det fattas beslut om restriktioner på bundesland-nivå som sedan kan skärpas på kommun (kreis) nivå. Efter din rapport så inser jag att det (tyvärr) nog är klokt att vänta med att åka till Tyskland i januari som jag har planerat.

Jag har bokat 2 flygresor till Düsseldorf och Frankfurt de närmsta 2 månaderna. För både gäller fri ombokningsrätt. Jag kommer att kolla Stufe-läget enormt noggrannt den sista veckan innan avresa och vara beredd att kasta mig på telefonen för ombokning.

Hotell-bokningar har jag väntat med. Är ju hur lätt som helst att få tag på hotellrum. Och det kan vara bra att vänta med val av hotell, eftersom det finns flera alternativ på klubbar i olika kommuner som ligger utspridda runt dessa 2 städer.
Citera
2021-08-01, 23:49
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laterhgo
Tack för rapporten. Var det avsugning med eller utan kondom som ingick för €40/halvtimme?

Jag kör alltid sug med kondom. Men "Blasen ohne" brukar ligga på 10 Euro extra i snitt på denna klubb.
Citera
2021-08-02, 07:35
Medlem
Citat:
Jag har bokat 2 flygresor till Düsseldorf och Frankfurt de närmsta 2 månaderna. För både gäller fri ombokningsrätt. Jag kommer att kolla Stufe-läget enormt noggrannt den sista veckan innan avresa och vara beredd att kasta mig på telefonen för ombokning.

Hotell-bokningar har jag väntat med. Är ju hur lätt som helst att få tag på hotellrum. Och det kan vara bra att vänta med val av hotell, eftersom det finns flera alternativ på klubbar i olika kommuner som ligger utspridda runt dessa 2 städer.

Du frestar mig så klart att pressa in någon flygresa till Tyskland i mitt schema under hösten – problemet är bara att det har lyckats bli rätt fullt både arbetsmässigt och privat (det är ju inte bara "horresor" som blivit inställda under coronan, utan bröllop och annat har ju också blivit framskjutna till hösten) i min kalender så det får verkligen bli en sådan blixtvisit (fredag kväll – söndag kväll) i bara ett syfte såsom du har beskrivit. Jag har bara tänkt att åka till Köpenhamn över dagen några gånger under hösten men du har fått mig att kolla tidtabellen för flygen till Düsseldorf från Arlanda och Kastrup. Frågan är om det är lika mycket strul på Kastrup som du berättade att det var på Arlanda.
Citera
2021-08-02, 08:40
Medlem
Citat:
/.../ Lördagen och halva söndagen ägnade jag min tid på ACA Gold. Det högre varningsläget för Covid = Stufe 1 sedan 26 juli, hade verkligen skrämt bort klienterna enligt tjejerna. /.../

Förstår jag dig rätt att det inte var så fullt på klubben? Jag läser nämligen precis inlägg på ett tyskt forum, och enligt det så hade det i lördags varit överfullt med klienter på FKK Arabella (Bochum Wattenscheid) och fastän uppgiftslämnaren var stamkund så hade han inte kunnat få till någon session med någon tjej.
Citera
2021-08-02, 18:59
Medlem
Tack för recensionen Arnold. Alltid kul att läsa om dina resor då du är en legend inom området. Det känns bra att höra att Aca Gold håller en likvärdig nivå som innan pandemin både prismässigt och kvalitetsmässigt.
Citera
2021-08-02, 21:20
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kopenhamnlover
Förstår jag dig rätt att det inte var så fullt på klubben? Jag läser nämligen precis inlägg på ett tyskt forum, och enligt det så hade det i lördags varit överfullt med klienter på FKK Arabella (Bochum Wattenscheid) och fastän uppgiftslämnaren var stamkund så hade han inte kunnat få till någon session med någon tjej.

Enligt tjejerna så var det fler tjejer och och framför allt fler klienter lördagen innan då Stufe 0 gällde.

Men det var rätt bra med folk ändå. Dock inga turister. Många av de tyska klienterna på ACA Gold gör bara 1 rum.
Inga problem att få till sessioner på ACA Gold.

Söndagen hade färre tjejer och klienter - som brukligt.
Senast redigerad av Arnold15 2021-08-02 kl. 21:22.
Citera
2021-08-15, 11:11
Medlem
Tack Arnold!
När i samband med resan behövde du visa upp ditt vaccinationsbevis?
I Sverige innan flygningen? I Tyskland vid ankomst?
Citera
2021-08-16, 16:30
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjorklov
Tack Arnold!
När i samband med resan behövde du visa upp ditt vaccinationsbevis?
I Sverige innan flygningen? I Tyskland vid ankomst?

I Sverige vid incheckningen.
Man kunde inte checka in online. Utan måste gå till disken vid Arlanda för att checka in och visa vaccinationspass. Inte vid ankomst i Tyskland.
Kanske går det att genomföra hälsocheck på Eurowings hemsida nästa gång vid utresan?

Vid hemresan kunde jag fixa boarding-pass online, men fick intyga om hälsocheck.

Obs! Även visa Vaccinationspass när man går in på FKK-klubben!
Senast redigerad av Arnold15 2021-08-16 kl. 16:41.
Citera
2021-08-17, 14:25
Medlem
Citat:
I Sverige vid incheckningen.
Man kunde inte checka in online. Utan måste gå till disken vid Arlanda för att checka in och visa vaccinationspass. Inte vid ankomst i Tyskland.
Kanske går det att genomföra hälsocheck på Eurowings hemsida nästa gång vid utresan?

Vid hemresan kunde jag fixa boarding-pass online, men fick intyga om hälsocheck.

Obs! Även visa Vaccinationspass när man går in på FKK-klubben!

OK, tack
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in