Citat:
Ursprungligen postat av
FlashbackNegern
Det måste ha något med ADHDn att göra. Varenda person på Snap viftar med vapen och massor av pengar. Kan de inte lugna ner sin impulsivitet och hålla det för sig själv.
Jag fattar inte varför kriminella vill vara välkända. Det kanske kan vara en fördel om man är medlem i ett nätverk för att skrämma andra. Men jag tror inte det gör det. I och för sig har det inte med att vara välkänd att vilja vissa upp sig. Men El Chino Antrax åkte fast även fast han försökte hålla sig anyonym online. Samma sak med 10an som gjorde en musikvideo utan att vissa sitt ansikte.
Polis är konstant på en och du måste vara stressad. Räcker det inte med att polisen är efter en? Måste hela allmänheten också veta att man sysslar med brott.
Har det något med det undermedvetna att göra? Man vet att man gör fel så därför vill man förstöra för sig själv så att man får sitt straff?
De mest lyckade kriminella är ju faktiskt i slutändan de vi inte vet om. Även om de inte har blivit så stora att det är oundvikligt att upptäckas.
Jag funderar också på personer som El Mencho och El Mayo. Dessa två herrar håller sig borta från polisen eftersom de inte gjorde som El Chapo. Som behövde utföra sina skrytbehov. Genom att komma in på lyxiga restauranger och betala för alla.
De kanske gillar rushen som kommer från att vara nära att bli fångad.
De här små grabbarna som håller på flasha runt dom de gör idag är en del av dagens totalt vilsna generation. Dom har inget annat att göra i livet eller någon vettig att se upp till, Sveriges utveckling har tyvärr lett till detta.
Denna nya generationens mind set är f*ck the World or get f*cked och de förstår samtidigt inte ens vad det betyder eller innebörden av det.
Men definitivt lider de alla av Dålig självkänsla annars skulle de inte behöva skryta som de gör för att visa att de är någon. Jag tror nog att majoriteten av dessa är tyvärr är uppväxta i trasiga och fattiga familjer och få av dom har någon självkänsla alls. Är man dock från en bra familj och haft det bra i livet och ändå vill vara kriminell och flasha och hålla på, då har man någon diagnos eller fått dålig självkänsla i livet pga något, typ att man varit utanför eller så.
Det som pågår idag i den kriminella världen är så tragiskt som det kan bli. Så som de beter sig och så samvetslösa dessa unga personer är genom alla skjutningar osv är skrämmande mörkt. Men det finns sina anledningar till att det gått så här långt.
Det är definitivt inte all kriminella som vill vara välkända.
Sen en annan sak som också är vanligt och förståeligt, något som varit likadant i alla tider, är att om man varit fattig och sen blivit rik så vill man gärna visa upp det för att känna samhörighet med dom på topp. Men nu förtiden i den här dagens generation där man kan ta kredit och lån på klarna och samtligt kunna lura alla med flashiga bilder på tex Instagram
, så kan man vara rik på låtsas, och det spelar många på idag,