• 1
  • 2
2021-08-01, 23:02
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Narcissister och psykopater.
Citera
2021-08-02, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 031Hisingen
Jag kan ge ett precist svar på den här frågan då jag är uppvuxen med och bland kriminalitet, om ni inte tror på mig så kan ni skita ner er för jag bryr mig ej.

Kriminalitet grundar sig i låg självkänsla och denna kommer hemifrån, varesig om det beror på att man är uppväxt utan föräldrar, med 10 syskon där föräldrarna inte kan hålla koll på alla ungarna, eller i svenssonförhållanden som ensambarn eller med bara 1-2 syskon. Det jag ska berätta är vanligast i invandrarfamiljer men finns likväl i dysfunktionella svenska familjer.

Narcissistiska föräldrar som inte kan annat än att slå sina barn eller trycka ner dom på andra sätt får väldigt sällan normala ungar. Notera också att kriminalitet inte behöver innebära just att begå mord, vapenbrott misshandel eller rån utan kan även handla om eget missbruk. Dessa barn får anknytningsproblem och istället för att stanna hemma där föräldrarna skiter totalt i en eller är elaka, så letar de sig till grupper där de kan hitta sin safe haven, och då de andra människorna i klicken lider av exakt likadana problem så gör dom ofta lite vad som för att uppfylla sina inre begär.

Med denna livsstilen i ung ålder så blir hjärnans belöningssystem helt förändrad och ju mer pengar en individ ser, desto mindre nöjer dom sig med vad de har. De är ständigt ute efter den kicken man får efter ett lyckat bax, drogförsäljning eller vad det än må vara.

Desto mindre pengar ett barn har sett i sitt liv, desto mer vill den uppvisa detta när den senare i livet får just det. Ta mig som exempel, jag har aldrig haft pengaproblem hemma men är uppväxt i ett grovt narcissistiskt hushåll där jag verkligen gjort allt för att inte behöva vara hemma. Därför har jag haft noll behov att visa upp pengar och vapen på sociala medier men dessa anknytningsproblem kvarstår vilket medfört att jag ändå sökt mig till skitmänniskor.

Jämför en afrikan med gener som ni flashbackare skulle kalla för grovt problematiska med en svensk vars genetik vissa av er skulle anses som perfekta, och gör det lite roligare för er själva. Somalien är adopterad in i en vit familj med bra värderingar och bra syn på uppfostran (valfri person ur denna listan https://www.google.se/amp/s/www.esse...k-celebrities/ , med den vita ungen (sebastian stakset t.ex).

Alla dessa svarta människor är lyckade och har inga bekymmer förutom att de har så mycket kläder att välja mellan att de får beslutsångest, men ifall de inte blivit övergivna för adoption kan jag lova er att det hade sett helt annorlunda ut för dom. Sebbe staxx däremot som är arisk är inblandad i grova narkotikabrott, har genomfört de största värdetransportrånen och har skjutit folk. Visst, gener spelar roll men uppväxt och miljö väger extremt mycket tyngre. Jag är sämst på att hålla röda trådar men ni förstår iaf vad jag menar hoppas jag. Dessa ungar i trådbeskrivningen har fel förebilder vilket leder till att de själv blir dåliga förebilder i framtiden.

Bla bla låg socio-ekonomi, inga fritidsgårdar, dumma föräldrar bla bla bla. Iq, eq, personlighet, störningar etc beror väldigt mycket på gener och inte bara lite som du säger. Googla på tvillingstudier eller studier med både biologiska och adoptiva föräldrar & barn för bövelen!
Citera
2021-08-03, 06:20
Medlem
MordFustangs avatar
Det är bara bottenskrapet kriminella som håller på sådär. Blattar på instagram.
Citera
2021-08-07, 01:05
Medlem
Jane-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackNegern
Det måste ha något med ADHDn att göra. Varenda person på Snap viftar med vapen och massor av pengar. Kan de inte lugna ner sin impulsivitet och hålla det för sig själv.

Jag fattar inte varför kriminella vill vara välkända. Det kanske kan vara en fördel om man är medlem i ett nätverk för att skrämma andra. Men jag tror inte det gör det. I och för sig har det inte med att vara välkänd att vilja vissa upp sig. Men El Chino Antrax åkte fast även fast han försökte hålla sig anyonym online. Samma sak med 10an som gjorde en musikvideo utan att vissa sitt ansikte.

Polis är konstant på en och du måste vara stressad. Räcker det inte med att polisen är efter en? Måste hela allmänheten också veta att man sysslar med brott.

Har det något med det undermedvetna att göra? Man vet att man gör fel så därför vill man förstöra för sig själv så att man får sitt straff?

De mest lyckade kriminella är ju faktiskt i slutändan de vi inte vet om. Även om de inte har blivit så stora att det är oundvikligt att upptäckas.

Jag funderar också på personer som El Mencho och El Mayo. Dessa två herrar håller sig borta från polisen eftersom de inte gjorde som El Chapo. Som behövde utföra sina skrytbehov. Genom att komma in på lyxiga restauranger och betala för alla.

De kanske gillar rushen som kommer från att vara nära att bli fångad.

De här små grabbarna som håller på flasha runt dom de gör idag är en del av dagens totalt vilsna generation. Dom har inget annat att göra i livet eller någon vettig att se upp till, Sveriges utveckling har tyvärr lett till detta.
Denna nya generationens mind set är f*ck the World or get f*cked och de förstår samtidigt inte ens vad det betyder eller innebörden av det.

Men definitivt lider de alla av Dålig självkänsla annars skulle de inte behöva skryta som de gör för att visa att de är någon. Jag tror nog att majoriteten av dessa är tyvärr är uppväxta i trasiga och fattiga familjer och få av dom har någon självkänsla alls. Är man dock från en bra familj och haft det bra i livet och ändå vill vara kriminell och flasha och hålla på, då har man någon diagnos eller fått dålig självkänsla i livet pga något, typ att man varit utanför eller så.

Det som pågår idag i den kriminella världen är så tragiskt som det kan bli. Så som de beter sig och så samvetslösa dessa unga personer är genom alla skjutningar osv är skrämmande mörkt. Men det finns sina anledningar till att det gått så här långt.

Det är definitivt inte all kriminella som vill vara välkända.

Sen en annan sak som också är vanligt och förståeligt, något som varit likadant i alla tider, är att om man varit fattig och sen blivit rik så vill man gärna visa upp det för att känna samhörighet med dom på topp. Men nu förtiden i den här dagens generation där man kan ta kredit och lån på klarna och samtligt kunna lura alla med flashiga bilder på tex Instagram
, så kan man vara rik på låtsas, och det spelar många på idag,
Senast redigerad av Jane-K 2021-08-07 kl. 01:11.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in