2021-08-01, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KnullaBella
I hans värld är de importerade våldsmännen helig aoch behöver bara en fritidsgård och några kakor till.

Visa det inlägget där jag påstått det, annars, KRYP härifrån, och gör det sakta så ingen märker att du försvinner.

Citat:
Vi behöver kännbara straff och mer poliser som griper rånare som dessa, helst med utvisning efter avtjänat straff.

Att polisen skulle skita i att gripa någon misstänkt rånare var ovanligt efterblivet påstående tom för att komma ifrån dig.
Citera
2021-08-01, 23:27
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Är det barnens fel att de blev beskjutna för någon dag sedan också, de var ju utomhus och mamman hade tagit sin mobiltelefon och sina kort med sig.

Frågar du regimen, regimmedia och regimtrogna användare såsom pedofilförsvararen storsaga eller trådspammaren BuckAdams så är det definitivt barnens eget fel. "De borde vetat bättre än att vara ute att leka sådär!", ungefär.

Vi andra som är uppväxta på åttiotalet och minns hur man kunde gå hemifrån utan att låsa dörren och har vuxit upp med att man själv (eller eller ens syster) kunde gå själv sent ute en helgkväll utan att riskera att bli rånvåldtäktsmördad håller dock inte med. Men vi är ju som bekant odemokratiska nazistrasister....
Citera
2021-08-01, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Det polisen menar är att det i Sverige finns så många rånare nu att flera drabbas helt enkelt, eller hur?

Väldigt enkel text att ta till, men icke.

Ja det är det även fast du uppenbarligen misslyckades:

Citat:
– Det är väl en ”rånvåg” såg jag att någon media uttryckte det, så det kan vi väl understryka, säger Christer Fuxborg, polisens presstalesperson.

En orsak är att fler folk är ute på stan.

– Det handlar om att folk har fått lön och man har släppt på restriktionerna och det innebär ju att mer folk rör sig på stan. Fler tillfällen ges, säger Christer Fuxborg.
Citera
2021-08-02, 00:02
Medlem
Frågan är då varför det skedde färre rån förr trots att fler gick ut.
Citera
2021-08-02, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina2017
Aftonbladet skriver om en rånvåg i Göteborg i helgen.

Han beskriver alltså rån som nåt självklart som händer, när folk har fått lön och inte håller sig hemma

Vad tycker ni om detta detta uttalande?
Är det en version av "på fel plats vid fel tillfälle"?
Försöker polisen normalisera rån? Att det är nåt man faktiskt får räkna med om man går ut?

https://live.aftonbladet.se/supernyt...lgen.GvExpjsKz
Vad fan, heter han inte THOMAS Fuxborg längre??
Citera
2021-08-02, 00:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon

Riktigt så enkelt är det inte.

Citat:
De månadsvisa genomgångar av den preliminära månadsstatistiken som Brå sedan i april 2020 har genomfört med anledning av pandemin visar att antalet anmälda rån totalt minskade under andra delen av året. De anmälda personrånen har utvecklats på ett liknande sätt. Det är troligt att pandemin har bidragit till minskningarna av antalet personrån.

...och när man nu börjat släppa på restriktionerna så blir en naturlig följd att dom ökar igen, sedan är det heller inte så att personrån endast har ökat under en tio års period, dock på lång sikt under dom senare åren, men den ökning man pratar om här är den man sett senaste veckan.

Citat:
Mellan 2011 och 2013 minskade de anmälda personrånen, för att sedan ligga på en relativt jämn nivå fram till 2016. Under 2017 och framåt har personrånen återigen ökat något.

https://www.bra.se/statistik/statist...typer/ran.html
Citera
2021-08-02, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Vad fan, heter han inte THOMAS Fuxborg längre??

Thomas är hans bror.
Citera
2021-08-02, 00:27
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuckAdams
Kanske det, men det är inte polisens uppgift att tillse, det är däremot det brottsförebyggande arbetet som bla består i att informera mindre begåvade som du att ni faktiskt kan låta bli att lämna värdesaker ute så tjuvar kan plocka det tex. Det är fortfarande så att oavsett gärningsmannens etnicitet, hudfärg och modersmål , så är det tillfället som gör tjuven, är det svårare att stjäla och större risk att åka dit, då begås mindre brott.

På 80-talet när jag gjorde värnplikten så hoppade jag på tåget, la väskan vid bagagehyllorna precis där man klev på sin vagn och sedan satt jag i restaurangvagnen hela resan. Två gånger i veckan i nästan 14 månader. Samma sak de gånger jag tog tåget till Åre för att åka skidor. Inte en enda gång blev jag bestulen. Tror du det skulle fungera idag?

Att folk rånas, blir bestulna, drabbas inbrott osv i en helt annan omfattning idag än tidigare har ENBART med invandringen att göra. ENBART, inte att folk är ute och fått lön. Min dagstidning hade en interaktiv karta för några år sedan där man visade alla inbrott som skett senaste månaderna. Det var hundratals om inte tusentals. Klickade man på pricken så dök information upp om adress, datum, tidpunkt osv. Jag har många i mitt närområde som haft inbrott och andra som fått sina bilar stulna. När jag växte upp visste jag inte någon.

Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon

Alla inklusive ärthjärnan BuckAdams vet exakt varför.
Citera
2021-08-02, 00:30
Medlem
Questioneers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
En annan orsak är också att folk inte är beväpnade.
Man får inte ens ha pepparspray i Sverige, ganska sorligt för tjejerna speciellt då överfallsvåldtäckterna har ökat.
Citera
2021-08-02, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
På 80-talet när jag gjorde värnplikten så hoppade jag på tåget, la väskan vid bagagehyllorna precis där man klev på sin vagn och sedan satt jag i restaurangvagnen hela resan. Två gånger i veckan i nästan 14 månader. Samma sak de gånger jag tog tåget till Åre för att åka skidor. Inte en enda gång blev jag bestulen. Tror du det skulle fungera idag?

Ok, så då är det för den sakens skulle lika stor chans att bli bestulen om man har sakerna inlåsta?
Du går från klarhet till klarhet här ser jag.

Att du klarade dig trots att du var korkad nog att inte se efter dina grejor säger inget om den vetenskapliga sannolikheten, för den talar sitt tydliga språk.

Fler möjligheter att stjäla/begå brott, och mindre risker att åka fast, då kommer också mer brott att begås.

Citat:
Att folk rånas, blir bestulna, drabbas inbrott osv i en helt annan omfattning idag än tidigare har ENBART med invandringen att göra. ENBART, inte att folk är ute och fått lön. Min dagstidning hade en interaktiv karta för några år sedan där man visade alla inbrott som skett senaste månaderna. Det var hundratals om inte tusentals. Klickade man på pricken så dök information upp om adress, datum, tidpunkt osv. Jag har många i mitt närområde som haft inbrott och andra som fått sina bilar stulna. När jag växte upp visste jag inte någon.

En hel del, men inte är du väl så korkad så du menar att det enbart är habiber, och inte vanligt hederligt svenskt whitetrash som Conny och Kenny som också begår sådana brott?

Citat:
Alla inklusive ärthjärnan BuckAdams vet exakt varför.

Nja, som en utav dom få som visat sig besitta konsten att kunna läsa så vet jag väl inte riktigt om det där uttalandet har så stor vetenskaplig validitet och reabilitet.

Citat:
Mellan 2011 och 2013 minskade de anmälda personrånen, för att sedan ligga på en relativt jämn nivå fram till 2016. Under 2017 och framåt har personrånen återigen ökat något.
Senast redigerad av BuckAdams 2021-08-02 kl. 00:35.
Citera
2021-08-02, 00:45
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuckAdams
Ok, så då är det för den sakens skulle lika stor chans att bli bestulen om man har sakerna inlåsta?
Du går från klarhet till klarhet här ser jag.

Att du klarade dig trots att du var korkad nog att inte se efter dina grejor säger inget om den vetenskapliga sannolikheten, för den talar sitt tydliga språk.

Fler möjligheter att stjäla/begå brott, och mindre risker att åka fast, då kommer också mer brott att begås.

En hel del, men inte är du väl så korkad så du menar att det enbart är habiber, och inte vanligt hederligt svenskt whitetrash som Conny och Kenny som också begår sådana brott?

Nja, som en utav dom få som visat sig besitta konsten att kunna läsa så vet jag väl inte riktigt om det där uttalandet har så stor vetenskaplig validitet och reabilitet.

Du kan omöjligt levt i Sverige och definitivt inte under normala omständigheter fram till 90-talet för man blev helt enkelt inte bestulen, rånad, misshandlad, våldtagen, förnedrad som man blir idag. Man behövde inte låsa ytterdörren. Man behövde inte låsa cykeln. Man behövde inte ständigt ha koll på sin väska. Det är ju det som är hela saken med tråden. Att man blir rånad idag har inte att göra med att man är ute utan att vi översköljts med utlänningar helt inkompatibla att leva i väst.

Sverige har gått från att vara ett av världens lugnaste och tryggaste länder till att bli ett av de farligaste och mest våldsamma i västvärlden och det beror ENBART på invandringen. Inte på Conny och Kenny eller att folk är ute efter de fått lön. Det stämmer, jag går från klarhet till klarhet men du verkar inte begripa ändå. Är du imbecill?
Citera
2021-08-02, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Du kan omöjligt levt i Sverige och definitivt inte under normala omständigheter fram till 90-talet för man blev helt enkelt inte bestulen, rånad, misshandlad, våldtagen, förnedrad som man blir idag. Man behövde inte låsa ytterdörren. Man behövde inte låsa cykeln. Man behövde inte ständigt ha koll på sin väska. Det är ju det som är hela saken med tråden. Att man blir rånad idag har inte att göra med att man är ute utan att vi översköljts med utlänningar helt inkompatibla att leva i väst.

Sverige har gått från att vara ett av världens lugnaste och tryggaste länder till att bli ett av de farligaste och mest våldsamma i västvärlden och det beror ENBART på invandringen. Inte på Conny och Kenny eller att folk är ute efter de fått lön. Det stämmer, jag går från klarhet till klarhet men du verkar inte begripa ändå. Är du imbecill?

BuckAdams hävdar att bara anmälningsbenägenheten har ökat, kan det inte ligga någon sanning i det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in