Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
På 80-talet när jag gjorde värnplikten så hoppade jag på tåget, la väskan vid bagagehyllorna precis där man klev på sin vagn och sedan satt jag i restaurangvagnen hela resan. Två gånger i veckan i nästan 14 månader. Samma sak de gånger jag tog tåget till Åre för att åka skidor. Inte en enda gång blev jag bestulen. Tror du det skulle fungera idag?
Ok, så då är det för den sakens skulle lika stor chans att bli bestulen om man har sakerna inlåsta?
Du går från klarhet till klarhet här ser jag.
Att du klarade dig trots att du var korkad nog att inte se efter dina grejor säger inget om den vetenskapliga sannolikheten, för den talar sitt tydliga språk.
Fler möjligheter att stjäla/begå brott, och mindre risker att åka fast, då kommer också mer brott att begås.
Citat:
Att folk rånas, blir bestulna, drabbas inbrott osv i en helt annan omfattning idag än tidigare har ENBART med invandringen att göra. ENBART, inte att folk är ute och fått lön. Min dagstidning hade en interaktiv karta för några år sedan där man visade alla inbrott som skett senaste månaderna. Det var hundratals om inte tusentals. Klickade man på pricken så dök information upp om adress, datum, tidpunkt osv. Jag har många i mitt närområde som haft inbrott och andra som fått sina bilar stulna. När jag växte upp visste jag inte någon.
En hel del, men inte är du väl så korkad så du menar att det enbart är habiber, och inte vanligt hederligt svenskt whitetrash som Conny och Kenny som också begår sådana brott?
Citat:
Alla inklusive ärthjärnan BuckAdams vet exakt varför.
Nja, som en utav dom få som visat sig besitta konsten att kunna läsa så vet jag väl inte riktigt om det där uttalandet har så stor vetenskaplig validitet och reabilitet.
https://www.bra.se/statistik/statist...typer/ran.html
Citat:
Mellan 2011 och 2013 minskade de anmälda personrånen, för att sedan ligga på en relativt jämn nivå fram till 2016. Under 2017 och framåt har personrånen återigen ökat något.