• 1
  • 2
2021-08-01, 06:43
Medlem
Var främst inne på flashback för starta en helt annan tråd, men kom tänka på detta nu och kan inte låta bli att fråga:

Kan man vara bisexuell och homofob samtidigt?

Jag är en tjej som är bisexuell, i guess? Har aldrig blivit kär i en tjej (och tror aldrig jag kommer bli det heller) men haft sex med många tjejer (pullat, slickat, saxat osvosv)

Det är dock inget jag kommer komma ut med till familjen/släkten, då dom flesta är ryssar och med homofobiska värderingar, tyvärr

Men saken är att jag tycker det är sexigt och tänder på tjejer och lebbporr, men samtidigt så förstår jag inte tanken av att vara tillsammans med en annan kvinna? Och jag tycker inte att man ska få adoptera barn som homosexuella föräldrar heller, med risk att barnet kan bli mobbad och sånt med

Men mest av allt och konstigaste av allt: jag äcklas av bögsex. Jag har några bögkompisar, men dom beter sig maskulint för övrigt. Jag hade aldrig kunnat klara av att vara vän med en bög som beter sig feminint.. kan inte sätta ord på varför.. bara stör mig och äcklas

Är jag sjuk i huvudet eller är det möjligt att fler har samma tankesätt som mig?
Citera
2021-08-01, 07:04
Medlem
Alezandaars avatar
Ja klart man kan. Du är ju ett levande bevis på det.
Citera
2021-08-01, 07:55
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xanaxbby
Är jag sjuk i huvudet eller är det möjligt att fler har samma tankesätt som mig?

Finns det någon motsättning?
Citera
2021-08-01, 07:59
Medlem
Bimbolinas avatar
Ja, det går utmärkt. Du verkar ha internaliserat den homofobi din omgivning har prackat på dig. Det finns massor med bögar som inte heller kan slappna av kring bögsex eftersom de har fått lära sig att deras begär är äckligt.
Citera
2021-08-01, 08:03
Medlem
Du är bara ryss. Jag har viss erfarenhet
Citera
2021-08-01, 08:43
Medlem
Jordgubbes avatar
Det beror på vad du menar med kan, och enligt vem. Du kan, men krismöte i trollfabriken.
Citera
2021-08-01, 08:58
Medlem
Man vet att bisexualitet är förknippat med dålig mental hälsa, ungefär 40% av bisexuella kvinnor är deprimerade.

https://www.mentalhelp.net/mental-he...gbt-community/

När media propagerar för bisexualitet så driver de upp depressionen i landet.

56,3 % av liberal unga kvinnor i USA är deprimerade och det beror till stor del på att de sysslar med bisexualitet.

https://www.eviemagazine.com/post/ov...alth-condition

Vill man frivilligt ha mentala sjukdomar bli bisexuell.

Jag tror att media vill väl och försöker hjälpa kvinnor ,men i detta fall så misslyckas de och de fattar nog inte ens att de gör det eftersom de tittar ej på fakta utan på vad de känner.
Citera
2021-08-01, 09:42
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Var främst inne på flashback för starta en helt annan tråd, men kom tänka på detta nu och kan inte låta bli att fråga:

Jag är en tjej som är bisexuell, i guess? Har aldrig blivit kär i en tjej (och tror aldrig jag kommer bli det heller) men haft sex med många tjejer (pullat, slickat, saxat osvosv)

Det är dock inget jag kommer komma ut med till familjen/släkten, då dom flesta är ryssar och med homofobiska värderingar, tyvärr

Men saken är att jag tycker det är sexigt och tänder på tjejer och lebbporr, men samtidigt så förstår jag inte tanken av att vara tillsammans med en annan kvinna? Och jag tycker inte att man ska få adoptera barn som homosexuella föräldrar heller, med risk att barnet kan bli mobbad och sånt med

Men mest av allt och konstigaste av allt: jag äcklas av bögsex. Jag har några bögkompisar, men dom beter sig maskulint för övrigt. Jag hade aldrig kunnat klara av att vara vän med en bög som beter sig feminint.. kan inte sätta ord på varför.. bara stör mig och äcklas

Klart man kan som flera sagt, du är ju det?
Grejen med alla dom där nya flaggorna runt Pride osv är att man accepterar att sexualitet är litet mer rafflande invecklat än bara statiskt (Homo, Bi, Straight) - att man kan, som du, tända sexuellt på folk av samma kön - men inte ha några romantiska intreseen med dom.

Att du e känslig för män som e litet fjolliga är väl synd för dig, men tänker att du antagligen en dag växer upp och inser att det inte är nåt problem som är större än folk som du inte tycker är attraktiva i övrigt. Dvs som inte uppfyller normen som du vill att dom ska ha.
Men tills dess - finns gött om självhatande homos som gillar att spela för kompisar för att passa in som leker hetero som dina kompisar så du kan alltid prata med dom om hur mycket du hatar femme-bögar.
Att du inte vill att folk ska adoptera barn för att du tror dom blir mobbade men samtidigt inte kan konfrontera din familjs homofoba värdering - ja inte världens mest logiska plats att stanna tankearbetet på. Bara liiiiiiite till och du gör kopplingen.
Men fuck it. Känns som det är en enda diskussion bort med nån av dina många väldigt heteroesquea bögkompisar för att lösa.

Sen tycker jag du borde lära dig att släppa sargen och inte nojja så jävligt. Ut och knulla kvinnor och män du, livet är kort, världen är ofta en mörk plats - vem du spenderar en liten ljus stund med är rätt irrelevant i sammanhanget.
Citera
2021-08-01, 09:51
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Enligt vad jag har hört så är olika grupperingar i HBTQ-världen i luven på varandra, så varför skulle det vara "konstigt" eller "fel" att både vara bisexuell och homofob.. Dessutom är ju varje människa unik - och råkar man vara både homofob och bi så är det kanske meningen att man skall vara så, vem vet..
Citera
2021-08-01, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Man vet att bisexualitet är förknippat med dålig mental hälsa, ungefär 40% av bisexuella kvinnor är deprimerade.

https://www.mentalhelp.net/mental-he...gbt-community/

När media propagerar för bisexualitet så driver de upp depressionen i landet.

56,3 % av liberal unga kvinnor i USA är deprimerade och det beror till stor del på att de sysslar med bisexualitet.

https://www.eviemagazine.com/post/ov...alth-condition

Vill man frivilligt ha mentala sjukdomar bli bisexuell.

Jag tror att media vill väl och försöker hjälpa kvinnor ,men i detta fall så misslyckas de och de fattar nog inte ens att de gör det eftersom de tittar ej på fakta utan på vad de känner.

Fast de där konstaterar bara att de har sämre mental hälsa. Inte VARFÖR. Att du bara antar att det är pga bisexualiteten i sig självt, är dumt.
Citera
2021-08-01, 10:32
Medlem
Nisse71s avatar
Citat:

Finns många exempel på personer som är motsägelsefulla när de gäller sin sexualitet. Bästa exemplet är SA chefen Ernst Julius Günther Röhm som var öppet homosexuell samtidigt som hans organisation förföljde och avrättade bögar.
Citera
2021-08-01, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storsaga
Fast de där konstaterar bara att de har sämre mental hälsa. Inte VARFÖR. Att du bara antar att det är pga bisexualiteten i sig självt, är dumt.

Jo men media propagerar för mer bisexualitet och framförallt kvinnor blir det.

Se denna statistik så ser du att det ökar. Bland unga kvinnor 3 gånger så många på 10 år till 12%

https://www.good.is/articles/black-women-bisexual

Samtidigt kvarstår att 40% av bisexuella mår dåligt ,så kvinnor mår sämre.

Det är framförallt unga kvinnor som är deprimerade och det är också de som är bisexuella.

Håller på så här ett tag så kommer andelen deprimerade bland kvinnor att öka med omkring en procent per år. Här är statistiken på kvinnors mentala hälsa USA.

https://www.statista.com/statistics/...year-us-women/

Nu kommer det inte ske ,men om jag vore media och myndigheter skulle jag inte propagera för bisexualitet , eftersom det leder till massa negativa biverkningar:

1. Personer kan inte jobba p.g.a depressioner.

2. Mer hemlösa bland kvinnor p.g.a att kvinnor kan inte starta relationer med män.

3. Fler Incels och även sämre mental hälsa hos män.

4. Kortare livslängd. Deprimerade har kortare livslängd.

5. Fler pojkar som växer upp utan fäder ,eftersom bisexuella kan inte höja kärleksnivån för män och ha relationer med dem , även pojkarna växer upp i ett hem som inte gillar dem , vi får mer självmord bland män i långa loppet , eftersom de är omgivna mer och mer av personer som inte gillar dem.

Skulle säkert kunna komma på mer negativa följder.

Positiva följder:

1. Kvinnor slipper leva med män och det bästa vore att de såg till att de bara födde flickor , eftersom deras grundläggande kärlek är inte inriktad mot män ,skulle de skaffa flickor skulle de kunna skapa en lyckligare värld för dem själva.

2. Andelen män sjunker , om kvinnor föder flickor , och det blir mindre brott.

3. Tryggheten går upp eftersom män orsakar den största otryggheten.

Det finns både positiva och negativa följder.

Men ska så många kvinnor bli bisexuella måste andelen män sjunka annars får vi ett enormt stort andel Incels , redan 30 % i USA.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in