Citat:
Ursprungligen postat av
ingethoppingetjobb
Bara en kommentar om Karl-Olov Arnstberg. I hans roll som professor så skrev han en kritisk artikel om judarnas roll i bolsjevism/kommunism. Han försökte få denna publicerad men de etablerade medierna ville inte ta in artikeln. Man kan ha befogad kritik mot mediers berörings skräck men...
Arnstberg vänder sig till motgift ( tror jag, någon av de nazistiska hemsidorna) och får sin artikel publicerad. Att publicera en kritisk artikel om judar på en nazistisk hemsida är anmärkningsvärt. I min värld så tyder det på att han antingen har en extremt naiv uppfattning om omvärlden eller så delar han vissa av de nazistiska värderingarna. Mycket märkligt beteende tycker jag.
Tror du på talmagi också eller hur fungerar världen. Om någon utrycker konstiga eller direkt felaktiga åsikter så är det inga problem att bemöta dessa med fakta.
Men individer likt dig som på något magiskt sätt tror att en text byter skepnad och innehåll pga att den publiceras på en viss sajt måste ha någon form av kognitiv funktionsnedsättning?
Om nu Adolf Hitlers brott trandenceras genom tid och rum till en webbsida? Hur kommer det sig att Stalins, Maos eller Pol Potts brott inte gör det? De flesta av dagens äldre journalister stödde kommunisternas folkmord och brott mot mänskligheten.
Bör allt vad som publiceras i msm dömas ut pga detta faktum?
Hur förflyttar du dig? Rullar du fram med huvudet uppkört i röven?