• 1
  • 2
2021-08-03, 21:32
Avstängd
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelsKit-V.47
ANUS

Har aldrig hittat en sämre sida för nazivrummel

Nå, har du lyssnat på någon av SwebbTV;s sommarpratare?
Citera
2021-08-04, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingethoppingetjobb
Bara en kommentar om Karl-Olov Arnstberg. I hans roll som professor så skrev han en kritisk artikel om judarnas roll i bolsjevism/kommunism. Han försökte få denna publicerad men de etablerade medierna ville inte ta in artikeln. Man kan ha befogad kritik mot mediers berörings skräck men...
Arnstberg vänder sig till motgift ( tror jag, någon av de nazistiska hemsidorna) och får sin artikel publicerad. Att publicera en kritisk artikel om judar på en nazistisk hemsida är anmärkningsvärt. I min värld så tyder det på att han antingen har en extremt naiv uppfattning om omvärlden eller så delar han vissa av de nazistiska värderingarna. Mycket märkligt beteende tycker jag.

Vad är då "nazistiska värderingar"? Det är ju lite intressant att du angriper publiceringsplatsen men inte alls går in på sakinnehållet i hans text. Mer intressant att demonisera, tydligen.
Citera
2021-08-04, 20:20
Medlem
Vedklyvens avatar
Grundaren av Swebbtv Mikael Wilgert avslutade Sommart i Swebbtv 30/7.

Är en person som tycks hinna med och orka med hur mycket som helst.

https://swebbtv.se/w/30538097-c7ae-4...c-6d47a8ef1614
Citera
2021-08-28, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Vad är då "nazistiska värderingar"? Det är ju lite intressant att du angriper publiceringsplatsen men inte alls går in på sakinnehållet i hans text. Mer intressant att demonisera, tydligen.

Hej och nej. Bara nej. Man måste vara extremt tydlig med var man står om, och menar verkligen om, man ska debattera judar på ett nazistisk forum.
Citera
2021-08-29, 10:10
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Bara en kommentar om Karl-Olov Arnstberg. I hans roll som professor så skrev han en kritisk artikel om judarnas roll i bolsjevism/kommunism. Han försökte få denna publicerad men de etablerade medierna ville inte ta in artikeln. Man kan ha befogad kritik mot mediers berörings skräck men...
Arnstberg vänder sig till motgift ( tror jag, någon av de nazistiska hemsidorna) och får sin artikel publicerad. Att publicera en kritisk artikel om judar på en nazistisk hemsida är anmärkningsvärt. I min värld så tyder det på att han antingen har en extremt naiv uppfattning om omvärlden eller så delar han vissa av de nazistiska värderingarna. Mycket märkligt beteende tycker jag.
Tror du på talmagi också eller hur fungerar världen. Om någon utrycker konstiga eller direkt felaktiga åsikter så är det inga problem att bemöta dessa med fakta.
Men individer likt dig som på något magiskt sätt tror att en text byter skepnad och innehåll pga att den publiceras på en viss sajt måste ha någon form av kognitiv funktionsnedsättning?
Om nu Adolf Hitlers brott trandenceras genom tid och rum till en webbsida? Hur kommer det sig att Stalins, Maos eller Pol Potts brott inte gör det? De flesta av dagens äldre journalister stödde kommunisternas folkmord och brott mot mänskligheten.
Bör allt vad som publiceras i msm dömas ut pga detta faktum?

Hur förflyttar du dig? Rullar du fram med huvudet uppkört i röven?
Citera
2021-08-29, 23:33
Medlem
Citat:

Nej du har missförstått. Arnstberg har bemött alla anklagelser på sin blogg, sök på t ex "mörkläggning blogg antisemit". här är det: https://www.google.com/amp/s/morklag...hant-igen/amp/

Motgift publicerade ett inlägg som Arnstberg skrivit på annan plats. Eller om de citerade från det.

Etablissemanget satsar extra hårt på att krossa honom eftersom han en gång var en känd och populär föreläsare. De vet att de inte behöver ägna energi åt Ingrid Carlqvist och liknande.

Däremot skriver Arnstberg rätt mycket på sajter som kan ses som skumma, som t.ex. Nya Tider, men han är en av dem som alltid skriver läsvärda grejer. Att han skriver för dessa sajter kanske beror på att det bara är där han kan bli publicerad.
Citera
2021-08-30, 23:12
Medlem
Nu har jag lyssnat på Nina Drakfors som jag tyckte var mycket bra, personligt och rörande. Precis sånt jag vill höra på SwebbTV. Även om hennes låtval var så dåligt så jag fick hoppa över varje låt hon spelade, utom den när hennes dotter sjöng, det lyssnade jag på.

Wilgerts eget var också mycket bra. Personligt och informativt.

Jag orkar inte lyssna på de som pratar politik eller om sin egen förträfflighet. Det har jag hört tillräckligt om. Det blir ju tyvärr ofta så i alternativmedia att det kommer in någon ny röst som säger något nytt men sen så upprepar de bara detta budskap och då tröttnar man. De borde utnyttja möjligheten att få tala om något annat i Sommar.

Återkommer när jag lyssnat på fler.
Citera
2021-09-19, 23:46
Medlem
Kan nu även rekommendera Janousch, Carlqvist, Loman, Edlund och Matikainen. Alla är personliga i sina sommarprat och man känner sig glad och berikad av dem.
Uppenbart att kvinnor är bättre på detta.

Jag har inte lyssnat på alla än.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in