Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-08, 09:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vizzla
Hur ser det ut med de gamla bannade flashbackare, borde dom inte få komma tillbaka om deras regelbrott inte var så allvarligt?

Vem?
Citera
2021-08-15, 00:42
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vizzla
10 år tillbaka i tiden, eller tidigare.

Det gynnar flashback att ha bra medlemmar, vissa användare kan ha blivit bannade lättvindigt och då borde det finnas en återvändo tycker man.
Användare som blivit bannade för 10 år sedan är nog i 99% av fallen tillbaka. Finns ju knappast någon möjlighet för Flashback att kontrollera att nya användare är samma som den som bannades 2010 om inte användaren öppet skriver att "Jag är användare XXXX som blev bannad 2010.
Citera
2021-08-15, 01:38
Medlem
Trakessons avatar
Jag är en jävligt gammal (både till ålder och till hur länge jag varit med) flashbackare även om det inte ser ut så eftersom min profil är ganska ny. Jag har varit med ända sedan F.N.A.s dagar när Flashback alltså inte fanns på webben utan var ett elektroniskt nyhetsbrev. Däremot var jag inte med på papperstiden. Jag kan inte påstå att jag saknar någon speciell från den tiden. Det var typ som nu. Några var trevliga, några var idioter och några var troll. Flashback har växt och blivit mer ”mainstream” men så går det med det mesta.

Många från den tiden är här fortfarande fast under andra nick och kanske inte lika aktivt. Själv har jag haft ett antal nick. Ibland samtidigt för att diskutera olika ämnen utan att det blir uppenbart vem jag är och jag har även bytt regelbundet för att det inte ska bli för lätt att identifiera mig utifrån posthistorik. Två varningar tror jag att jag dragit på mig under alla år. En var korrekt även om den var småaktig och en var åt helvete. Den som var åt helvete handlade om ett mord där folk spekulerade vilt medan jag satt på all info iom att jag kände samtliga inblandade från BO till GM, vittnen och till och med en utredare. När jag skrev vad motivet var varnades jag för ”trams”. Då höll jag käften istället och lät övriga med noll insikt fortsätta spekulera. Jag tycker fortfarande den moderatorn är en jävla idiot men jag tjaffsar inte om det.

De där ”gamla” som stängdes av förtjänade det nog oftast och en del av dem finns nog kvar ändå med andra nick. Så jag röstar emot amnesti eftersom det är helt onödigt. Det går ju att regga ett nytt konto eftersom vi ändå är anonyma och sköter de sig med det nya kontot lär ju ingen märka att de är tillbaka. Inte för att jag uppmanar någon att bryta mot några regler men de som bannats och velat komma tillbaka har nog redan räknat ut hur de ska göra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in