Citat:
Ursprungligen postat av
Alezandaar
Så taskigt. Kräva nedtrappning på en vecka efter 20 år, det är ju tortyr för helvete...
Men va gör du om den här regionen också ta bort?
Får jag fråga varför du ens fick börja med benzo? Du behöver inte svara men har du nån diagnos eller vad krävs liksom?
Jag vet inte vad jag behöver "komma med" för att dom ska ta mig på allvar. Komma dit och säga "Hej jag har ångest, ge mig nåt!" hjälper ju inte långt. Då får jag en karta Atarax 😄
Jag hade dött av den "nedtrappningen".
Jag var tidigare lite orolig för att de skulle ta bort medicinen där jag går men just nu har jag värre saker att oroa mig för.
Minns inte vad jag hade för diagnos på den tiden, för de diagnoserna var konstiga och inte sådant man känner igen idag. T ex hade jag inte diagnos paniksyndrom trots att jag hade detta, det ansågs alltid vara en del av en personlighetsstörning. Mina nuvarande diagnoser är helt annorlunda än förr.
Det var svårt redan då att få benso, men när jag testat massa annat fick jag benso och var lite förvånad. Det var dock inte så svårt som idag. Men på den tiden var det så att hade man fått det en gång så fick man det i framtiden. Så på det var det lättare.
Jag hade haft kontakt med psykiatrin i kanske 10 år innan jag fick benso, men jag behövde inte det i början på samma vis. Men det hjälpte nog att jag varit i psykiatrin såpass länge. Idag så är man ju sällan stadig patient på psykiatrin, man går till VC och olika läkare. Så hela situationen ser olika ut.
Äldre läkare är mindre bensofoba, särskilt de som är över 65.