Citat:
Ursprungligen postat av
Alezandaar
Aha, fattar. Men vilket skit att bara bli obehagligt seg av tabletterna, det ger ju absolut ingenting.
Men du får xanor utskrivet alltså? Hur fick du det om dom knappt vill ge det längre? Eller är det för att du stått på det så länge så du får fortsätta? Det är bara nya patienter dom är hårda mot?
Har stått på Xanor i 20 år. Men min region tog bort Xanor och mitt psyk tog bort alla benso. De krävde omedelbar nedtrappning utan schema, skulle ske på en vecka. Jag hade dock hamstrat rätt mycket tabs eftersom de tagit mina Xanor en annan gång med vilket ledde mig till att nästan få en stroke, hade fler genom att alltid ta ut lite innan jag behövde och de räknade inte så noga.
Under tiden jag hade de tabletterna tog jag kontakt med alla som kunde hjälpa att hitta en ny vårdgivare, alla gick bet. Till slut tipsade en internetkompis om att vi har vårdavtal med en annan region som inte har lika hårda regler, dvs de måste ta emot mig som patient som om jag bodde där pga avtalet. På det viset får jag fortfarande Xanor. Det är bökigt och två timmar att åka, men vad gör man?