2021-07-31, 15:36
Medlem
Nu när Os är aktuellt så kom jag att tänka på C.O och undrar vad han sysslar med numera. Ett tag efter avslutad karriär så syntes han i media men nu, helt dött sedan några år tillbaka.

Vad har hänt, varför, o.s.v är tankar som kommer upp.
Ville han försvinna då pratet om Viljos sexutnyttjanden även, givetvis, skulle drabba honom, eller vad.
Citera
2021-07-31, 16:12
Medlem
LarryKoopas avatar
Han jobbar numera som bilförsäljare, säljer Fiat/Alfa Romeo i Kungsbacka på Auto Lounge.
Citera
2021-07-31, 16:26
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
(FB) Vart tog Kajsa Mellgren vägen? (Tråden om bortglömda föredettingar)
Citera
2021-07-31, 16:42
Medlem
note-its avatar
Är inte han manager nu förtiden. Sköter affärer åt Sarah Sjöström etc.
Citera
2021-07-31, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Är inte han manager nu förtiden. Sköter affärer åt Sarah Sjöström etc.

Nej han fick sluta i det bolaget när pandemin kom föra våren, började som bilförsäljare istället.
Citera
2021-07-31, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
(FB) Vart tog Kajsa Mellgren vägen? (Tråden om bortglömda föredettingar)

Nja, det är skillnad på "bortglömda föredettingar" och kändisar. Men ok, ibland är skillnaden hårfin
Min skillnad går vid ålder. C.O är inte, enligt mig, bortglömd föredetting.

Hursom, han är nu på tv men det är inspelat. Frågan kvarstår, vad hände, vad gör han nu, varför har han gjort valet att avstå den mediala uppmärksamheten.
Citera
2021-07-31, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarryKoopa
Han jobbar numera som bilförsäljare, säljer Fiat/Alfa Romeo i Kungsbacka på Auto Lounge.

Inget fel med ett vanligt kneg men inte fan trodde man att han någonsin skulle behöva ta ett. Han var ju på toppen av världen där ett tag i början/mitten på 00-talet med OS guldet 2004 som höjdpunkt. Borde han inte ha kunnat få ihop en karriär inom idrotten eller TV etc etc?
Citera
2021-07-31, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Inget fel med ett vanligt kneg men inte fan trodde man att han någonsin skulle behöva ta ett. Han var ju på toppen av världen där ett tag i början/mitten på 00-talet med OS guldet 2004 som höjdpunkt. Borde han inte ha kunnat få ihop en karriär inom idrotten eller TV etc etc?

Man får väll anta att han inte vill leva ett offentligt liv längre utan försvinna ut i anonymitet
Citera
2021-07-31, 17:51
Medlem
Kaustis avatar
Citat:

Han har nog så han klarar sig ekonomiskt. Det största problemet med idrottsstjärnor brukar vara tävlingsinstinkten, att dom levt hela sitt liv för att tävla och vara "framgångsrika". Såna personer har väldigt svårt att ställa om till att bli soffpotatisar efter karriären, så ett jobb kan bli mer som något att tävla vidare i istället för att bara jäsa.
Citera
2021-07-31, 22:41
Medlem
Readyfreddies avatar
Christian Olsson. Rätt slött att inte ens orka stava ordentligt i en rubrik.

Fint att han hållit ihop med sin dam i snart 20 år.
Citera
2021-07-31, 22:58
Medlem
geek12s avatar
Citat:

Tror inte han jobbar för att han är i jättebehov av pengar, utan mer det sociala samt att det verkar som att han vill leva rätt anonymt efter karriären.
Citera
2021-08-01, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Christian Olsson. Rätt slött att inte ens orka stava ordentligt i en rubrik.

Fint att han hållit ihop med sin dam i snart 20 år.

Jag får skylla på Google då jag Googlade hans namn innan jag postade för att få till namnet rätt då jag insåg, initialt, att korrekt stavande av hans namn är ett minfält.

Enligt tråden, så här långt, så jobbar han med bilförsäljning, intressant. Bra att, och om, han klarat livet som ickekändis efter karriären. Såg ett program strax efter trådstarten, huh, där C.O bland annat pratade om skiftet om idrottsgren. Tydligen så var höjdhopp det han egentligen brann för och ville därför byta när han upplevde tillvaron som idrottare som bäst.

Tyvärr så nämndes inte mycket om hans tankar om just detta byte då ett byte i det skeendet av hans karriär kan, och var, ödesdigert. Att ställa om kroppen, genom att träna annorlunda, efter många år av specifik vaneträning, kräver... mycket. Vi var många som förstod att det skulle bli... problematiskt. T.o.m världsrekordsinnehavaren var tveksam till hans byte, och detta såsom en genuin uppskattare av C.O och önskare av att han skulle överträffa världsrekordet. Men, C.O, gjorde det ändå.

Min, och mångas tankar är ju, förstod han allvaret i detta skifte eller, var det mer impuls. Att följa, uppta, sin ursprungsidè är bra tänk, och får en att mår bra här i livet, men min tanke är, förstod han, till fullo, de potentiella konsekvenserna av beslutet.

Vi var många som förstod att hans karriär som världsstjärna troligen var över via detta byte, förstod han det själv?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in