2006-06-03, 11:29
Medlem
Continental Ops avatar
Jag har köpt en påse kycklingnuggetar till ett mkt lågt pris av en massa ironiska skäl som jag inte kan förklara här. Tanken är att jag skall försöka göra någon form av "vuxen" maträtt med dessa.
Finns det någon vänlig människa här som kan ge tips på detta eller är såna här nuggetar bara barnmat som man bara kan värma i ugnen o käka frittar o ketchup till ?

fan det är datorjäveln som har särskrivit i ämnet inte jag!
Citera
2006-06-03, 11:52
Medlem
aquamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
Jag har köpt en påse kycklingnuggetar till ett mkt lågt pris av en massa ironiska skäl som jag inte kan förklara här. Tanken är att jag skall försöka göra någon form av "vuxen" maträtt med dessa.
Finns det någon vänlig människa här som kan ge tips på detta eller är såna här nuggetar bara barnmat som man bara kan värma i ugnen o käka frittar o ketchup till ?

fan det är datorjäveln som har särskrivit i ämnet inte jag!
Alltså jag måste bara få veta varför du köpte dem, det låter hemskt roligt.
Citera
2006-06-03, 12:10
Medlem
Bråkmakarns avatar
Ris med sötsur sås kanske. Inte så vuxet kanske.

Gör en het sås, koka en god och kryddig tomatsås?
Citera
2006-06-03, 12:22
Medlem
redbull72s avatar
Värm upp stekpannan, i med en rejäl klick smör, fräs i curry, stek nuggetsernanana, jättegott med ris o sweet and sour sauce, eller om du har mycket tid kan du ju sätta dej o peta bort friteringen o göra en wok med asiatiska grönsaker o nuggets o koka upp nudlar o sen blanda ner i wookien med soya o sweet and sour sauce.
Citera
2006-06-03, 13:23
Medlem
Hoffmeisters avatar
Experimentera lite med såna för några dagar sedan när jag inte hade mycket hemma. Gjorde en snabb marinad med olivolja, vitlök, lite citron juice, Jamaican jerk, S&P. Sen in i ugnen. Sen gjorde jag bara vanlig pasta till som jag hällde ner lite av marinaden till i slutet. Sen skar jag bara upp nuggetsen i skivor och mixa ner i pastan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in