2021-07-30, 16:30
Medlem
Barn (0-10 år) har fan NOLL respekt för sina föräldrar. Såg i helgen en tragisk ursäkt till pappa som försökte få med sin kanske sexåriga dotter från lekplatsen. Den tönten bad snällt och försökte resonera med flickan men hon FULLSTÄNDIGT struntade i honom.
Lycka till sen i tonåren😃
Har man aldrig haft respekt för föräldrarna tidigare lär man inte få det då heller.
Jag har tre barn och det är FAN inget daltande de få gånger det behövs. Normalfallet är att jag har förtjänat deras respekt och de lyssnar på mig och respekterar mig. Eftersom vi har en trygg relation hittar vi lätt tillbaka även efter en tuff utskällning eller ett fysiskt ingripande.

Skaffa er lite jävla stake svenska föräldrar!
Citera
2021-07-30, 17:56
Bannlyst
Ingår hedersmord i din kultur?
Citera
2021-07-30, 18:12
Medlem
GoatPunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kovid19
Barn (0-10 år) har fan NOLL respekt för sina föräldrar. Såg i helgen en tragisk ursäkt till pappa som försökte få med sin kanske sexåriga dotter från lekplatsen. Den tönten bad snällt och försökte resonera med flickan men hon FULLSTÄNDIGT struntade i honom.
Har man aldrig haft respekt för föräldrarna tidigare lär man inte få det då heller.
Jag har tre barn och det är FAN inget daltande de få gånger det behövs. Normalfallet är att jag har förtjänat deras respekt och de lyssnar på mig och respekterar mig. Eftersom vi har en trygg relation hittar vi lätt tillbaka även efter en tuff utskällning eller ett fysiskt ingripande.

Hur lär man en 0 åring om respekt?
Citera
2021-07-30, 19:18
Medlem
RegnbagsLindas avatar
Tragiskt är det dock när föräldrar misshandlar sina barn... Det borde du också nämna. Barnaga till exempel.
Citera
2021-07-30, 19:27
Medlem
LoriLaughins avatar
Det är okej att höja rösten. Visa lite var skåpet skall stå.

Håller med trådstartaren, lite för mjäkigt ofta. Ungarna lever rövare och föräldrarna vågar inte ryta från.
Citera
2021-07-30, 20:45
Medlem
askungens avatar
Håller med trådstartaren också. De flesta ungar gör precis vad de vill. De blir odrägliga svin som vuxna.
Citera
2021-07-30, 20:46
Medlem
karlgunnars avatar
Det är inte misshandel att bära iväg sitt barn
Citera
2021-07-30, 20:51
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kovid19

Hoppas du inte finns på riktigt. Gör du det är du en vidrig människa.

Om du finns, lyder dina barn för att du är elak och volatil.
Citera
2021-07-30, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone

Jag är i högsta grad verklig😃
Som jag skrev är det inte ofta jag behöver ryta till eller ta dem under armen och gå iväg men det har hänt. Höja rösten gör jag dock ofta - det ingår i en god uppfostran anser jag.
Jag respekterar dem och de respekterar mig.
Citera
2021-07-30, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RegnbagsLinda
Tragiskt är det dock när föräldrar misshandlar sina barn... Det borde du också nämna. Barnaga till exempel.

Varför skulle jag nämna det? Att ta sitt barn i armen eller lyfta bort det är inte barnmisshandel.
Citera
2021-07-30, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone

Hur ska du ha det? Ska barn lyda vuxna eller inte?
Citera
2021-07-30, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldIsBack
Ingår hedersmord i din kultur?

Nej men heder.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera