2021-07-29, 20:55
Bannlyst
någon påstår sig ha min app och utpressar mig nu med att försöka sälja den, eftersom utvecklaren som jag jobbade med inte längre svarar så känner jag att jag behöver ändra signing keys på den, och jag undrar hur jag gör detta om jag inte ens har källkoden till den senaste versionen, någon sa att den går att extrahera från en apk, kan någon hjälpa mig med detta och ge mig råd vad jag ska göra i den här situationen, utpressaren har inte visat något bevis på att han har källkoden men jag tror inte han ljuger så vad ska jag göra nu?
2021-07-29, 21:07
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzcool
någon påstår sig ha min app och utpressar mig nu med att försöka sälja den, eftersom utvecklaren som jag jobbade med inte längre svarar så känner jag att jag behöver ändra signing keys på den, och jag undrar hur jag gör detta om jag inte ens har källkoden till den senaste versionen, någon sa att den går att extrahera från en apk, kan någon hjälpa mig med detta och ge mig råd vad jag ska göra i den här situationen, utpressaren har inte visat något bevis på att han har källkoden men jag tror inte han ljuger så vad ska jag göra nu?

The fuck?

Du har inte källkoden till appen du själv gjort?
2021-07-29, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
The fuck?

Du har inte källkoden till appen du själv gjort?

jag har en äldre, men eftersom jag anlitade andra för det så har jag inte den senaste nej eftersom den arbetades fortfarande på men ja det var dumt att lita på andra, litade på utvecklaren jag arbetade med eftersom han erbjöd sig gratis innan jag själv ville betala honom för att jag ansåg att det är för mycket arbete
Senast redigerad av zzcool 2021-07-29 kl. 21:14.
2021-07-29, 21:57
Moderator
vhes avatar
Detta behandlar samma ärende som (FB) någon påstår ha källkoden till min app och vill sälja den. Eftersom det här är ett pågående drama där bakgrunden är relevant känns det rimligt att hålla diskussionen i en tråd.

Vi låser den här, och hänvisar tillbaks till tråden i länken ovan.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in