2021-07-29, 19:36
Medlem
Guldgrodans avatar
Om du hade en miljon att investera där risk reward var det enda som räknades, hur hade du gjort?
Citera
2021-07-29, 20:43
Medlem
Som du formulerar frågan hade jag nog valt att köpa ether för halva beloppet. En slags lottsedel men med möjlighet till fantastisk utväxling. Andra halvan hade jag valt att ha på banken, för att garanterat inte förlora mer än hälften.
Citera
2021-07-29, 20:43
Medlem
nakamotos avatar
Jag hade köpt in mig i flera olika junior miners som inte är i full produktion än men har potential att nå dit inom några år.
Citera
2021-07-29, 20:55
Medlem
hängballens avatar
Bear olja, måste gå ner nu.
Citera
2021-07-29, 21:17
Medlem
Guldgrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nakamoto
Jag hade köpt in mig i flera olika junior miners som inte är i full produktion än men har potential att nå dit inom några år.

Va är de för nåt då?
Citera
2021-07-30, 00:04
Medlem
Jag har mer än en miljon att investera. Eftersom jag har ett jobb och inte behöver pengarna än på minst 10 år har jag 100% aktier. Köper endast lönsamma, växande bolag med tydliga konkurrensfördelar och försöker vara långsiktig.

De pengar du behöver inom tre år tycker jag inte ska vara på börsen. Annars är väl rådet att investera i tillgångar du förstår. Själv ser jag t.ex. inte riktigt grejen med krypto och har därför valt att stå utanför.
Citera
2021-07-30, 00:07
Medlem
Guldgrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SWAG99
Jag har mer än en miljon att investera. Eftersom jag har ett jobb och inte behöver pengarna än på minst 10 år har jag 100% aktier. Köper endast lönsamma, växande bolag med tydliga konkurrensfördelar och försöker vara långsiktig.

De pengar du behöver inom tre år tycker jag inte ska vara på börsen. Annars är väl rådet att investera i tillgångar du förstår. Själv ser jag t.ex. inte riktigt grejen med krypto och har därför valt att stå utanför.

Ok, alla åsikter är kul läsning. Väldigt öppen fråga, tycker bara det är intressant att se hur folk gör med sina pengar
Citera
2021-07-30, 09:29
Medlem
Crypto är väl lättaste svar, men förstår man på sig risk kan man köra en högrisk strategi som ger massor.

Du kan på någon månad / några månader skapa 1000-10.000% avkastning.

Dock är risken hög så att du kommer blåsa kontot några gånger. Men modellen bygger på du stoppar in 5-10% av kapital varje gång endast.

Blåser du kontot startar du om. Och dom gånger du hinner komma så långt kontot börjat växa har du ut insatsen så du har kan börja om utan behöva ta från kapital. Sedan dom gånger blir rätt och kontot växt 1000-10.000% ta ut minst halva vinsten.

En löpande strategi kan vara sätt upp strategi med nytt konto varje veckan eller månad och rulla runt.
Citera
2021-07-30, 12:03
Medlem
Guldgrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syserror
Crypto är väl lättaste svar, men förstår man på sig risk kan man köra en högrisk strategi som ger massor.

Du kan på någon månad / några månader skapa 1000-10.000% avkastning.

Dock är risken hög så att du kommer blåsa kontot några gånger. Men modellen bygger på du stoppar in 5-10% av kapital varje gång endast.

Blåser du kontot startar du om. Och dom gånger du hinner komma så långt kontot börjat växa har du ut insatsen så du har kan börja om utan behöva ta från kapital. Sedan dom gånger blir rätt och kontot växt 1000-10.000% ta ut minst halva vinsten.

En löpande strategi kan vara sätt upp strategi med nytt konto varje veckan eller månad och rulla runt.

Ok så om du har 5% och började idag med första försöket, 50 lax. Vad skulle du handlat med?
Citera
2021-07-30, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldgrodan
Ok så om du har 5% och började idag med första försöket, 50 lax. Vad skulle du handlat med?

Du gör inte strategi manuellt du låter en robot handla den 24/5. Du gör bara backtest innan och optimerar avkastning till risk. Man får i regel större avvikelse i volatiliteten varje 3-6 månader. Så index och FX optimalt köra mot.
Citera
2021-07-30, 14:15
Medlem
Guldgrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syserror
Du gör inte strategi manuellt du låter en robot handla den 24/5. Du gör bara backtest innan och optimerar avkastning till risk. Man får i regel större avvikelse i volatiliteten varje 3-6 månader. Så index och FX optimalt köra mot.

Förstår inte vad du menar?
Citera
2021-07-30, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldgrodan
Förstår inte vad du menar?

Krävs veta hur man gör detta för ska funka och hur marknaden funkar och agerar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in