• 2
  • 3
2021-07-31, 16:31
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Vill hon inget sånt är jag okej med att bara vara vän. Men det lär ju bli konstig stämning i så fall om jag säger att jag är kär i henne.
Behöver det inte bli. Eller, till en början kan det väl bli det, men sen kan hon ändå vilja fortsätta med dig som vän. Har själv varit med om det och din situation så som du beskriver den påminner mycket om den sitsen hon och jag var i.

Vi hängde ihop rätt många år som vänner, allt fungerade väldigt bra mellan oss, även om det ibland kändes jobbigt att vara i "friend zone", men hellre det än att bli dissad helt.

Nu har hon dock flyttat så vi ses inte lika mycket längre.

Ser fram emot en uppdatering från dig. Lycka till!
Citera
2021-07-31, 21:19
Avstängd
Craiggs avatar
Lovar att ge er en uppdatering på måndag. Hinner inte nu då jag är på weekendresa med familjen.

Tack för svar btw!
Citera
2021-08-09, 21:35
Avstängd
Craiggs avatar
Kort uppdatering:

Det gick inte så bra med denna tjej. Vi har bråkat på sistone. Vill dock inte ge detaljer riktigt än, då jag inte är säker på om det är slut "på riktigt" ännu. Så jag väntar med att säga för mycket.
Det handlar i alla fall om hennes personlighet, hon är inte alls den jag trodde hon var.

Mer senare...
Citera
2021-08-10, 10:18
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Kort uppdatering:

Det gick inte så bra med denna tjej. Vi har bråkat på sistone. Vill dock inte ge detaljer riktigt än, då jag inte är säker på om det är slut "på riktigt" ännu. Så jag väntar med att säga för mycket.
Det handlar i alla fall om hennes personlighet, hon är inte alls den jag trodde hon var.

Mer senare...

Fetat.
Tack för uppdateringen. Få personer är det. Det tar tid att lära känna någon och denna tjej verkade redan från början vara ambivalent. Hon känner med stor sannolikhet inte sig själv heller särskilt väl.

// CC
Citera
2021-08-10, 19:31
Medlem
[QUOTE|76722510]Lägg in stöten. Då får du svar direkt och kan gå vidare.[/quote]

Verkar inte som att han kom så långt. Tack för uppdateringen ändå!
Citera
2021-08-16, 11:20
Avstängd
Craiggs avatar
Okej, lite fler detaljer kan ni nu få.

Vår träff blev inställd av diverse skäl, men vi sågs ändå redan dagen efter. Vi sågs på krogen av ren slump. Hon var redan på krogen med sina vänner när jag kom dit, och när hon ser att jag kommit dit så ger hon mig en stor kram. Hon verkar glad över att se mig.

Timmarna går, vi umgås inte särskilt mycket med varandra just där och då, för hon var ju där med sina vänner och jag var där med mina. Krogen har ju sina restriktioner om max 4 pers per bord nu under covid, så vi fick följa det. Men jag och tjejen bestämde oss lite löst att vi skulle åka samma spårvagn hem sen.

I alla fall. Lite senare på kvällen ser jag att hon håller på med en annan kille mitt framför ögonen på mig. De strular verkligen på riktigt. När jag såg det var det verkligen för mycket för mig att ta in. Jag sa till mina vänner att nu drar jag fan hem, utan att säga varför. Jag drar ut från lokalen och börjar GÅ hem, dels behövde jag nu ta en långpromenad för att rensa tankarna och dels ville jag inte riskera att möta henne på vagnen. Tidigt på morgonen skriver hon och frågar vart jag är. Jag svarar inte.

Dagen efter konfronterar jag henne, säger att jag blev sårad av det jag såg. Hon står dock på sig och vi börjar bråka en hel del på sms. Sen var det dött i några dagar, tills jag bestämmer mig för att försöka rädda detta igen. Då säger hon att hon inte vet om hon orkar ödsla tid på mig nå mer.

Sen har inte jag skrivit något mer. Nu ligger bollen hos henne. Jag hoppas någonstans innerst inne att jag och hon kan återgå till det normala igen, även om hon sårat mig. För denna tjej är verkligen mitt drömideal. Samtidigt finns det en sida av henne som inte lockar mig alls längre. Jag vet inte. Hjärnan säger ja men hjärtat säger nej.
Citera
2021-08-16, 14:55
Medlem
Citat:
Okej, lite fler detaljer kan ni nu få.

Vår träff blev inställd av diverse skäl, men vi sågs ändå redan dagen efter. Vi sågs på krogen av ren slump. Hon var redan på krogen med sina vänner när jag kom dit, och när hon ser att jag kommit dit så ger hon mig en stor kram. Hon verkar glad över att se mig.

Timmarna går, vi umgås inte särskilt mycket med varandra just där och då, för hon var ju där med sina vänner och jag var där med mina. Krogen har ju sina restriktioner om max 4 pers per bord nu under covid, så vi fick följa det. Men jag och tjejen bestämde oss lite löst att vi skulle åka samma spårvagn hem sen.

I alla fall. Lite senare på kvällen ser jag att hon håller på med en annan kille mitt framför ögonen på mig. De strular verkligen på riktigt. När jag såg det var det verkligen för mycket för mig att ta in. Jag sa till mina vänner att nu drar jag fan hem, utan att säga varför. Jag drar ut från lokalen och börjar GÅ hem, dels behövde jag nu ta en långpromenad för att rensa tankarna och dels ville jag inte riskera att möta henne på vagnen. Tidigt på morgonen skriver hon och frågar vart jag är. Jag svarar inte.

Dagen efter konfronterar jag henne, säger att jag blev sårad av det jag såg. Hon står dock på sig och vi börjar bråka en hel del på sms. Sen var det dött i några dagar, tills jag bestämmer mig för att försöka rädda detta igen. Då säger hon att hon inte vet om hon orkar ödsla tid på mig nå mer.

Sen har inte jag skrivit något mer. Nu ligger bollen hos henne. Jag hoppas någonstans innerst inne att jag och hon kan återgå till det normala igen, även om hon sårat mig. För denna tjej är verkligen mitt drömideal. Samtidigt finns det en sida av henne som inte lockar mig alls längre. Jag vet inte. Hjärnan säger ja men hjärtat säger nej.

Nej. Bara nej. Lyssna på ditt hjärta. Hade hon velat ha dig hade hon aldrig hånglat upp en annan kille och definitivt inte framför dig. Du förtjänar bättre än så.
Citera
2021-08-16, 22:22
Avstängd
Craiggs avatar
Sant. Samtidigt känms det synd att försöka glömma henne. För i övrigt uppfyller hon mitt drömideal.
Citera
2021-08-16, 22:45
Medlem
Citat:
Träffade en tjej nu i början av juli ute på krogen, snackade en del och vi kände att vi klickade ganska bra med varandra så vi la till varandra på sociala medier. Vi är båda 25-30 år gamla.

Vi har skrivit med varandra nästan dagligen sen dess och jag känner att jag har en connection till denna människa. Vi har pratat om väldigt djupa samtalsämnen, ganska personliga sådana. Hon nämnde att hon sagt saker till mig som hon inte brukar säga till folk.

Vi har setts 3 gånger nu totalt, hon hinner inte träffas så ofta då hon har dubbla jobb och jobbar många timmar, vilket jag kan köpa. Hon har alltid tackat ja till alla mina inviter. Jag har upplevt det som att vi trivs ihop, hon skrattar åt mina skämt och vi har haft kul.

Ett stort bakslag jag fick är att hon sa att hon kanske inte orkar ha någon relation just nu. Lite senare verkade hon ha ändrat sig och sa att när hon träffar någon "kan det sluta hur som helst". Låter väldigt oregelbundet. Ett annat bakslag är att jag har försökt flörta med henne några gånger men hon flörtar inte tillbaka. Inte heller har hon gett mig några direkta komplimanger.

Men vi skriver som sagt varje dag. Hon skriver först ibland, och det är väldigt många och detaljrika meddelanden också, ibland skickar hon bilder. Hon tycker uppenbarligen om att prata med mig. Vi har även pratat mycket om sex.

Vi har bestämt att vi ska ses igen på fredag (alltså imorgon). Bör jag kanske försöka lägga in en stöt imorgon? Jag får blandade vibbar från henne och vet inte riktigt hur jag ska agera.

Va tråkigt! Har varit i en liknande situation. Inte alls kul…. Speciellt när det är främst den andra som visar först intresse oh så blir allt pannkaka. Han var iof 12 år äldre än mig oh jag är 24
Citera
2021-08-17, 12:38
Avstängd
Craiggs avatar
Jag vet inte om jag överreagerar, eller om jag borde reagera såhär. Jag blev i alla fall sårad. Och jag har svårt att släppa henne, tänker på henne stora delar av dagarna.
Citera
2021-08-17, 12:56
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Sant. Samtidigt känms det synd att försöka glömma henne. För i övrigt uppfyller hon mitt drömideal.

Citat:
Jag vet inte om jag överreagerar, eller om jag borde reagera såhär. Jag blev i alla fall sårad. Och jag har svårt att släppa henne, tänker på henne stora delar av dagarna.

Knixet är att du inte är hennes drömideal. I alla fall inte just nu. Förstår att det känns. Din reaktion är inte alls konstig. Vi är många som har upplevt samma sak. Du hade en annan tanke än vad hon hade. För henne var du en kompis, inget annat. Tror inte hon hade betett sig på det sättet framför dig annars. Tjejer är duktiga på att ha killkompisar. Vi killar är generellt inte lika bra att ha tjejkompisar även om jag själv har flera.

Förstår att det är svårt att släppa. Bästa lösningen är som alltid att göra annat. Träna, träffa kompisar, spela spel. Allt som gör att du slipper tänka.

Vill du ändå fundera. Fundera på om hon egentligen var så j-kla bra, om du nu lite mer objektivt ser på saken. Få personer man träffar är det vid en närmare granskning.

// CC
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in