Jag var ute i somras för att inhandla för första gången svart afghan - var riktigt taggad och glad! Mest också för att jag fick tag på det via en sådan slump; blev uppringd när jag var inne i en zoo-butik: "
Hallå?".
"Aaa, tja fan, Simon sa att du är flummare, ere sant eller?". "
Jaa, joo, det är det; vem är det?". "Fan vad nice, jo, jag heter Erik och har lite svart afghan här, jag undrar om du vill köpa?" Etc.
Går iväg och köper en femma, och en tia till mina tre andra kompisar. En annan kompis som heter Kalle hängde på, och såklart rökte vi två seal-the-deal joints med dealern, speciellt då det var svart affe
Efter det här rör vi oss i centrum, med en önskan som jag antar var att handla något.
När vi kommer dit gör vi vårat och vänder om för att ta oss ut igen, och där är en stor "snurrande pryx som man går ut igenom, ej en svängdörr, den går på automatik"-sak.
Vi ställer oss och väntar på att öppningen ska vända sig mot oss, och såhär var det för mig: Vi står, öppningen är på andra sidan.. Väntar lite.. väntar lite..
BAM! Min näsa, armbåge och mitt knä känns allihopa helt krossade, och min näsa brinner. Jag hade helt random sprungit, så gott jag kunde på de två metrarna som var till snurr-prylen, rakt in i glaset och krossat min näsa och mina andra två lemmar
Vad värre var, var att öppningen var
fortfarande på andra sidan, så det var inte ens så att jag bara
missade öppningen.
ALLA, och jag menar ALLA i inom de närmsta hundra meterna skrattade åt mig, däribland även min kompis, och det var jääävligt pinsamt just då.
Riktigt kul däremot!