Flashback bygger pepparkakshus!
2021-07-28, 18:59
Medlem
4yoonlys avatar
Vad tror ni nästa hemska sjukdom (eller relaterat) kommer vara som folk behöver oroa sig för?
Som jag ser det så tror jag vi får leva med Covid-19 (och alla dess varianter) i många år, kommer bli årliga sprutor osv.

Men vad blir nästa grej?

Svampen i Indien låter ju helt klart scary som attan, finns någon annan svamp jag läst om också som kan bli riktigt hemsk om den blir vanlig (men kommer inte ihåg mer). Förutsättningar för den Indiska svampen låter dock som den inte sprids så värst i alla fall till länder som vårt.

Men antibiotika resistenta bakterier tror jag kommer komma som en smäll på kinden snart, det kan säkerligen bli lika stort som Covid-19 om inte värre...

Vad tror ni? och varför?
Citera
2021-07-28, 19:14
Medlem
Mingla101s avatar
Skulle tippa på nån sjukdom som kräver livslång behandling, som HIV.
Citera
2021-07-28, 19:31
Bannlyst
antibiotikaresistens helt klart , det är redan under uppsegling och forskare har varnat länge för vad som kommer
Citera
2021-07-31, 23:59
Moderator
fredrik686s avatar
Då tråden ligger i medicin och hälsa så är ämnet begränsat till sådant också. Miljö och politik hör inte till denna forumdel.

/Mod
Citera
2021-08-01, 08:20
Medlem
Roidberts avatar
Antibiotikaresistens kommer att bli betydligt mer förödande än skämtet känt som Covid-19. Sjukdomar och infektioner som i dagsläget är mindre irritationer kommer att bli stora problem när de inte längre kan behandlas effektivt med antibiotika.
Citera
2021-08-01, 13:30
Medlem
Miljögifter + cocktaileffekten.
Antibiotikaresistens
Sedan kommer själva vaccinen mot covid få riktigt allvarliga följder. Det behövs inte släppas ut något nytt virus i världen. Allt går som planerat och är planerat sedan många många år tillbaka.
Citera
2021-08-01, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minddevil
antibiotikaresistens helt klart , det är redan under uppsegling och forskare har varnat länge för vad som kommer

Det är dock nya vaccin på gång mot bakteriella infektioner, baserade på rekombinanta proteiner. Intervacc har fått ett sådant godkänt mot kvarka, en hästsjukdom. Det ser mycket hoppfullt ut på den fronten, vi kommer troligtvis kunna vaccinera mot flera sjukdomar som kräver antibiotika. Intervacc är ett mycket seriöst företag, inte alls korrupta som Pfizer.
Citera
2021-08-04, 02:00
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Neurologiska sjukdomar.
Citera
2021-08-04, 02:03
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Neurologiska sjukdomar.

Och sockersjuka, dvs. diabetes.

MRSA är också ett stort hot.
Citera
2021-08-04, 17:27
Medlem
Sqeptisks avatar
Efter den här senaste influensavirus/vaccinations-hysterin ser jag inga som helst problem med att pandemiförklara stundande säsongs vanliga förkylningsvirus. Det går tyvärr inte att utesluta risken för att det uppstår en överdödlighet från vanligt förkylningsvirus nu när så många fått sitt naturliga immunförsvar nedsatt på grund av pågående pre-vaccinationskampanj.

Om ett halvår så vet vi....hoppas dock innerligt att jag har fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in