Själv har jag älskat alla Indiana Jones filmer och sett dem otaliga gånger från att jag var 8-9 år. Så jag har inte sett dem ifrån ett sådant kritiskt perspektiv och ser fram emot Indiana Jones 5.
Dock ser jag mycket hat kring detta, dels att fyran sög och att dem mjölkar film serien. Vad tycker ni på flashback om detta?
"Jakten på den försvunna skatten" går inte att toppa. Jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig när jag såg den första gången. Det var inte en död minut i filmen. Dom andra filmerna hade inte nyhetens behag.
Med detta sagt så kan det vara kul med en sista film. Harrison Ford är trots allt ingen ungdom längre.
För långt? De har passerat "för långt" för längesen Alla vet detta, men nog fan ska de försöka fortsätta mjölka. Filmerna om Indiana Jones är en trilogi och inget annat....
Jag tyckte inte att den sista var så dålig som så många andra, men nu räcker det. Det blir så plågsamt uppenbart att hollywood har tappat allt kreativt initiativ. Inget nytt kan komma ur ett maskineri som är så uppsvullet av investeringar och byråkrater.
Det enda som återstår är att ta en framgångsrik idé från decennier sedan och piska upp någon gammal skådis i pensionärsåldern. Gud förbjude att man skulle ha en originell filmidé, det riskerar ju att misslyckas. Och oavsett hur värdelös den nya starwarsindianaspiderman-filmen är så kommer de ändå kunna dra in mer cash på den än på nåt nytt.
De gör som de vill, man behöver inte vänta sig så mycket av det... Kommer nog se den, osäker om jag sett alla fyra hittills. Tre iaf, ok filmer, men man skulle nog sett dem när man var 5-10 för att de skulle vara bra.