2021-07-28, 12:08
Medlem
Själv har jag älskat alla Indiana Jones filmer och sett dem otaliga gånger från att jag var 8-9 år. Så jag har inte sett dem ifrån ett sådant kritiskt perspektiv och ser fram emot Indiana Jones 5.

Dock ser jag mycket hat kring detta, dels att fyran sög och att dem mjölkar film serien. Vad tycker ni på flashback om detta?
Citera
2021-07-28, 12:22
Medlem
sfrges avatar
Ja. Det har gått för långt. Eller så börjar man kanske bli för gammal för just denna sorts filmer.
Citera
2021-07-28, 12:30
Medlem
Turist i tidens avatar
"Jakten på den försvunna skatten" går inte att toppa. Jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig när jag såg den första gången. Det var inte en död minut i filmen. Dom andra filmerna hade inte nyhetens behag.
Med detta sagt så kan det vara kul med en sista film. Harrison Ford är trots allt ingen ungdom längre.
Citera
2021-07-28, 12:30
Medlem
Indiana Jones - åttioåringen som klev ut genom fönstret och försvann
Citera
2021-07-28, 12:35
Medlem
Logan5s avatar
Skall vi inte förbjuda dem över 50 att skriva romaner också ?

Alla dessa storkäftade filmkritiker... om de är så himla begåvade.... hur kommer det sig att de inte kan skapa egna filmer ?

Skillnaden mellan kreatör och kritiker är som skillnaden mellan arbetande förälder och kräsen skitunge.
Citera
2021-07-28, 12:37
Medlem
rtyuios avatar
Critical Drinker gav bästa analysen av vad han tror om filmen.

Indiana Jones 5 - Please Don't
https://www.youtube.com/watch?v=aJrLxO8CGRg
Citera
2021-07-28, 12:42
Avslutad
Personligen tycker jag att de tidiga Indy-filmernas stämning intimt hängde ihop med mellankrigstiden.

Att flytta det hela till 60-talet funkade dåligt i episod 4.

Kalla kriget är James Bonds tidsepok. Indy borde ha hängt hatt och piska på väggen när 2VK bröt ut.
Citera
2021-07-28, 12:51
Medlem
KungAllans avatar
För långt? De har passerat "för långt" för längesen Alla vet detta, men nog fan ska de försöka fortsätta mjölka. Filmerna om Indiana Jones är en trilogi och inget annat....
Citera
2021-07-28, 12:55
Avslutad
Inget större Indiana Jones fan kanske , sett De tre första och de är ju helt ok underhållning. Men vad jag hört var ju den senaste inte allt så bra.

Känns tyvärr som att denna kommer att försöka passera manteln. Gissar till någon yngre mer ”kompetent” kvinna som ska visa vart skåpet ska stå.

Tråkigt att de inte kan skapa nya karaktärer istället utan måste ta rygg på etablerade karaktärer. Nej en helt onödig film i min mening.
Citera
2021-07-28, 13:08
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Allt har sin tid, indy sin. Blir nästan alltid svårt att fånga samma känsla som när det begav sig, givetvis finns undantag t ex Cobra kai.
Citera
2021-07-28, 13:30
Medlem
Idumeas avatar
Jag tyckte inte att den sista var så dålig som så många andra, men nu räcker det. Det blir så plågsamt uppenbart att hollywood har tappat allt kreativt initiativ. Inget nytt kan komma ur ett maskineri som är så uppsvullet av investeringar och byråkrater.

Det enda som återstår är att ta en framgångsrik idé från decennier sedan och piska upp någon gammal skådis i pensionärsåldern. Gud förbjude att man skulle ha en originell filmidé, det riskerar ju att misslyckas. Och oavsett hur värdelös den nya starwarsindianaspiderman-filmen är så kommer de ändå kunna dra in mer cash på den än på nåt nytt.
Citera
2021-07-28, 14:24
Medlem
De gör som de vill, man behöver inte vänta sig så mycket av det... Kommer nog se den, osäker om jag sett alla fyra hittills. Tre iaf, ok filmer, men man skulle nog sett dem när man var 5-10 för att de skulle vara bra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in