2021-07-28, 11:25
Medlem
Tammers avatar
Jag skulle vilja öppna bakgrundsbilden på skrivbordet och redigera den i Photoshop, hur gör jag det?
Citera
2021-07-28, 12:49
Medlem
kl4sseKocks avatar
Va?
Leta upp var den ligger på hårddisken och öppna där ifrån.
Citera
2021-07-28, 16:41
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Va?
Leta upp var den ligger på hårddisken och öppna där ifrån.
Den finns inte på hårddisken, det är det sjuka. Om man går till menyn "bakgrund" så finns det fem bilder där. Jag kan välja vilken jag vill ha som bakgrund, men jag kan inte öppna dem i något program.
Låt säga att man har en bild på hårddisken som man väljer som bakgrund, sen råkar man slänga bilden. Ligger den ändå kvar som bakgrund? Är de möjligt? Var finns bakgrundsbilden rent fysiskt, en speciell mapp eller är de integrerade i systemet på nåt sätt?
Citera
2021-07-28, 17:10
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Den finns inte på hårddisken, det är det sjuka. Om man går till menyn "bakgrund" så finns det fem bilder där. Jag kan välja vilken jag vill ha som bakgrund, men jag kan inte öppna dem i något program.
Låt säga att man har en bild på hårddisken som man väljer som bakgrund, sen råkar man slänga bilden. Ligger den ändå kvar som bakgrund? Är de möjligt? Var finns bakgrundsbilden rent fysiskt, en speciell mapp eller är de integrerade i systemet på nåt sätt?
Om det er den "wallpaper" du använder just nu, kan du hitta den om du klistrar in denna stig i utforskaren:
%AppData%\Microsoft\Windows\Themes\CachedFiles
Citera
2021-07-29, 14:06
Välj att dölja skrivbordsikoner, aktivitetsfält och ta en skärmdump av skrivbordet som du sen öppnar i valfritt grafikprogg.
Citera
2021-07-29, 17:18
Medlem
C-->Windows-->Web, där ligger alla skrivbordsbakgrunder.
Citera
2021-07-29, 19:35
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
C-->Windows-->Web, där ligger alla skrivbordsbakgrunder.
Du har faktiskt rätt, dock finns inte den här bakgrundsbilden där. Det rör som om en bild jag tagit själv och använt som skrivbordsbakgrund. Jag tror att jag lagt in den som bakgrund och sedan råkar slänga själva originalet, men den ligger ändå kvar som bakgrund trots att bilden inte längre finns på datorn. Är detta ö h t möjligt?
Citera
2021-07-29, 19:48
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Du har faktiskt rätt, dock finns inte den här bakgrundsbilden där. Det rör som om en bild jag tagit själv och använt som skrivbordsbakgrund. Jag tror att jag lagt in den som bakgrund och sedan råkar slänga själva originalet, men den ligger ändå kvar som bakgrund trots att bilden inte längre finns på datorn. Är detta ö h t möjligt?

https://answers.microsoft.com/en-us/...%5CCachedFiles
Citera
2021-07-29, 19:58
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
https://answers.microsoft.com/en-us/...%5CCachedFiles
Suveränt, äntligen! Där var den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera