Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-07-28, 09:53
Medlem
Tammers avatar
Mycket irriterande: man skriver ett långt och utförligt inlägg i en tråd och klickar på "Skicka". Då står det: "du är inte inloggad", och när man då loggar in igen har det inlägg man skrivit försvunnit och man måste börja om igen. Fast då har liksom inspirationen försvunnit och man skiter i det.
Jag har ju uppenbarligen redan varit inloggad, annars kan man inte svara på ett ämne...
Citera
2021-07-28, 10:08
Medlem
VoktorDodkas avatar
Inget svar på din fråga men det är alltid en bra idé att kopiera texten innan man postar, i synnerhet om det är ett längre inlägg. Inte bara risken för att bli utloggad(jag har aldrig blivit utloggad) utan även för att det är så mycket problem med gateway och connection med mera, det går oftast att backa så finns texten kvar men att markera allt och kopiera tar inte många sekunder.

Jag antar att du checkar boxen "håll mig inloggad" när du loggar in.
Citera
2021-07-28, 10:27
Moderator
Arne.Ankas avatar
använder du chrome`?
Citera
2021-07-28, 10:28
Bannlyst
det problemet försvann för mej när man klickade i , kom i håg mej , vid inloggnings menyn
Citera
2021-07-28, 10:39
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Mycket irriterande: man skriver ett långt och utförligt inlägg i en tråd och klickar på "Skicka". Då står det: "du är inte inloggad", och när man då loggar in igen har det inlägg man skrivit försvunnit och man måste börja om igen. Fast då har liksom inspirationen försvunnit och man skiter i det. Jag har ju uppenbarligen redan varit inloggad, annars kan man inte svara på ett ämne...

Jag kopierar alltid längre inlägg innan jag klickar på knappen. Då är det bara att klistra in det på nytt om det blir något tekniskt strul.

Drabbas du av Bad Gateway etc. kan du ju iofs bara backa i browsern så finns ditt inlägg kvar.

Ett bra sätt att slippa bli utloggad när man skriver längre inlägg är att förhandsgranska med jämna mellanrum. Också nyttigt av andra skäl.
Citera
2021-07-28, 10:54
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag kopierar alltid längre inlägg innan jag klickar på knappen. Då är det bara att klistra in det på nytt om det blir något tekniskt strul.

Drabbas du av Bad Gateway etc. kan du ju iofs bara backa i browsern så finns ditt inlägg kvar.

Ett bra sätt att slippa bli utloggad när man skriver längre inlägg är att förhandsgranska med jämna mellanrum. Också nyttigt av andra skäl.
Bra idé att kopiera innan, ska börja med det.
Citera
2021-07-28, 11:07
Medlem
karlskrona1234s avatar
du har vpn som byter ip-adress då och då
Citera
2021-07-28, 11:11
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Bra idé att kopiera innan, ska börja med det.

Om du du skulle glömma det och råka bli utloggad, så öppna en ny flik där du skriver flashback.org och loggar in.

När du väl är inloggad igen så kan du återvända till den första fliken och trycka på backtangenten.

Simsalabim, så får du tillbaka det du skrivit in.
Senast redigerad av Meiji 2021-07-28 kl. 11:18.
Citera
2021-07-28, 16:31
Medlem
Noxyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
använder du chrome`?

Va e de för skitkommentar? Menar du att Chrome är att föredra eller att där är kända problem? Lite fylligare svar förväntas av moderatorer.
Citera
2021-07-28, 16:48
Medlem
Noxyls avatar
Citat:
Mycket irriterande: man skriver ett långt och utförligt inlägg i en tråd och klickar på "Skicka". Då står det: "du är inte inloggad", och när man då loggar in igen har det inlägg man skrivit försvunnit och man måste börja om igen. Fast då har liksom inspirationen försvunnit och man skiter i det.
Jag har ju uppenbarligen redan varit inloggad, annars kan man inte svara på ett ämne...

Jag tror det beror på att din 'session cookie' har hunnit bli ogiltig under tiden du författade ditt svar. Antingen för att du tog för lång tid på dig att skriva eller att du tex fått en ny IP medans du skrev. "Pil bakåt" för föregående sida borde funka för att rädda texten om du inte redan kopierat den som nån föreslog tidigare.
Citera
2021-07-28, 16:52
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noxyl
Jag tror det beror på att din 'session cookie' har hunnit bli ogiltig under tiden du författade ditt svar. Antingen för att du tog för lång tid på dig att skriva eller att du tex fått en ny IP medans du skrev. "Pil bakåt" för föregående sida borde funka för att rädda texten om du inte redan kopierat den som nån föreslog tidigare.
Det kan säkert också fungera, jag har dock börjat kopiera texten innan jag skickar den för säkerhets skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in