Citat:
Ursprungligen postat av
Postpurrgumman
Hej the drummer i bandet klagar på att jag spelar otight och pratar om att jag behöver fasta och hårda slag på trumman men tycker har han sagt att jag spelar bra förövrigt han är grym på många instrument då han är äldre än jag och övat desto mer. Det jag undrar är hur jag ska bli bättre utan det fast slagen i virvlan ? Jag är bra men har tappat motivationen på senare tid. Ett tag kunde jag sitta flera timmar varje dag en hel månad och lira bas. Men då hade jag mer motivatiion att fortsätta spela musik jag sörjer ensamheten det krävs att spela och öva på sitt instrument själv.
Sen har jag funderat på att först ladda ner och eventuellt köpa guitarpro men i vilken ände ska jag börja har man utbyte av det när man spelar i band. Tack alla ni underbara läsare på förhand. /purrgumman
I mina band brukar jag använda guitar pro och sen skicka filerna till de andra så att de ska kunna öva hemma och se ordentligt vad jag har tänkt mig och göra egna förändringar.
Om det gör dig bättre på ditt instrument vet jag inte, men det gör dig mer förberedd på repningarna.
Beror nog en del på vilken sorts musik det är, men finns det många olika partier i låtarna så är det kanon.