2021-07-30, 13:04
  #481
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Detta stämmer inte. I Zimbabwe finns det hur mycket pengar som helst men inte tillräckligt med mat.

Ja kamrat! Zimbabwean dollar finns det "hur mycket som helst" av i Zimbabwe men dom är dock värdelösa... https://en.wikipedia.org/wiki/Zimbabwean_dollar

När Zimbabwe var Rhodesia var det "Afrikas kornbod", men sen den socialistiska despoten mugabe tog över gick det käpprätt utför. socialisten kan inte tillskapa någonting överhuvudtaget, utan förmår endast att lägga beslag på, och förskingra, vad andra tillskapar. Förr eller senare får dock socialisten slut på "någon annans" pengar...

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Kanske det. Men denna "tillväxt" gör också att folk konsumerar otroligt mycket mer än vad de behöver vilket är katastrofalt för miljön.

Ja kamrat! Det bästa vore givetvis om inget alls konsumerades. T.ex. borde de som tillber miljöpartiets lära leva som dom lär och sluta konsumera syre, ty den miljöskadliga verksamheten deras andning utgör innebär ju emissioner av miljöskadlig koldioxid. Språktrattarna bör givetvis föregå med gott exempel.
Citera
2021-07-30, 13:11
  #482
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Men så stora kommer inte V att bli, så chilla.

Och inte kommer det kunna genomföras heller eftersom vi har marknadsekonomi globalt, då funkar inte planekonomi. Vi kommer kunna återta en del av folkets tillgångar som reats ut och visat sig vara misslyckanden.

Lönetagarfonderna var ju en jävla skit, men nu har vi baxat dem ända hit, som Kjell-olof Feldt diktade, och inte tror jag det finns nåt parti som tänker genomföra den baxningen på nytt. Det är inte läge, ingen vill ha det utom nån liten klick utopister.
Vänstern (V+SD+S) driver politiken att reglera, begränsa, beskatta privat näringsliv. Resultatet blir reducerad tillväxt. 0-tillväxt i slutändan.

Desto större V blir desto mer hänsyn kommer man ta till den politik V driver.

Bara se vad som hände för någon månad sedan.
V önskar inte se (synnerligen begränsad) marknadsprissättning för nyproducerade hyresrätter. Utan vill ha kvar den Sovjetiska modellen.
SD+KD+M bugade sig för V och underkastade sig deras önskemål. Antagligen lite motvilligt för M. Men SD gjorde det nog av glädje. De står nära V och har liknande strävanden.

SD står för nationalism och V för inskränkningar i kapitalism. Resultatet på sikt är att Sverige blir ett Nordkorea i Europa.
Det är resultatet.

Att vi inte hamnat där redan beror på att Fälldin, Bildt, Reinfeld som reverserat de strävanden som V+SD+S har.
Citera
2021-07-30, 13:24
  #483
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
"Kommunism 2.0"?
"Definition of insanity: Doing the same thing over and over again and expecting different results".
Fyndigt. Hur många gånger har du skrivit detta? Mer än tillräckligt? Vi får hoppas det.

Naturligtvis var det ett medvetet provocerande ordval, och jag noterar även hur vantolkat innebörden av det blev.

Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Praktisk tillämpning av den socialistiska läran leder ofrånkomligen till minskad total samhällsekonomisk nytta då inkompetenta kleptokratiska socialistiska politiker är notoriskt värdelösa vad gäller optimal resursallokering.
Uff, vilket jämrande. Flashback i ett nötskal. Men höger-högerextrem fundamentalism gör sig väl aldrig bra i text heller tänker jag.

Och visst kan vi se hur duktig du är på att hantera copy/paste funktionen (igen). Trots det, och oavsett vilka svulstiga fraser du lyckas kopiera ihop; kring societetens tidigare kriminella handlag, så landar ändå inte poängen riktigt där den ska. Blir lätt så när jämförelser haltar och grova överdrifter brukas.
Citera
2021-07-30, 13:33
  #484
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Det är ingenting som står skrivet i V:s partiprogram så jag utgår ifrån att du har hittat på det fetade?
Det har ju visats tidigare i tråden. Varför måste jag dra fram det igen.
https://www.vansterpartiet.se/resursbank/partiprogram/
De rättigheter som springer ur ägandet måste begränsas och ägandet i sig övergå till gemensamma former.


När ägandet övergår till gemensamma former så kan inte du ha ett eget företag. Det måste du väl ändå begripa.

(V är ett parti som vid början av 60-talet skulle införa enparti-stat. Även om dom har modifierat formuleringarna en aning så är ju inriktningen klar).

Citat:
Ursprungligen postat av eleveneleven
Lööf jävla häxa
Vänstern visar sin förmåga till sakliga resonemang.
Citera
2021-07-30, 13:34
  #485
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Men det är ju för att jag tycker det är urballat. Det är ingen anklagelse mot någon enskild person.

Vad sossarna vill och vad sossarna får så lov att gå med på är inte samma sak. De kan inte genomföra sin politik eftersom de måste ta hänsyn till MP och stödbenen V, L och C.

Det är ju en jätteknäpp politisk situation vi har, en sosseregering som tvingats föra högerliberal politik. Det viktigaste verkar vara att hålla V och SD utanför inflytande, men det sket sig ju när vi kom till marknadshyrorna.
Ingen har tvingat S att samarbeta med specifikt MP, C, L och V. Det har de valt helt själva. De hade kunnat välja andra samarbetspartier, så de måste helt ta ansvar för det själva.
Citera
2021-07-30, 13:38
  #486
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Det har ju visats tidigare i tråden. Varför måste jag dra fram det igen.
https://www.vansterpartiet.se/resursbank/partiprogram/
De rättigheter som springer ur ägandet måste begränsas och ägandet i sig övergå till gemensamma former.


När ägandet övergår till gemensamma former så kan inte du ha ett eget företag. Det måste du väl ändå begripa.

(V är ett parti som vid början av 60-talet skulle införa enparti-stat. Även om dom har modifierat formuleringarna en aning så är ju inriktningen klar).


Vänstern visar sin förmåga till sakliga resonemang.
Vi har också en direktlänk till Kamrat Sjöstedts egna ord:
https://youtu.be/euto3uADvpM

Men tyvärr verkar FiF sticka när han blir överbevisad...

Edit: Spara dessa två länkar någonstans så ni slipper söka upp dem nästa gång FiF eller någon annan påstår att V inte alls vill avskaffa den privata äganderätten.
__________________
Senast redigerad av JagheterHenrik 2021-07-30 kl. 13:42.
Citera
2021-07-30, 13:40
  #487
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Fyndigt. Hur många gånger har du skrivit detta? Mer än tillräckligt? Vi får hoppas det.

Naturligtvis var det ett medvetet provocerande ordval, och jag noterar även hur vantolkat innebörden av det blev.

Uff, vilket jämrande. Flashback i ett nötskal. Men höger-högerextrem fundamentalism gör sig väl aldrig bra i text heller tänker jag.

Och visst kan vi se hur duktig du är på att hantera copy/paste funktionen (igen). Trots det, och oavsett vilka svulstiga fraser du lyckas kopiera ihop; kring societetens tidigare kriminella handlag, så landar ändå inte poängen riktigt där den ska. Blir lätt så när jämförelser haltar och grova överdrifter brukas.
Kan inte du istället för att klaga på ordval berätta vart pengarna till välfärden ska komma ifrån om allt ägs gemensamt utan privata näringsidkare? Ska det finnas en magisk källa fyllt med guld och diamanter eller hur hade du tänkt?
Citera
2021-07-30, 13:47
  #488
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Kan inte du istället för att klaga på ordval berätta vart pengarna till välfärden ska komma ifrån om allt ägs gemensamt utan privata näringsidkare? Ska det finnas en magisk källa fyllt med guld och diamanter eller hur hade du tänkt?
Ett kinesiskt medborgarpoängsystem vore väl något? Då skulle inte moderaternas främsta skattesmitare och insiderhandlare få åtnjuta ett flärdfullt liv över huvud taget...vi kan börja där.
Citera
2021-07-30, 13:53
  #489
Medlem
Mycket folk som inte är svenskar får rösta varje år. Givetvis taktiskt
Citera
2021-07-30, 14:02
  #490
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Opion undersökningar innehåller ofta mycket. Men just VPK siffror var väldig säkre. Stalin njuter i sin grav.

Att v går bra är inte det minsta konstigt.
En politiker med stake. När såg vi det senast?
Citera
2021-07-30, 14:05
  #491
Medlem
I så fall en vänsterregering med stort muslimskt inflytande.
Citera
2021-07-30, 15:03
  #492
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Det går inte att lita på opinionsinstituten. De är en del av det vänsterliberala etablissemanget. Man håller ner högern och tar varje tillfälle att lyfta upp vänsterblocket. Som nu med V. Jag är övertygad om att SD ligger 2-4 procent för lågt. Borde ligga på 23-25% typ och vara Sveriges nu största parti. Och S och M båda ett par, tre procent bakom SD. På cirka 21%. Lita inte på siffrorna!
Folk bestämmer sig för ett politiskt parti när de är unga och ju äldre de blir desto mer skall till för att byta. Ulf Kristersson som förespråkade helt fri invandring när han var MUF-ordförande har genom sin nyfunna invandringskritik lockat tillbaka en del moderaterväljare som tröttnat på Reinfeldt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in