2021-07-27, 13:00
Medlem
Skulle byta från Telia till tele2 efter att en telefonförsäljare ringde mig (så jävla dumt). De hjälpte mig att kolla att min bindningstid hos Telia var slut och de bekräftade att så var fallet. Jag fick hem brev etc och fakturor. Sen så fick jag sms om att bytet inte gick igenom då jag var bunden hos Telia. Har nu i 3 timmar(!!!!) försökt att makulera fakturorna hos Tele2:s kundservice. Efter jag pratat 45 min med någon tjej så insåg hon att jag skulle prata med en annan avdelning och sa då att hon skulle koppa mig utan att jag skulle behöva sitta i kö. Blev kopplad - plats 59 i kön. Skjut mig. Har någon annan några bra eller dåliga erfarenheter? Med detta vill jag avskräcka folk från att ha med Tele2 att göra.
Citera
2021-07-27, 13:57
Medlem
Bytte från Tele 2 i vintras. Var ett jävla jobb att ha och göra med dem. Först togs mitt abonnemang bort innan jag fick sim kortet från Telia. Stod där utan nån form av kommunikation då mobila nätverket i lägenheten också gick på det abonnemanget. Fick då åka till en polare för att nyttja hans internet och kommunicera med internet supporten hos Tele 2. Tänkte bara be om att få ha abonnemanget ett par dagar till. Satt i kö 1 timme för att få svaret att det är omöjligt.

Fick bli kontantkort ett par dagar med laddat internet istället. Jävligt opassande tidpunkt var det med, då mäklaren precis startat en budgivning på min förra lägenhet.

Blir aldrig Tele 2 för mig igen
Citera
2021-09-14, 11:58
Medlem
Scalpings avatar
Tele2 suger, men mest pga deras värdelösa 4g täckning på landet
Citera
2026-08-06, 11:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Tele2 suger, men mest pga deras värdelösa 4g täckning på landet
Just det är jag på dom om just nu. Har gjort utökade tester och sett att deras hårdvara har inte ens kapacitet för kunderna de har, vilket jag fick tvinga dom att erkänna. De har allvarliga brister i hårdvaran. Men tar inget ansvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in