Citat:
Ursprungligen postat av
torran
Nja handlar mer om att få det bekräftat att jag har det av någon inom vården så att jag kan börja strukturera livet efter det och inse vilka saker som kommer vara utmaningar som behöver mer fokus och vilka områden jag är duktig på. Är generellt emot medicinering av ADHD i och med det är amfetaminpreparat och jag är en missbrukare haha.
Mvh
Torran
Lurkar lite i forumet då jag själv går i tankar på att börja trycka lite på grund av min ålder. Tränar natty och det blir 4-5 pass i veckan och varit så genom större delen av livet.
Har själv diagnosen och det enda jag behöver skapa struktur med är att ha prylar på sin plats, städat och allt i ordning i hemmet. Har jag inte saker på sin plats så blir det snabbt kaos om jag får ränna omkring och leta, det påverkar hela jävla dagen, gör mig sur, irriterad och ofokuserad.
Börjar morgonen bra, så flyter resten av dagen på i samma stuk. Arbetskläder, nycklar, snus, matlådor och allt annat MÅSTE jag lägga på samma plats kvällen innan. Annars är det lätt hänt att jag håller nycklarna i handen samtidigt som jag letar efter en dojja, och när jag hittat den så har jag hunnit slarva bort nycklarna och när jag letar efter nycklarna lyckas jag slarva bort ryggsäcken och så är hela dagen förstörd eftersom jag får ett
enormt rage när jag hamnar i såna situationer. Blir ibland så förbannad och besviken på mig själv att jag skiter i jobbet såna dagar och bara kör på gymmet.
Har också varit i ganska tungt missbruk tidigare i livet, bröt dock med det för länge sedan. Käkar concerta och det har aldrig varit några problem med det. Har testat alla olika doseringar av medicinen men märker att det bara räcker med 18mg för mig. Att träna gör mycket, sedan har jag ett arbete där jag är utomhus hela dagarna och jobbar med kroppen. Det kan nog vara mycket av anledningen till att jag inte behöver käka så höga doser av Concertan. Kanske hade varit annorlunda om jag varit stillasittande hela dagarna.