2024-09-25, 14:41
Medlem
torrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF3
Hej min son!

//Pappa

Nämen din gamla gubbe nu vart du tillbaka!

Mvh
Sonen
Citera
2024-09-25, 17:52
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torran
Nämen din gamla gubbe nu vart du tillbaka!

Mvh
Sonen

Javisst!
Citera
2024-10-01, 20:44
Medlem
torrans avatar
Såklart small det!

Ahrå gott folk då har man väll officiellt åkt på sin första skada. Har gått i några veckor och haft lite ont i vänstra knäet och sedan förra Onsdagen så fick jag en stenhård spark på knäet på thaiboxningen. Det är svårt att beskriva i text, men tänk att man smäller med ett gummiband, ja, lite de ljudet hörde man samtidigt som knäet totalt vek sig. 30 minuter senare sitter jag på ortopedakuten och får besked om att knäskålen gått ur led och ska vridas tillbaka. Ja, helvete, de gör fruktansvärt ont och med min historik av substanser så blir de fan inga smärtstillande. Det var en obeskrivlig smärta i ett par sekunder tills de blev helt svart och jag sedan vakna till med att den yxhuggande smärtan hade lagt sig medans jag hade en helt ny typ av stramade smärta upp jämte med lårmuskeln. Har inte fått det bekräftat men är rätt jävla övertygad att jag under processen av att vrida tillbaka knäskålen så att den var rakt fram istället för snett åt höger tuppade av. Men men, shit happends och jag har en mindre ruptur i senan som håller ihop lårmusklennoch knäet. Läkaren har sagt att det inte blir thaiboxning eller löpning på 1-2 månader, men trots hans fina examen på 5 år så vet att han inte att jag har ett ess i ärmen.. BPC157! Så jag hoppas på att vara tillbaka inom en månad.

Träningen har tills skadan flutit på som en dans på rosor, de har sprungits, thaiboxats och lyfts skrot flitigt och formen tar sig. Jag kör ju extremt låga doser för att vara mig, men trots baby-doserna tycker jag ändå att det ger en bra boost!

Haft en duktigt lång dag på jobbet och det var första dagen utan kryckor så har härdat en del smärta. Så det blir tyvärr inte en längre uppdatering än detta, förhoppningsvis blir det lite överkropp på gymmet till helgen.. men tills det blir det ligga i soffan!

Mvh
Torran
Citera
2024-11-25, 20:41
Medlem
Winny123s avatar
Citat:
Såklart small det!

Ahrå gott folk då har man väll officiellt åkt på sin första skada. Har gått i några veckor och haft lite ont i vänstra knäet och sedan förra Onsdagen så fick jag en stenhård spark på knäet på thaiboxningen. Det är svårt att beskriva i text, men tänk att man smäller med ett gummiband, ja, lite de ljudet hörde man samtidigt som knäet totalt vek sig. 30 minuter senare sitter jag på ortopedakuten och får besked om att knäskålen gått ur led och ska vridas tillbaka. Ja, helvete, de gör fruktansvärt ont och med min historik av substanser så blir de fan inga smärtstillande. Det var en obeskrivlig smärta i ett par sekunder tills de blev helt svart och jag sedan vakna till med att den yxhuggande smärtan hade lagt sig medans jag hade en helt ny typ av stramade smärta upp jämte med lårmuskeln. Har inte fått det bekräftat men är rätt jävla övertygad att jag under processen av att vrida tillbaka knäskålen så att den var rakt fram istället för snett åt höger tuppade av. Men men, shit happends och jag har en mindre ruptur i senan som håller ihop lårmusklennoch knäet. Läkaren har sagt att det inte blir thaiboxning eller löpning på 1-2 månader, men trots hans fina examen på 5 år så vet att han inte att jag har ett ess i ärmen.. BPC157! Så jag hoppas på att vara tillbaka inom en månad.

Träningen har tills skadan flutit på som en dans på rosor, de har sprungits, thaiboxats och lyfts skrot flitigt och formen tar sig. Jag kör ju extremt låga doser för att vara mig, men trots baby-doserna tycker jag ändå att det ger en bra boost!

Haft en duktigt lång dag på jobbet och det var första dagen utan kryckor så har härdat en del smärta. Så det blir tyvärr inte en längre uppdatering än detta, förhoppningsvis blir det lite överkropp på gymmet till helgen.. men tills det blir det ligga i soffan!

Mvh
Torran

Du kommer tillbaka min vän😁🫶🔥
Citera
2024-11-26, 13:02
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Nja handlar mer om att få det bekräftat att jag har det av någon inom vården så att jag kan börja strukturera livet efter det och inse vilka saker som kommer vara utmaningar som behöver mer fokus och vilka områden jag är duktig på. Är generellt emot medicinering av ADHD i och med det är amfetaminpreparat och jag är en missbrukare haha.

Mvh
Torran

Lurkar lite i forumet då jag själv går i tankar på att börja trycka lite på grund av min ålder. Tränar natty och det blir 4-5 pass i veckan och varit så genom större delen av livet.

Har själv diagnosen och det enda jag behöver skapa struktur med är att ha prylar på sin plats, städat och allt i ordning i hemmet. Har jag inte saker på sin plats så blir det snabbt kaos om jag får ränna omkring och leta, det påverkar hela jävla dagen, gör mig sur, irriterad och ofokuserad.

Börjar morgonen bra, så flyter resten av dagen på i samma stuk. Arbetskläder, nycklar, snus, matlådor och allt annat MÅSTE jag lägga på samma plats kvällen innan. Annars är det lätt hänt att jag håller nycklarna i handen samtidigt som jag letar efter en dojja, och när jag hittat den så har jag hunnit slarva bort nycklarna och när jag letar efter nycklarna lyckas jag slarva bort ryggsäcken och så är hela dagen förstörd eftersom jag får ett enormt rage när jag hamnar i såna situationer. Blir ibland så förbannad och besviken på mig själv att jag skiter i jobbet såna dagar och bara kör på gymmet.

Har också varit i ganska tungt missbruk tidigare i livet, bröt dock med det för länge sedan. Käkar concerta och det har aldrig varit några problem med det. Har testat alla olika doseringar av medicinen men märker att det bara räcker med 18mg för mig. Att träna gör mycket, sedan har jag ett arbete där jag är utomhus hela dagarna och jobbar med kroppen. Det kan nog vara mycket av anledningen till att jag inte behöver käka så höga doser av Concertan. Kanske hade varit annorlunda om jag varit stillasittande hela dagarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in