• 1
  • 2
2021-07-26, 17:59
Medlem
Tja!

Kratom huvudsakliga aktiva molekyl r mitragynine som omvandlas i levern(?) till 7-Hydroxymitragynine

7-Hydroxymitragynine r ca 30 gnger mer potent n mitragynine och 17 gnger mer potent n morfin!!!

Citat:
7-Hydroxymitragynine is an agonist at the μ-opioid receptor with a potency, calculated using pD values, that is 30-fold higher than that of mitragynine and 17-fold higher than that of morphine, respectively.

7-Hydroxymitragynine Kan syntas relativt ltt frn mitragynine genom oxidering med hjlp av UV-ljus.

Citat:
Previous studies had suggested the plant itself produced 7-hydroxymitragynine. Sames says the team could detect it by mass spectrometry, but only at very low concentrations. Instead, the team demonstrated that sunlight and oxidizing conditions can convert about half of the mitragynine in solution to 7-hydroxymitragynine. And sunlight alone can convert about 8% of the mitragynine. Therefore, the team concluded that storage conditions can affect the potency of an extract by increasing the amount of the oxidized alkaloid.

7% omvandlas om du bara lmnar kratomet/mitragynine i solen

Hr r en synt som lyckas omvandla 58%

Citat:
7-Hydroxymitragynine: Photooxidation Under O2. A solution of mitragynine (20.0 mg, 0.0500 mmol) and rose bengal Na salt (0.5 mg) in MeOH (0.30 mL) was irradiated with a 500 halogen work lamp at 0 C under O2 atmosphere for 1.5 h. Additional MeOH (0.30 mL) and a solution of Na2S03(30.0 mg, 0.240 mmol) in water (0.27 mL) were both added, and the pink mixture was stirred vigorously at room temperature until mass spectrometry indicated the disappearance of the hydroperoxide intermediate (5 h) . The reaction was then diluted with water (2 mL) and extracted with Et20 (3 x 2 mL) . The combined organics were washed with water (2 x 2 mL) and brine (2 mL) , dried over Na2S0 , and concentrated to provide a foamy orange-brown solid (17.9 mg) . The yield of product contained in this material was determined by NMR using mesitylene as an internal standard (58% yield) .

Klla: https://www.reddit.com/r/TheeHive/co...tent=post_body

Min plan r att lsa 20 g kratom i 20 ml vodka tillsammans med 1-2 g citronsyra och lta det st och dra sig i solen i en vecka!

Ett annat alternativ hade varit att lsa ca 20g kratom i iso propanol sen filtrera lsningen och avdunsta ison. Sen lsa mitragynine i iso igen och bubbla syre genom lsningen samtidigt som man belyser det med en uv-lampa/solen.

Vad tror ni?
Senast redigerad av LSD-Lars 2021-07-26 kl. 18:13.
Citera
2021-08-19, 11:11
Medlem
https://www.reddit.com/r/kratom/comm...speciosa_will/

Blev inspirerad av denna post om att du kan extrahera genom aceton extraktion.

Hllde i ca 3-4 matskedar i en glasburks och hllde p med ca 0,4 dl aceton.

Lt de st och dra i 10 timmar.

Extraherade genom kaffefilter -> avdunstade acetonet och skrapade upp det som blev kvar.

Det blev ca 1-2 g grn skimrande kristallskrap.

Testade snorta en fet lina av det men knde inget strre effekt. Dagen efter drog jag 2 feta linor men fick ingen strre effekt.

jag misstnker att aceton extrakt inte r aktivt nasalt d mitragynine mste frst ner i levern fr att metaboliseras till 16-carboxymitragynine.

Tror inte kratomet jag extraherade p innehll speciellt mycket 7-hydroxymitragynine d det inte var speciellt potent.

Nsta experiment:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31897484/

Enligt artikeln ovan s omvandlas Mitragynine till 16-carboxymitragynine i basisk lsning. Jag ska testa att ta en matsked kratom tillsammans med vatten som r mttat med bikarbonat. Lta det st och dra i ngon timme och sen dricka det. Min teori r att den ltt basiskalsningen kommer omvandla Mitragyninet till 16-carboxymitragynine och drmed inte behva ta vgen genom levern fr att bli aktivt.

Funkar inte det ska jag fixa rent natriumhydroxid eller kaliumhydroxid och reagera det Mitragyninet.
Senast redigerad av LSD-Lars 2021-08-19 kl. 11:15.
Citera
2021-08-21, 04:13
Medlem
Intressant! Har sjlv funderat p att experimentera med Mitragynine men det har aldrig riktigt hnt.

Ska du gra en basisk lsning s kan du gra om ditt bikarbonat till natriumkarbonat genom att lgga det i ugnen p runt 200 grader. Natriumkarbonat har ett hgre pH vilket kanske leder till att en strre mngd Mitragynine konverteras?

Drick dock inte en lsning med Natriumkarbonat!

Dessutom s rekommenderar jag inte att bubbla rent syre genom isopropanol d det r jvligt brandfarligt
Senast redigerad av Likbil420 2021-08-21 kl. 04:19.
Citera
2022-04-11, 19:08
Medlem
Treantprotectors avatar
Hur har det gtt med experimenten?
Citera
2022-09-20, 21:23
Medlem
jomennogardetsas avatar
Kratom som bestrlats med ultraviolett ljus en hel sommar har nu testats.
Behll samma sort i en annan burk som inte ftt ligga i solen sedan juni mnad.
Kratomet som har legat i solljus r BRA jvla mycket starkare. Avsevrt. Knns som natt och dag. Det har dessutom blivit brunt, min fru sa varfr dricker du kakao?

S studier och forskning som ptalat att Kratomets alkaloider frstrks och rentav omvandlas till en starkare variant av sig sjlv, stmmer sledes fullt ut.

Somnade sittande av 5g, det kan jag lova inte har hnt en endaste gng sedan denna gosse bar blja. 5g av den som frvarats inne mrkt och svalt gav mig huvudvrk och ett vagt illamende.

S nu blir det att gra som amerikanerna, lta Kratomet ligga utstrtt p ett fat under ett UV-lysrr.

Det gr en sn mrkbart avsevrd skillnad i styrkan.
Citera
2022-09-21, 16:46
Medlem
JagSettKungenNakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jomennogardetsa
Kratom som bestrlats med ultraviolett ljus en hel sommar har nu testats.
Behll samma sort i en annan burk som inte ftt ligga i solen sedan juni mnad.
Kratomet som har legat i solljus r BRA jvla mycket starkare. Avsevrt. Knns som natt och dag. Det har dessutom blivit brunt, min fru sa varfr dricker du kakao?

S studier och forskning som ptalat att Kratomets alkaloider frstrks och rentav omvandlas till en starkare variant av sig sjlv, stmmer sledes fullt ut.

Somnade sittande av 5g, det kan jag lova inte har hnt en endaste gng sedan denna gosse bar blja. 5g av den som frvarats inne mrkt och svalt gav mig huvudvrk och ett vagt illamende.

S nu blir det att gra som amerikanerna, lta Kratomet ligga utstrtt p ett fat under ett UV-lysrr.

Det gr en sn mrkbart avsevrd skillnad i styrkan.

Wow! Spnnande forskning!

Jag blir sugen p att kpa en uv lamp/vxt lampa

Sprida ut ett tunt lager av rd kratom p aluminiumfolie och dr efter belysa det Z antal timmar
Citera
2022-09-22, 10:09
Medlem
jomennogardetsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSettKungenNaken
Wow! Spnnande forskning!

Jag blir sugen p att kpa en uv lamp/vxt lampa

Sprida ut ett tunt lager av rd kratom p aluminiumfolie och dr efter belysa det Z antal timmar

Det r busenkelt och grrryyymt effektivt. Blev minst dubbelt s starkt!
Citera
2022-09-22, 10:18
Bannlyst
Citat:
Det r busenkelt och grrryyymt effektivt. Blev minst dubbelt s starkt!
Tips p UV-Lampa
Citera
2022-09-22, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff567
Tips p UV-Lampa
En vxtlampa frn Claes Olsson borde fungera?

Har inte hunnit testa men det hr r en mjligt teknik:

Stt vxtlampan s nr som mjligt kratomet. Kratomet br vara utspritt som ett tuntlager p aluminiumfolie

lt lampan lysa tills kratomet blivit brunt som choklad.

Akta s att lampan och kratomet inte blir verhettat.

Brja med lg dos!!!
Citera
2022-09-22, 13:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JagSettKungenNaken
En vxtlampa frn Claes Olsson borde fungera?

Har inte hunnit testa men det hr r en mjligt teknik:

Stt vxtlampan s nr som mjligt kratomet. Kratomet br vara utspritt som ett tuntlager p aluminiumfolie

lt lampan lysa tills kratomet blivit brunt som choklad.

Akta s att lampan och kratomet inte blir verhettat.

Brja med lg dos!!!
Hitta en vxtlampa, men str inget om UV (eller UVC) ljus
Men lter rtt bra nd.

Vxtbelysning med det rtta ljuset.
. Ger frodiga, stadiga plantor nr du driver upp plantor frn frn.
. Effektivt ljustillskott fr sallad och kryddvxter p kksbnken.
. En odlingslampa stimulerar tillvxten av dina vxter inomhus.
. Frlnger odlingsssongen.
Citera
2022-09-22, 16:42
Medlem
jomennogardetsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff567
Hitta en vxtlampa, men str inget om UV (eller UVC) ljus
Men lter rtt bra nd.

Vxtbelysning med det rtta ljuset.
. Ger frodiga, stadiga plantor nr du driver upp plantor frn frn.
. Effektivt ljustillskott fr sallad och kryddvxter p kksbnken.
. En odlingslampa stimulerar tillvxten av dina vxter inomhus.
. Frlnger odlingsssongen.

Det mste vara en uv lampa. Enda ljuset som kan omvandla/frstrka kratomet.
Citera
2022-09-22, 21:40
Medlem
Citat:
Det mste vara en uv lampa. Enda ljuset som kan omvandla/frstrka kratomet.
Det stmmer! Skrev fel tidigare,

Jag misstnker att det behver vara UV ljus med hgenergi uv strlar.
Jag hittade en riktig monster lampa som utstrlar uv ljus p 365 nanometer. Helt livsfarlig d jag misstnker att du kan ltt sabba synen om du tittar rakt in i den ngra sekunder fr lnge.

Du kan kan ocks f en najs solbrnna frn den

Men den borde frhoppningsvis fungera fr att oxidera mitragynine p ngra timmar.

https://www.amazon.se/gp/aw/d/B086V8...b_b_prod_image
Senast redigerad av JagSettKungenNaken 2022-09-22 kl. 21:43.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in