Om CB varit på Bridges of Hope överhuvudtaget, svårt säga numera?
Det har påståtts från sha70:kanalen att han försökt filma vid terroristnästet som är Bridges of Hopes, där har han blivit tillsagd att inte filma så någon film utifrån existerar inte. Från rättegången har han påståtts sig filma men blivit tillsagd att inte filma, så någon film därifrån finns inte. Sha70 har även hänvisat till att batterierna skulle tagit slut, så att någon film finns inte.
Jag ställer mig också frågan om det finns paranoia bakom Sha70:s agerande? Han är kraftigt motståndare mot exempelvis medicinering och det tyder på en viss misstänksamhet. Det kan antydas att CB:s livhanke inledningsvis varit hotad:
Citat:
Följare XXX: Tänk om banditerna flyttar Christer eller dödar honom?
Finns risk för det!?
SHA 70: Nej det bedömer jag som liten risk. Målet ursprungligen var att utplåna honom. Men nu är uppmärksamheten så stor att de absolut inte vågar den risken. Är så mycket inkopplat av landets myndigheter. Hade nu också sopstationen ud hjälpt till så hade det bara varit fråga om minuter.
10th Aug 23
Antydan om skräckvälde på terrornästet (Bridges of Hope) här:
Citat:
Följare XXX: Tack att du inte gett upp, tänk om alla hade en vän som du.
Utan dig hade troligen Christer fått ruttna i sektensvåld
Här finns nog med material till en skräckfilm 🙏 🧡 🙏 😰
10th Aug 23
7:52:59 pm
SHA 70: Ja det gör det faktiskt. Läskigt
10th Aug 23 7:58:38 pm
Av något skäl ville SHA 70 inte utåt säga namnet Bridges of Hope, även om det är uppenbart bilden som SHA 70 visat upp, är utanför Bridges of Hope. Det verkar till och med förnekas i kommentaren nedan att CB ens varit på Bridges of Hope:
Citat:
Följare XXX: Den här Dalbin försöker tyda din video och kallar stället för Bridge of hope. Ett ställe att finna sig själv ungefär som Arbetsförmedlingen körde med ett tag. Där fanns visa som mådde dåligt och skulle finna Gud genom att bryta med familjen särskilt kvinnor. Jobb var mindre viktigt. Hjärntvättarna.
11th Aug 23
1:04:30 pm
SHA 70: Vet inte vad det är för vaj på den där gossen. Han vet inte med en stavelse vad han svamlar om. Märk väl att jag inte säger ett enda namn eller enda adress. Men hör man inte det tar ju vissa svagbegåvade det som intäkt för att fantisera friskt! Patetiskt.
11th Aug 23 2:23:48 pm
Det är flera saker som för mig kan te sig motsägelsefulla och skapa frågor:
1 Videosekvensen från CB inne i baksätet på en bil med en kvinna bredvid, påstås vara gammal. Kan ni bevisa vad ni påstår?
2 Varför ovilligheten att uttala namnet Bridges of Hope?
3 Varför är en man som SHA 70 nervös på en rättegång, han verkar ej vara den nervösa typen alls.
4 Har CB varit inne på Bridges of Hope?
5 Hur i all sin dar har uppgifterna om medicineringen i form av bensodiazepiner och betablockerarna blivit offentliga?
6 Existerar Ernesto och de tre advokaterna som SHA 70 skrivit om som jobbat med fritagandet?
7 Har rättegången ägt rum?
Svårt för mig säga vad som hänt. Det ska bli intressant se vad TV Tim och Rönne kommer gå ut med. Vilket de åtminstone sagt de kommer göra relativt snart. Det antyds ju att CB ej varit på Bridges of Hope överhuvudtaget. Det antyds också att några detektiver, advokater eller någon rättegång ej existerat. Kan det vara så makalöst?
Edit: Citaten ovan är från youtubekanalen SHA 70:
https://www.youtube.com/@SHA70/featured